zondag 5 augustus 2012

Augustus...nieuw Schooljaar begint !

Zondagavond, ik zit hier met een White Zinfandel en bedenk  me hoe snel de tijd gaat. Het is soms verbazingwekkend hoe de kinderen het gewoon accepteren dat we hier wonen alsof het al jaren zo is. Natuurlijk zullen ze ook niet alles delen, maar er word wel over gepraat. Beetje bij beetje begint het huis ook echt een thuis te worden. Gevoelsmatig was dat al zo, maar doordat er foto's aan de muur komen word het ook echt 'ons' huis. Niet in materiële zin, want we hebben dit niet gekocht. Maar daar is het diepliggende gevoel van 'thuis' ook niet van afhankelijk. Het is een gevoel wat je moet hebben, een plek, waar als je binnenkomt denkt "ik ben thuis". Dat zou ook zomaar in Noorwegen kunnen zijn in ons geval. Er zullen na dit huis misschien nog wel vele volgen, dat is misschien ons leven. Wij voelen ons daar prima bij. Maar om terug te komen op de kinderen, die beginnen wel zin te krijgen in school. Er is nog weinig beweging buiten, met andere woorden, het is eigenlijk vaak te warm om buiten te spelen. En dan is de airco toch wel lekker.
Deze maand gaan alle scholen weer beginnen. Ivo is al begonnen, en die start was ook meteen in volle vaart. Veel lezen, schrijven, zien en horen. Pittig en ook weer even wennen. Daarbij wat ik al eerder aangaf, de training van de marathon. Natuurlijk is dat veel, maar zoals het bij mij ook werkt, het is ook ontspanning, ontlading. Zeker als je zo in de boeken zit werkt trainen op welk niveau dan ook als een soort 'drug'. Daarna voel je je weer een beetje leeg. Zaterdagochtend kon Ivo dan ook lekker blijven liggen en ben ik weer lekker vroeg opgestaan, mijn roze sneakers aan en gaan. Ik ben naar het stadion gerend ( 5minuten) en daar ben ik mijn interval training gaan doen. Ik was niet de enige, en dat maakte het wel weer gezellig ! Toen ik daarmee klaar was, ben ik nog 4 keer de tribune op gaan rennen, prima HIIT training, zeker met deze temperaturen (30 graden). Daarna weer terug naar huis, waar de rest ook langzaam ontwaakte. 's Middags zijn we naar Fredericksburg gereden, naar de Spotsylvania Mall. Daar ben ik goed geslaagd voor een defender case voor de iphone en een agenda voor het nieuws schooljaar. Waar de dagen verdeeld zijn in ochtend, middag en avond en ruimte is voor 4 familie leden + mom (dat ben ik dan hahaha).Maar met 4 schoolgaande gezinsleden wil ik wel alles in de gaten houden wie wat waar naartoe gaat ! Afijn  bij de Target de laatste dingen voor school gehaald en nog een leuke canvas schilderij voor Jesper. (zie foto's ) Zo waren we ook op zoek naar wat dingen voor in en om het huis, maar daar hebben we niet alles voor gevonden. To be continued. Maar ook haakjes en plugjes etc. moesten er gehaald worden, de muren zijn hier toch anders dan in NL.. Maar we waren blij verrast met de hoeveelheid winkels, niet alleen in de Mall. Er is ook een 'village' en daar vonden een Books a Million, daar zijn we ook nog een uur zoet geweest. Degene die BAM kennen snappen dat je daar makkelijk een uur kan blijven. De gemiddelde Bruna is er niks bij. Met een lidmaatschap en 6 boeken rijker gingen we weer naar buiten. Ondertussen hadden we wel honger gekregen en aan restaurants geen gebrek. Maar waar....alle favorieten werden omstebeurt geroepen en toen zagen we Carrabbas. Unaniem werd dat de plek waar we gingen eten. Het ziet er dan van buiten druk uit, maar we hebben even lekker in de zon gezeten en binnen 10 minuten zaten we in een 'booth', soort zithoek. Het eten was weer heerlijk en voldaan zijn we naar huis gereden. Terje konden we zo in bed leggen, die was doodop.   Kort daarna zijn we eigenlijk allemaal naar bed gegaan, want het zijn volle dagen en dat merk je goed. Zeker met een volle maag hahaha.
Zondag was vroeg-dag voor Ivo, schema was 10km. Ik heb heerlijk genoten van een grote mok Latte op bed en lekker een beetje gerommeld in huis. Gezellig ontbijtje met zijn allen daarna, en de rest van de dag hebben we eigenlijk binnen doorgebracht. Zo af en toe naar buiten, rondje fietsen met Terje, maar het is binnen al snel aangenamer. Hoe heerlijk het hier ook is, het is ook gewoon net als in NL., dus er worden bedden verschoond en gestreken. Morgen weer een dag en ook weer lekker weer. Ivo heeft de hele dag in de boeken gezeten, moest een stuk schrijven en 90 bladzijden lezen. Daar had ik geen kind aan, hahaha, gelukkig heeft hij ook een studeerkamer waar hij zich terug kan trekken en zich kan afzonderen. Meestal 1 dag in het weekend word besteed aan de studie en 1 dag helemaal niet (die word vanaf nu heilig verklaard). Tijd zal het leren, en het word vanzelf rustiger en komt er meer routine in. Wij, als de rest van het gezin trekken ons plan toch wel. Geeft ook wel rust moet ik zeggen. Ik heb hieronder nog een link gezet naar wat foto's van in en om het huis. Daar was via email veel vraag naar, maar iedereen persoonlijk mailen, daar gaat veel tijd in zitten. Daarom was ik ook een blog begonnen, dus veel plezier met kijken. En laat gerust een berichtje achter. Bedankt voor het bezoek aan mijn blog !


https://picasaweb.google.com/117747731428300686924/RandomPicsAugust2012?authkey=Gv1sRgCMO2hOqd7KCJfg&feat=email



10 opmerkingen:

  1. Hoi Fam Moerman
    Wat heerlijk om je blog weer te lezen .
    Ivo is aardig aan het blokken voor zijn studie ,maar wel fijn dat hij een eigen studeerkamer heeft kan hij rustig studeren .
    Jij bent lekker aan het lopen en dan met zo'n stadion vlakbij is helemaal ideaal .
    Wat leuk om te lezen dat de jongens er naar uitkijken om naar hun nieuwe school te gaan .
    Ook de foto' s zijn weer erg leuk Mary Ann.
    Tot je volgende blog
    Good luck Fam <3>

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! En wat een leuke foto's. Bijzonder om zo in je huis te mogen 'gluren'. Sfeervol. Gave poster van de US. Allemaal leuk leuk leuk.

    Ik ben nog maar 1x in de US geweest en ben er sindsdien fan van. Zou zó een keer terug willen. Misschien een rondtripje plannen met Daniel.

    Tot de volgende blog!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mary-Ann, wat verwen je ons toch met alweer een leuk verhaal. En wat hebben jullie een oergezellige inrichting van jullie mooie huis, heel leuk ziet het er uit. Zou zo even echt om een hoekje willen kijken en weer een avondje met de meisjes, je snapt me wel.
    Wij hebben een heel mooi Varend Corso-weekend achter de rug en gelukkig is het met het weer erg meegevallen. Conny kan met voldoening terug kijken op al het werk wat ze ervoor gedaan heeft, wat een kanjer.
    Fijne week voor jullie vijfjes, hugs van ons uit Naaldwijk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Mary-Ann,
    Wat een mooie plek om te wonen en wat een mooi huis! Je hebt er echt weer iets moois van gemaakt: "een thuis" knap hoor! Jij kan dat goed! Ik kan me voorstellen dat je een tuin niet mist met zo'n mooie omgeving. het scheelt je alleen maar werk! Groetjes van mij en Cor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Mary-Ann,

    Ik lees al vanaf t begin mee, maar heb tot nu toe nooit een reactie geplaatst...het moest er nu maar eens van komen!
    Het is al meerdere keren door meerdere mensen gezegd en ik kan me er alleen maar bij aansluiten; wat kun jij ontzettend leuk schrijven. Hoe ver weg je ook bent met je gezin, ik leef mee met jullie avonturen door je blogs. Ze zijn nooit saai of te lang, maar boeiend en heel interessant om te lezen...complimenten en keep up the good work!

    Heel leuk om foto's van jullie huis te zien. Het ziet er gezellig en huiselijk uit. Echt zoals ze zeggen: home is where the heart is. In jullie geval misschien nog wel meer: home is where the family is. Tof dat je jongens zich zo snel en makkelijk aanpassen en dat ze duidelijk net zoveel genieten van dit avontuur als jij.

    Enigszins jaloers lees ik je berichten over sporten en hardlopen. Met nog 7 weken te gaan is het sporten voor mij voorlopig een gepasseerd station. Ik mag zeker niet klagen, want ik voel me geweldig goed, maar ik mis het wel. Als de kleine er eenmaal is weer volop aan de bak :-)

    Ik blijf je met veel plezier volgen, dus vooral blogs en foto's blijven posten hoor!!

    Groetjes, Marije

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Marije, voor je leuke lieve berichtje. Spannend nog 7 weken, weten jullie eigenlijk al wat het word ? Ik snap je frustratie heel goed, als actieve sporten niet kunnen sporten is niet leuk. Maar jij bent straks back on track in no time ! Ik mis de lessen wel bij Den Edel, met name het sfeertje. Ik ben hier voornamelijk aan het buitensporten. Als de kids eind Augustus naar school gaan zal ik de sportschool eens van binnen gaan bekijken. Sterkte en succes de laatste weken, en remember the first steps a baby takes are into your heart X

      Groetjes Mary-Ann

      Verwijderen
  6. Een superggezellig huis zie ik! Heerlijk sfeervol en helemaal van jullie. Logisch dat je je erin thuis voelt. Fijn dat ook de jongens het zo naar hun zin hebben. Wat een geweldige levenservaring.
    Awesome om naar het stadion te lopen en daar een HIIT te doen! Go get it girl.

    Liefs uit 3^^^

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Petra, het stadion ligt achter de sportschool, en van de week leek het echt net een Olympisch dorp, overal hardlopers en her en der zie je mensen push-ups doen en optrekken etc, er word veel gesport. Door voornamelijk mariniers, mannelijk en vrouwelijk. Heerlijke omgeving om te lopen, al is het flink warm. De kids hebben nog vakantie, dus als Ivo net als gister om 7.30 weggaat, gaat bij mij de wekker om 6.30 zodat ik toch mijn rondje kan doen Hahaha BC dus ! Liefs back uit MCB Q x

      Verwijderen
  7. Hoi Mary-Ann,

    Ik lees al vanaf t begin mee, maar heb tot nu toe nooit een reactie geplaatst...het moest er nu maar eens van komen!
    Het is al meerdere keren door meerdere mensen gezegd en ik kan me er alleen maar bij aansluiten; wat kun jij ontzettend leuk schrijven. Hoe ver weg je ook bent met je gezin, ik leef mee met jullie avonturen door je blogs. Ze zijn nooit saai of te lang, maar boeiend en heel interessant om te lezen...complimenten en keep up the good work!

    Heel leuk om foto's van jullie huis te zien. Het ziet er gezellig en huiselijk uit. Echt zoals ze zeggen: home is where the heart is. In jullie geval misschien nog wel meer: home is where the family is. Tof dat je jongens zich zo snel en makkelijk aanpassen en dat ze duidelijk net zoveel genieten van dit avontuur als jij.

    Enigszins jaloers lees ik je berichten over sporten en hardlopen. Met nog 7 weken te gaan is het sporten voor mij voorlopig een gepasseerd station. Ik mag zeker niet klagen, want ik voel me geweldig goed, maar ik mis het wel. Als de kleine er eenmaal is weer volop aan de bak :-)

    Ik blijf je met veel plezier volgen, dus vooral blogs en foto's blijven posten hoor!!

    Groetjes, Marije

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jullie hebben je heerlijk gesetteld, nice! En meer dan genoeg ruimte om ook nog eens te schuiven en/of te kopen;-)
    Leuke kamers v/d boys, alles komt zo goed tot zijn recht, en ik zie genoeg beach bij PB kids voor aanvullingen hahaha.
    Lekker eten bij Carrabbas, daar wil ik wel een uur of wat voor wachten;-)
    Dikke kussss

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !