woensdag 15 augustus 2012

Field Trip CSC

Field Trip, zo noemen ze het hier als je een 'uitje' hebt met School. In mijn vorige blog had ik al geschreven dat we naar de Sunset Parade zouden gaan. Dit was tevens ook de laatste van het jaar, het begint weer ergens in Mei. Aangezien het een Field Trip zou zijn gingen we dus ook met 2 schoolbussen.
Het was wel echt een 'international' trip, want het was georganiseerd voor de internationals. De Parade is open voor publiek, dus iedereen kan er naartoe. Maar onze "Regional IMSO for the international programm" Angela, had stoelen geregeld voor de studenten van CSC. Onderweg begon het te regenen, maar eenmaal uitgestapt bij Arlington National Cemetery,was het droog en kwam een flauw zonnetje door. De Parade is bij The Marine Corps War Memorial. Vanaf daar kijk je over Washington DC...breathtaking dus.
Er was dus gister ook een 'guest of honor' , en dat was 'His Excellency Y.J Choi, South Korean Ambassador to the United States' .Oh die !, hoor ik jullie zeggen hahaha. Maar goed, daar zaten we dan, te wachten, vliegtuigen gaan over en weer, een prachtig gezicht. Om 18.30 begon het officieel. Ik krijg altijd kippenvel, en die is nu gebleven tot het eind, ik hou ervan, ik vind het leuk. En voel me bevoorrecht dat ik erbij kon zijn. En zeker omdat we in de rij naast de "bobo's" zaten. Erben en Jesper waren ook onder de indruk. Terje zat af en toe met zijn handen voor zijn oren toen The United States Marine Drum & Bugle Corps begon te spelen. Prachtig om te zien, alles strak en keurig in de maat.


Daarna werden The Colors gepresenteerd. Dat zijn de vlag van Amerika en de vlag van het USMC etc. Werd het National Anthem (volkslied= kippenvel) gespeeld, en kwam de Silent Drill Platoon Exhibition. Al met al maakt het wel indruk. De "last post" werd gespeeld en er word op die manier stil gestaan bij de omgekomen militairen. Met enorm veel respect, en een dikke strot zit je daar dan als Nederlander en nogmaals voel ik me bevoorrecht om dit mee te maken en daar getuige van te mogen zijn. Al met al waren we blij dat we gekomen waren. We willen zeker nog een keer de Friday Night parade meemaken bij de Barracks van 8 & I, maar als het zover is maak ik daar weer een verslag van. dat is officiëler en duurt langer en is nog indrukwekkender. We hebben 3 jaar hier dus het zal er ongetwijfeld wel een keer van komen. Afijn daarna weer met de bus naar huis. Altijd zo heerlijk als je ziet dat kinderen van een ander zich niet kunnen gedragen in de bus hahaha. Ik zal niet in details treden, maar ik was er wel blij mee. Thuis gekomen nog even snel Hotdogs voor de mannen gemaakt en Ivo dook meteen weer in de boeken. Zijn studie gaat in sneltreinvaart en af en toe is de stress in zijn ogen te lezen, hoort erbij. Ook hij moet een weg vinden in dit circus wat Command and Staff College heet. Uiteindelijk weet je waar je het voor doet, en de luxe van Papa elke dag aan tafel is met name ook voor de kinderen wel erg fijn. Al met al hebben wij onze draai wel gevonden dus, weet ik steeds meer de weg hier en word de commissary al net zo gewoon als de PLUS of de Appie. Met als enige verschil dat hier baggers staan ! Maar zij pakken je spullen in en rijden dat met een karretje naar je auto, zetten het daarin, en je geeft ze een paar dollar. Dit fenomeen kende ik al uit Lejeune, als stonden daar ook veel studenten die een extra zakcentje bij wilden verdienen. Wat dat betreft zouden ze dat in NL best in kunnen voeren. Maar er word altijd gevraagd "paper or plastic M'am ?" Ik werd gek van die hoeveelheid plastic, dus tegenwoordig gaan de PLUS tas, de Appie tas, en de LINDA tas mee hahaha. Je ziet ze af en toe kijken, maar dat is meer om wat er op de tassen staat. Uiteindelijk sleep je toch al die gallons zelf weer naar binnen, want zo koop ik alles hier in Gallon size, en dat is bijna 4 liter. Het is allemaal groter, en zo ook mijn koelkast. Ik kan niet anders zeggen dan ideaal !

Dit was het weer een beetje uit het land van de onbegrensde mogelijkheden. Het weer is nog steeds prima. En we genieten van al het nieuwe wat op ons pad komt, and if it's an obstacle, we will destroy it !

Have a great one in The Netherlands

7 opmerkingen:

  1. Hi lieverds,

    Weer twee hele mooie verslagen en foto's. Wat maken jullie veel interessants mee. Ik kan me indenken dat het heel indrukwekkend was met die Sunset Parade. Mooi te zien ook op de foto's.
    Gisteren ben ik met Patries op Vera's verjaardag geweest, het was erg gezellig.
    Hugs voor allevijf van oom Jan en mij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms is het niet aan te slepen wat we meemaken dan zou ik overal wel verhalen over kunnen schrijven maar de tijd ontbreekt. Zeker nu, nu de boys nog vrij zijn. Maar ik probeer ook zoveel mogelijk dingen op te schrijven die bijzonder zijn, maar ook de meest simpele dingen zijn anders dan in NL en leuk om te lezen. Liefs

      Verwijderen
  2. Bijzonder inderdaad om mee te maken.
    Ja mijn tasjes gaan ook mee hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag het vorige week toevallig iemand anders ook doen en ik dacht "we hebben er zo'n 5 in de kast liggen" . En ook van die vreselijke onhygiënische diepvriestassen (hahaha inhakend op jouw dodelijke tassen verhaal)Het was very impressive gisteravond, zeker weten ! Liefs

      Verwijderen
  3. Dat zal best indrukwekkend zijn geweest! Fijn dat jullie dit mee hebben kunnen maken.
    Volgens mij zijn het in de winkel baggers :)

    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt helemaal gelijk Annemiek, bedankt !Heb het meteen veranderd hahaha.
      We pakken wat we pakken kunnen wat betreft dit soort uitstapjes, er komen er nog veel aan en we proberen zelf ook te plannen voor zover dat kan met het 24/7 programma van Ivo !

      Verwijderen
  4. Wat handig om je eiegen tassen mee te nemen, anders zit de papierbak zo vol. Maar het fenomeen baggers blijft ideaal, daar zou ik hier zeker voor pleiten;-) Wat zal de parade idd indrukwekkend zijn geweest, dat silent drill platoon zou ik ook graag willen zien.
    Drukke dagen, goed gevuld maar erg leuk. kuss

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !