dinsdag 28 augustus 2012

Routine !

Er komt alweer enige routine in onze dagen, of ritme, regelmaat hoe je het ook wilt noemen.
De dagen beginnen vroeg, 6.15 gaat de wekker en gaat Erben uit bed. Zijn bus gaat vroeg, maar het is nog lekker weer dus niet zo erg om dan de deur uit te gaan. Hij steekt over en stapt in de bus, een luxe dus. Jesper heeft de luxe dat hij wat later uit bed kan, als ik Erben heb uitgezwaaid maak ik hem wakker. Terje is dan nog in volle rust, en ligt nog uitgeteld in bed. Ivo is of al naar de Universiteit of aan het hardlopen/fietsen. Deze week waren er Soccer try outs van Middle/High School en daar wilde Erben graag aan mee doen. Deze week trainen ze van 15.30-17.00 en dan word er einde deze week een selectie gemaakt, dan gaan ze volgende week weer verder met de selectie, maar aangezien er niet heel veel aanmeldingen zijn, denk ik dat de selectie niet zo heel streng zal zijn hahaha. Als ze graag spelers willen hebben tenminste. Ik heb Erben even gebracht samen met Terje en ben daarna weer naar huis gegaan.
Hier rij ik weer richting huis, de hill op, het is bosrijk en groen en ik geniet er enorm van. Het zal een prachtig plaatje zijn straks in de Herfst. Jesper was ondertussen ook thuis gekomen en had 2 vriendjes te spelen. Hij had al wel zin huiswerk gemaakt, het Engels lezen en schrijven gaat hem goed af en ik ben enorm trots op hem. Ik hoorde hem kletsen met zijn vriendjes en dat is zo leuk om te horen. Gelukkig was Ivo ook thuis, ook al zat hij te leren hij kan wel Jesper even opvangen. Daarna was het alweer tijd om Erben te halen...oeps einde werktijd, dus het was iets drukker onderweg. De wijk uit de heuvel af nog niet....
Dit is de weg naar beneden, langs de kolonels en generaals, mooi stukje altijd en heel rustig ik mag daar ook maar 15mile per hour. Maar eenmaal beneden aan de weg, staat gelukkig een stoplicht want anders was ik nooit tussen die stroom auto's gekomen, alhoewel ze laten je wel vaak voorgaan. 'Good Manners' zijn een groot goed hier ! Eenmaal bij de High School aangekomen stond Erben al oververhit te wachten. Paar rondjes hard gelopen en nog wat andere trainingen gedaan, maar hij vond het wel erg leuk. Prima, ik laat hem alles wel proberen. Jesper weet het nog niet, genoeg keuzes dus dat komt ook wel goed. Dit van Erben gaat van school uit, het is ook een schoolteam. Ze hebben over anderhalve week ook wedstrijden, soms hier, soms elders bij andere scholen, maar dan gaan ze met de bus. Sport en school is hier wel erg met elkaar verbonden en dat is erg leuk. Bij alle scholen zijn er genoeg buitenschoolse activiteiten. Ik heb ook al een folder voor boyscouts voor Jesper, of misschien wil hij wel Baseball gaan doen of dodgeball (trefbal). Er word flink gelobbyd voor een aanmelding voor de PEA. Maar ik hou me voorlopig even stil, ik wil best helpen op school maar eerst maar eens even kijken hoe mijn dagen eruit gaan zien als alles op school is. IK hoef niet elke dag koffie te drinken hahaha en mijn huis is ook een keer schoon. Maar ik wil ook weer graag gaan sporten, en Terje zijn bus gaat 8.05 maar is om 11.45 weer thuis en dan moet ik er ook weer zijn. Korte dagen dat wel, maar voor een 4 jarige prima. De middag is ook zo gevuld, er moeten ook boodschappen gedaan worden etc.. Ik verveel me zeker niet, kom tijd tekort. Ik ben toen ik thuiskwam met Erben nog even 40 minuten gaan hardlopen, was wel erg warm, zeker de heuvel op. Ben nog wel even naar het stadium geweest om de tribune op en neer te rennen een paar keer, goeie HIIT training, maar op het veld waren ze bezig met Footbal practice, binnenkort maar eens een wedstrijd bijwonen, zag er wel gaaf uit hoor.
Maar goed, morgen grote dag...Terje zijn eerste schooldag (ochtend) Ook voor mij weer een nieuwe fase. Hij heeft er zoveel zin in, rugzak staat al klaar. Het is loslaten, en het is goed ook. Ik hoop dat hij een mooie tijd heeft op deze school. Barbara Bush heeft ooit een keer voorgelezen in de School bibliotheek. Misschien dat Michelle Obama haar opvolgt om dat een keer te doen. Michelle Obama is er wel bij geweest bij de graduation van de High School. Toch wel bijzonder... We zullen het zien morgen...! Hij kent zijn ABC's en de kleuren en tellen allemaal in het Engels. Hij weet hoe hij moet zeggen dat hij naar de WC moet op 2 manieren. En ook wanneer hij het niet begrijpt hahaha. Gaat snel hoor, het zijn net sponzen die kindjes. Morgen als TJ ook op school is ga ik maar eens bij de sportschool kijken. Er zijn groepslessen en er staan apparaten en gewoon eens een beetje sfeer proeven. Hopelijk hebben ze ook een lekker cappuccino (LOL) Meer info later, ik ben toe aan een goede nachtrust, de dagen beginnen vroeg en voor ik het weet eindigen ze laat. Ik heb nu bijna stokjes nodig om mijn ogen open te houden hahaha. Tot blogs ! Hieronder nog wat voorbeelden van boeken van Jesper (moesten allemaal gekaft worden) Dat doet bijna iedereen met de bruine papieren zakken. (op aanraden van de leerkracht) Sterk, en ze kunnen ze zelf versieren en dat vinden ze geweldig. Ik was het nog niet verleerd, en het hoort er een beetje bij, al zit hij pas in groep 6. :)

8 opmerkingen:

  1. Hoi Mary-Ann!!
    Zo, ik ben weer bij met lezen van alle verhalen, haha!!
    Wat fijn om te lezen dat alles zo lekker loopt bij jullie!
    De jongens naar school en Terje mag vandaag voor het eerst!! Héél véél plezier TJ!! En mama.....sterkte!! ;)
    Ik heb net ook de jongens uitgezwaaid. Ze gaan vandaag op de schoolfoto. Daan gaat a.s. maandag 3 dagen op kamp. Toch wel spannend met allemaal "vreemden".
    Geniet lekker van je ochtend sportschool!! Tot snel!!
    Xxx, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor, brengt allemaal herinneringen naar boven. Je/jullie komt al aardig op stoom, liefs Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Mary-Ann!!

    Wat leuk om alles zo te lezen en dat alles goed gaat!! Je kan wel een boek schrijven zo leuk schrijf je alles!!! Ik ben benieuwd hoe het gaat met Terje, ik weet zeker dat hij het heel goed doet. Ik hoop dat de cappuccino ook lekker smaakt denk maar ons !!! Veel succes op de sportschool!!

    Nog bedankt Corry en Marieke hoe je een berichtje kon plaatsen het is gelukt!!

    Heel veel liefs Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Mary-Ann,

    Wat een spannende dag, TJ z'n eerste schooldag!
    Hij zal het vast naar zijn zin krijgen.

    Ik ben ook zoooo benieuwd hoe je de sportschool daar vindt?!
    Hopelijk ontmoet je daar leuke mensen om je cappuccino mee te drinken :);)

    Fijne dag vandaag!

    -xxx- Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer de update gelezen! Leuk.van het soccer!
    En nu alle kids naar school. Vast weer even wennen, maar daardoor ook weer wat time Mary-Ann time.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi there,

    Weer erg leuk om je verhaal te lezen en ben benieuwd hoe Terje's eerste kennismaking met de school en kids was.
    We horen het snel genoeg van je denk ik.
    Ja zo gaat alles zijn gangetje bij jullie. Een uurtje geleden kwam Marco even langs, hij mocht iets eerder naar huis en kwam even bij opa en oma om iets te drinken, leuk is dat.
    Allemaal weer een fijne week verder en veel liefs van ons uit Naaldwijk xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Mary-Ann, Leuk om alles weer te lezen! En wat een mooie omgeving waar je doorheen rijdt....echt een plaatje!!! De foto's van TJ heb ik op FB gezien....helemaal leuk en fijn dat hij zo enthousiast is. Vind het zo knap van hem dat hij met de bus gaat! Je hebt echt geweldige kids. En hoe gaat het met Ivo, met zijn studie?
    Nou meid, tot de volgende keer xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Mary-Ann,

    Eindelijk er aan toe gekomen je blog op te zoeken en te lezen :D
    Superleuk! Heb me meteen aangemeld om je te blijven volgend, je schrijft erg leuk ;)
    Enjoy!
    Groeten, Lisette (van Den Edel)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !