maandag 20 augustus 2012

Update thuisfront & Back to School !


Soms maken we dingen mee waarvan ik denk dat zou leuk zijn voor het blog, maar soms ook dingen waarvan ik denk dat mensen daar niet op zitten te wachten. Het zijn soms de huis tuin en keuken verhalen die het leuk maken. Maar juist ook de diversiteit van de culturen hier en bij jullie in Nederland. Ik moest daar vorige week ineens 'bewust' aan denken. In Nederland weten de mensen in je 'comfort zône' wie je bent, en wie je kinderen zijn. Hoe je gekleed gaat, wat voor type je bent, en vooral in welk hokje je past (lees dit met een knipoog). Maar hier ben ik voor velen nog een 'vreemde', kennen ze mijn achtergrond niet, de manier hoe ik me kleed of hoe mijn gezin is. En dat is soms best prettig, omdat ik me op dat moment ook even afvroeg wie ik was. Je referentiekader is duidelijk en je kent de gezichten, je bent wie je bent met de mensen daaromheen die je ook vormen tot vriendin van, zus van, familie van en soms vijand van (hahaha). Eigenlijk begin je weer opnieuw, dat is soms ook eng. Want welke eerste indruk laat je achter, en welke indruk laten zij achter bij mij. Grappig fenomeen, dat ik ineens kleren aandeed die ik al jaren in de kast had liggen, maar dus niet meer droeg. En nu dus een bepaalde stijl zocht of misschien ook een beetje zoekende naar een stijl die hoort bij 'Mary-Ann'. Even voor de duidelijkheid, ik ben mezelf niet kwijt, ben ook niet zoekende naar een nieuwe identiteit maar ik vond het verfrissend om zo naar de situatie te kijken. Dat was 1 van de redenen om ook dit blog te beginnen om ook een beeld te geven wat het met mij doet en met het gezin. Het is niet alleen dozen uitpakken, het is een transformatie met het hele gezin, en dat is boeiend, motiverend en verfrissend. Oude patronen kun je loslaten en nieuwe starten, zonder het sociale leven in NL los te laten, want ook dat leven is me dierbaar. Maar dat neem je mee, dat is ook een stukje identiteit wat ik koester. Het verbreed je blik op een mooie manier dat zeker. Maar een nieuwe omgeving brengt ook een ander fenomeen met zich mee: nieuwe mensen ontmoeten en nieuwe namen, nieuwe namen en oja nog meer gezinsleden dus nog meer namen. Die hoort bij die, en waar komen die vandaan ? Vragen gaan over en weer, maar het is een goede geheugentraining dat zeker.
Afgelopen vrijdag hadden we een family Picnic van CSC, bij de Universiteit. Daar kwamen dus alle 220 studenten met hun gezinnen. Ik heb nu in ieder geval ook kennis gemaakt met de mannen uit Ivo zijn Conference Group. Mariniers, landmacht, luchtmacht en iemand van de CIA. Het was erg warm buiten, maar gelukkig hadden ze het springkussen aan de waterkant gezet en in de schaduw voor de kleintjes.

Buiten stonden grote BBQ's en er waren burgers, hotdogs, beans and Mac & cheese. Binnen stonden tafels met fruit en cookies. Goed verzorgd en het smaakte allemaal prima. Genoeg drinken in grote koelboxen. Leuk om ook een plaatje bij het praatje te hebben. Om als Ivo het heeft ook een collega, dat ik weet wie het is, en wie zijn gezin is, het geeft een overzichtelijk plaatje van het geheel. Dat geldt niet alleen voor mij, ook voor alle andere partners, zij zitten in hetzelfde schuitje. En we dobberen voort...
Zaterdag zijn we nog even naar IKEA geweest, lang leve IKEA hahaha. Voor lampen-voeten (lampenkappen had ik meegenomen) en een kastje voor in de badkamer etc. Daarna zijn we nog even lekker naar de Mall gegaan. Even een beetje rondkijken. We hebben daar lekker een hapje gegeten in de Foodcourt en zijn daarna weer naar huis gegaan, maar je bent zo een paar uur verder. Zondag had ik ook echt een zondag gevoel, waar iedereen aan het genieten was in NL van de zon en aan het verkoelen was aan het water. Hadden wij regen hier, temperatuur was zalig maar het regende.

Maar dat is ook de reden dat het ook zo lekker groen is, alleen had het wel vaker 's nachts geregend maar nu dus ook overdag. Het frist wel lekker op, want sinds we hier zijn is het bijna niet onder de 30 graden geweest.
 Ik heb de foto's gemaakt toen ik terug kwam van het boodschappen doen, want op zondag is hier de commissary ook open, alleen was dat het idee blijkbaar van iedereen, dus het was heel erg druk.

Maar goed niemand had haast en alles gaat heel relax hier.
Daarna zijn we nog de laatste school spullen gaan halen bij de Walmart. En zo was de zondag ook gevuld.


Augustus= back to School month

En zo zijn we alweer bij 20 Augustus, Erben beet de spits af met zijn 'orientation' vanmorgen op Quantico Middle High School. Vanmorgen van 9-10, eerst een welkomstwoord in de School cafeteria. Kennismaken met de directeur en een aantal leerkrachten. Ik kreeg wel zo'n TV serie/ Film  gevoel, zo typisch American High School. Leuk, zowel Erben als ik hebben een positieve indruk gekregen. A.s woensdag staat de bus hier om 7.11am en gaat het circus beginnen. Iedereen verzameld in the Gym. Daar verzamelen alle studenten van 6th grade till 12th grade. Word vervolgd ! Hier een link van Erben zijn School, home of the warriors !
Erben zijn school !

Morgen zijn Jesper en Terje voor een oriëntatie aan de beurt. Ik ben benieuwd, ook spannend voor mij. Drie kinderen op drie verschillende scholen. Terje begint pas officieel volgende week, ik hoop dat ik morgen hoor of het de middag of ochtend word. Jesper kreeg afgelopen zaterdag een kaartje van zijn leerkracht. Dit is de enige mannelijke leerkracht, maar we zijn er erg blij mee. We hadden van ouders maar ook van leerlingen hele positieve berichten gehoord.

Dit is het welkomstwoord van Jesper zijn school, voor degene die het willen lezen.
Jesper zijn school ! (klik op de link)

Word ook vervolgd !
Fijne dag verder allemaal en tot de volgende update !

7 opmerkingen:

  1. Wat is zo'n familie picnic dan weer top geregeld hé, super ook dat springkussen en fijn om idd het plaatje erbij te zien.
    Spannende dagen voor allemaal, nog even en dan gaan de boys echt. Die eerste kop koffie 'alleen' zal flink slikken zijn. Die drinkyougurt in je car geeft mooie herinneringen;-) Dozen vol en nu lust Thiemo het niet meer;-)
    kussss

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zit hier in de VS en ik vind je verhalen heeeeeeerlijk (kijk elke dag of je geschreven hebt :)). Je verwoordt alles zo goed - ik moet daar nog veel beter in worden, ik stop het allemaal veel te gauw weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zo'n familie picnic. Altijd gezellig en fijn dat je zo wat mensen leert kennen. Praat ook met Ivo wat makkelijker, omdat je een gezicht bij een bepaald persoon hebt.
    Aan je boodschappenkar te zien kun je er weer een paar dagen tegen. Allemaal lekkere dingen, heerlijk! Eet smakelijk.
    Er komen nu inderdaad spannende dagen voor de jongens en zeker ook voor jou aan.
    Het zal wel even wennen worden voor iedereen, maar dit gaat ongetwijfeld goed komen. Veel succes en natuurlijk ook heel veel plezier! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer heerlijk leesvoer en erg leuk om te lezen en te zien hoe het jullie vergaat,tot de volgende update en FB natuurlijk :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Moermannetjes,

    Weer genoten van je verslag Mary-Ann en leuk om de scholen te zien, weten we een beetje waar ze naar toe gaan. Wel spannend voor de boys, we wensen ze heel veel succes, maar ze zullen het ongetwijfeld naar hun zin krijgen.
    Wij hadden een gezellige avond met de drie oudste kleinkids en alle petten van opa kwamen te voorschijn en een lol hadden ze, het bewijs op FB.
    Ze komen graag langs en dat vinden we erg leuk.
    Hugs voor allevijf en tot het volgende Blog maar weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Mary-Ann, weer erg mooi om te lezen allemaal. Ik heb ook even op de linkjes gedrukt...was toch wel nieuwsgierig haha! Leuk om te lezen hoe het er daar aan toe gaat. Ik heb natuurlijk niet alles gelezen, maar jij hebt van Erben's school heel wat te lezen gehad! En moet je dan ook nog achter die inentingen aan voordat hij op school komt??
    De welkomstbrief van Jesper vond ik erg leuk, warm welkom! (kunnen ze hier ook nog wel wat van leren, saaie nederlanders haha). Ik moest ook wel lachen om wat er bovenaan die brief stond "home of the bulldogs"!!
    Nou zo te zien is alles tot in de puntjes geregeld en krijgen ze een hele leuke tijd op school, ik hoop het voor jullie allemaal!
    Vandaag is weer een spannende dag voor jullie want Erben goes to school!! Erben: GOOD LUCK!!!!!! Heel veel sterkte en succes allemaal. Liefs en tot je volgende blog, ik kijk er nu alweer naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah lieve Mary-Ann, I get you on the 'comfort zone'!! Jij bent jij met al je mooiheid, je eigen persoonlijkheid, je 'vrouw zijn van', je moeder van 3 jongens. In alles ben je JIJ! Je bent een voorbeeld.

    Superleuk om zo'n BBQ mee te maken en de gezichten te zien die bij namen horen.
    Good luck als de jongens naar school gaan. Lots of love.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !