vrijdag 3 augustus 2012

TGI Friday

Morgen zijn we alweer een maand in Amerika. Het voelt al alsof het veel langer is, maar dat komt omdat alles vertrouwd is. Maar aan de andere kant voelt het weer kort omdat we toch ook nog steeds wel dingen op ons "to do" lijstje hebben staan. De ervaring (en na een aantal verhuizingen kun je wel van ervaring spreken) leert dat alles wat de eerste week niet gedaan word, blijft liggen. Dus het komende weekend worden gaatjes geboord, pluggen gebruikt etc.. Ik wil lijstjes aan de muur. En ik moet nog op pad voor een agenda. De school spullen van de kids hebben we in huis op een aantal dingen na. Maar daar moeten we even voor naar de Wal*mart ! (ook geen straf toch ?) Verder gaat het leven gewoon door en hebben we nog 3 weken te gaan voordat de boys naar school gaan. Ivo is afgelopen woensdag officieel begonnen met school. Met het "academic year" zoals ze het hier noemen. Class of 2013 is een feit. Ik heb Ivo al bijna 2 dagen niet gezien hahaha. De spreekwoordelijke sneltrein is gaan rijden. Ik heb gelukkig al wel kennis gemaakt met wat andere internationals. In zijn klas zitten ongeveer 220 studenten, waarvan 28 internationals uit: de Verenigde Emiraten, Afghanistan, Australië, Burundi, Canada, Egypte (woont naast ons), Tsjechië, Frankrijk, Georgië,  (woont ook bij ons in het blok) Duitsland, Indonesië, India, Japan, Jamaica, Jordanië, Korea, Maleisië, Mexico, Noorwegen, Nieuw Zeeland, Filipijnen, Pakistan, Saoedi Arabië, Singapore, Spanje, Taiwan, Engeland ! De hele klas is verdeeld in 'conference groups', Ivo zit in een groep van ongeveer 15 man, waaronder 2 internationals, Ivo en de Japanner. Verder zijn het Amerikanen, waarvan veel piloten.

Maar de kennismaking was afgelopen maandag, tijdens een picknick. Daar heb ik ook kennis gemaakt met de Noren ( 3 stuks) Maar degene in Ivo zijn jaar is hier samen met zijn gezin voor de 2e keer. Met de Noren heb ik altijd wel meteen een klik. Toevallig heet hij ook Terje. Ze hebben 2 jongens die ook naar Middle High School gaan wel wel andere grades helaas. Ze wonen hier vlakbij. We hebben binnenkort als "vrouw van" ook een soort conference group. Ik vrees dat er dan word gezegd dat wij ons voorlopig maar even op de laatste plek in het gezin moeten zetten hahaha. Zonder gekheid, Ivo duikt zijn 'Men's den" in als hij thuiskomt en gaat meteen in de boeken. Hij kan zich gelukkig ook helemaal focussen op zijn werk. Ik kan dat niet, maar dat komt ook omdat wij meer geneigd zijn om te multitasken. Moet daar wel even aan wennen, dat zeg ik heel eerlijk. Maar het adjusten gaat me steeds makkelijker af.
Aangezien Ivo mee gaat doen aan de Marine Corps Marathon (lucky guy) heb ik hem "hardloop-bijbel" gegeven en volgt hij trouw het schema. Maar aangezien ik ook wel een beetje een sport-bettie ben (vrouwelijke versie van sportbillie, 'slang' voor iemand die veel sport hahaha) is het af en toe afstemmen wie wanneer wat gaat doen. Ivo ging bijvoorbeeld gisterochtend zijn 'hills' rennen. Ik ben gisteravond met Jesper samen gaan hardlopen na het eten. De temperatuur was wat gezakt, want overdag is het echt te warm. We zijn eerst langs Jesper zijn school gefietst (daar fiets hij elke dag even naartoe, hij heeft er zin in), daarna door naar het stadium. Aan het eind van de straat (het is een lange straat) ligt het stadium, dat hebben ze helemaal opgeknapt. De foto hieronder heb ik even gejat, want ik heb er zelf nog geen goede foto van kunnen maken.
Hij ligt achter de sportschool, zo gaaf. Ik zei tegen Jesper, ik ren 1 rondje en daarna ren ik de tribune (soort trap natuurlijk) weer op. Pfff feel de burn. Goeie HIIT training, tribune op, tribune af.

Maar dat gaf wel een kick hoor om daar even te rennen. Daarna zijn we samen weer doorgegaan en bij de Generals Quarters weer naar boven. Flink trappen voor Jesper, want het is echt een flinke heuvel waar we op wonen. Daarna was het baddertijd en douchen, met 2 badkamers is dat geen probleem LOL !
Uiteindelijk ben ik ook om 10pm op de bank geploft en daar kwam Ivo ook weer tevoorschijn. We hebben samen nog even naar de Olympische spelen gekeken en wat gedronken en daarna was ik snel vertrokken, Ivo toch wel. Hij zit de hele dag in zo'n warm hok. Er is wel a.c maar dat trekt het niet met 15 man in zo'n hok. 's Morgens hebben ze namelijk les, daarna gaan ze daar met de conference group over praten. Ook al is Engels geen probleem voor Ivo, het constant moeten schakelen kost energie. En dan het lezen, en het tempo waarmee alles gedaan moet worden. Dit is zijn enige focus, het is geen 'walk in the park'.

Ondertussen hebben de mensen via FB de foto's gezien van een fietsende Terje. In NL was het remmen een beetje moeilijk voor hem, hij kon nog niet zo goed bij de grond maar dat was nu helemaal geen probleem. Helemaal geweldig vind hij het. Dat koppie, hij geniet ervan...ik dus ook. Het is hier rustig in de straat, en auto's remmen goed af. Superveilig wat dàt betreft, maar goed vallen kan nog steeds. Helm dragen is hier verplicht, maar goed het is ook voor je eigen veiligheid, dus de kids doen het gewoon. Geen discussie, net als gordels om in de auto. Gisteren zijn Erben en Jesper ook nog even gaan ski-leren, maar daar stopte ze al snel mee. Het is namelijk nog goed warm hier (en vochtig), dus de airco binnen is een luxe hoor. (door het hele huis) Het maakt het slapen toch ook wel aangenaam. Verder gaat het allemaal prima met de Moerman family. En voelen we ons echt al thuis hier, we zijn erg blij met het huis, en de mogelijkheid om hier te wonen. Ook al mis ik natuurlijk genoeg mensen, mede dankzij Skype, email en FB en telefoon is iedereen toch een beetje dichtbij. Gezellig dat je weer even langskwam op mijn blog, laat gerust (als het lukt) een reactie achter en tot het volgende blog ! XOXO Quantico


12 opmerkingen:

  1. Nou zo te lezen gaat het allemaal goed en kan jij je weer helemaal uitleven met sporten...hahah.
    Leuk dat de boys zo uitkijken naar school ;)
    Ik was voor 5 weken in NL maar was weer blij "thuis" te zijn heerlijk dat weer hier ..ohh NL was echt afzien vd 5 weken mischien 12 dagen zon gezien..hahah.
    En de wallmart is echt geen straf ,heerlijke winkel ook Target helemaal leuk ! nou succes het weekend ...doeiii prettig weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoihoi.

    Het was weer een erg leuk verhaal ! :) .
    en ook weer een drukke week gehad, wat grappig dat die man ook Terje heette!:)
    verder nog veel plezier dit weekend met dingen die jullie gaan ondernemen!

    leuke foto van de boys! ;-)

    loveyouall' xoxo Mathilde

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf dat alles nu op orde is (komt). Volgens mij is het voor de jongens een ideale omgeving om op te groeien. Have fun

    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo. Ik ben terug van vakantie en nu ook bijgelezen.
    Ik val in herhaling maar wat schrijf je toch geweldig leuk. Natuurlijk, je leven daar, je woonplek en je omstandigheden zorgen ervoor dat je ook wat hebt om over te schrijven. Maar afgezien daarvan: je schrijft zo leuk, zo positief, zo kordaat en krachtig. Heerlijk, ik krijg daar energie van.

    Ik hoop dat je heel veel blijft schrijven, vertellen en laten zien van je leven daar, ik slurp het op en ben zeker niet de enige.
    Wat voor studie gaat Ivo eigenlijk doen daar?

    O en op die laatste foto van de mannen aan tafel: het lijkt alsof je terugkijkt in time. Als je je middelste zoon even eruit knipt dan is het net alsof je naar een oude foto zit te kijken. Alleen zou dat niet kloppen, Erben zou gegroeid zijn maar Jesper zou zijn blijven stilstaan.
    M.a.w., wat lijkt Terje daar op Jesper!!!

    Have a nice day!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marion, Ivo gaat een jaar lang naar de Marine Corps University. Hij had anders in NL ook een opleiding in moeten gaan. Hoort bij zijn loopbaan planning. Maar dit is net even wat interessanter.

      Wikipedia:
      Informed by the study of history, language and culture, CSC educates and trains its joint, multinational, and interagency professionals in order to produce skilled warfighting leaders able to overcome diverse 21st Century security challenges.
      Command and Staff College offers students the option of completing the requirements for a Master of Military Studies (MMS) degree.

      Afgelopen woensdag (1 augustus) is de daadwerkelijke opleiding (the Academic year) begonnen; in totaal zijn ze met 220 cursisten van zowel USMC, als USARMY, Air Force, Navy, FBI, CIA etc. Maar daaronder vallen ook de 28 internationals. Erg interessant en het tempo ligt erg hoog. Heel veel leeswerk (stapels boeken en artikelen) en Ivo zal veel stukken moeten schrijven. Dit weekend had hij zijn eerste opdracht al binnen die hij vandaag moest inleveren.

      Groetjes en bednkt voor je leuke, lieve berichtje X

      Verwijderen
  5. Leuk stuk weer lieverd! Kus, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Fam Moerman
    Wat een leuk stuk weer om te lezen ik geniet er iedere keer weer van om jullie zo te volgen .Wat top van Jesper om zo samen met Jou te gaan lopen en fietsen .
    Ook de foto van de mannen aan tafel wee erg leuk.

    Wij zijn 3 augustus weer thuisgekomen uit Frankrijk waar we drie weken zon gehad hebben was wel even lekker een mens heeft dat toch op een of andere manier nodig om weer even bij te tanken .

    Robbie gaat ook over drie weken weer naar school maar de basis school begint weer over twee weken dus dan begon ik ook weer met mijn oppas kids ook op de sport school natuurlijk weer zal vreemd zijn jij niet meer aan het eind van de ochtend bij het bakkie doen en natuurlijk Terje maar die wordt ook bijna vier en gaat hij naar de basis school.
    Maar verlopig heb ik nog twee weekjes vrij,maar Matthe gaat maandag weer aan het werk
    Nou good luck met zijn vijven bey !!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Moermannetjes,

    Weer een heel leuk verslag en mooie foto aan tafel. Ivo heel veel succes met de studie. En de boys nog even lekker vakantie.
    liefs van oom Jan en tante Jopie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Mary-Ann, ik vind het heel heftig wat Ivo allemaal moet doen voor zijn studie. En dat dan naast zijn gezin. Dat is niet niets he? Ook petje af voor jou want ik denk dat het grootste deel van alle gezins kwesties komende jaar voornamelijk op jou schouders zullen neerkomen. Dat vraagt om een sterke vrouw die goed en positief in het leven staat, en ik denk dat ik dat wel van jou kan zeggen.
    Liefs Luukje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha zus, net 3 dagen alleen maar Varend Corso, eindelijk even tijd om bij te lezen. Wat een verhalen weer. En wat vliegt een maand! Ik print het uit voor mama, kan ze weer bijlezen. kus van je zus en knuffel voor de mannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lang leve de airco!!
    En is Ivo al Japans aan het leren??;-)
    En hé, not everyone can do the job...the backbone of the corps;-)
    Succes weer komende week,

    kus

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi!

    Nou ik heb zo na de vakantie weer veel bij te lezen;)
    En ik lees ook echt ááááál je bloggen :D
    Vind het gewoon heel erg leuk om te lezen hoe je/jullie leven daar is.
    Super leuk huis en inrichting zie ik al op de foto's
    en fijn om te lezen dat je je draai nu gaat vinden.
    Hoe lastig het ook wel eens kan zijn, jullie maken er wel weer wat van.


    -xxx-
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !