zondag 29 juli 2012

Time flies, but we're having fun !

Het weekend is weer bijna voorbij. Soms ben ik het gevoel van de dagen een beetje kwijt. Komt ook omdat de kinderen nog vakantie hebben en Ivo zijn 'acedemic year' nog niet begonnen is. A.s woensdag gaat de sneltrein rijden die CSC heet. Stopt niet op Lejeune Rd. Behalve op zondag ! Erben en Jesper beginnen pas de 22e en Terje een week later. Het weer werkt erg mee, en het is vooral 's avonds lekker om nog even op het deck te zitten. Wat hebben we zoal gedaan de laatste dagen ? Onze trouwdag hebben we uiteindelijk gevierd bij Jimmy The Greek in Stafford. Het was erg rustig, maar wel gezellig. En het eten was heerlijk, Grieks zoals we het kennen uit Griekenland. Toen ik vertelde dat we vaak in Griekenland waren geweest en daar ook getrouwd zijn, kregen we het toetje van 'het huis'. Hier het bewijs...voor degene die Grieks kunnen vertalen LOL !



We hebben het daarna nog even gevierd met wat bubbels. Het weekend kon beginnen. Er moest nog wat terug naar IKEA en dat hebben we dus vrijdag gedaan. Waar we vervolgens met meer terugkwamen, maar dat was in NL al zo. Daarna zijn we naar de Fair Oaks Mall gereden, daar zijn we goed geslaagd voor met name Jesper en Erben. Zeker Erben had een soort lege walk in closet, en moest echt wel wat dingen erbij hebben. Een prachtige Mall, en ik heb me wel staan vergapen bij Pottery Barn. Ook een mooie salontafel gezien. Maar ik verwacht nog wel een leuke sale in het najaar. Ook Pottery Barn Kids was weer de moeite waard. Al is het maar voor de ideeën. Ik heb wel voor alle drie de jongens een koel element gekocht in de vorm van Yoda, Darth Vader en een dino. Dat kunnen ze in hun lunchpakket doen. Vooralsnog willen ze zelf lunch meenemen, maar de tijd zal het leren. Dat acclimatiseren gaat ze nu goed af, ze zijn straks zo ingeslingerd. Ze pikken het goed op, ook in restaurants stellen ze zelf de vragen en bestellen ze zelf. Goed voor het zelfvertrouwen en ze kunnen het ook. Een geslaagde dag. Zaterdag was met name voor Erben een mooie dag. Hij is met Ivo een Ipad gaan halen hier bij de Marine Corps Exchange, oftewel de MCX. Daar betalen we geen belasting. En het scheelt nogal met NL, en aangezien Erben lang en goed gespaard had, mocht hij hem gaan kopen, met zijn eigen bankpas. Als een kind zo blij....eh wacht even, het is nog een kind, maar zo blij. We hoeven niks uit te leggen, alles doet hij al uit zichzelf. Mooi om te zien hoe deze generatie hiermee opgroeit en er eigen mee is. Natuurlijk begrijpen snap ik alle bezwaren. Maar veel bezwaren zijn ook gebaseerd op angsten van mensen. Voor ons ook best wel weer spannend een kind op het voortgezet onderwijs, maar ook wel weer enorm boeiend om te zien hoe hij zich ontwikkeld als teenager. Het is een prettige plek om op te groeien hier, en Erben vind het nu al jammer dat hij zijn High School hier niet af kan maken. Maar zover is het nog niet. Gelukkig niet ! We hebben enorm veel zin in de komende 3 jaar. Some trials, but also some triumphs ! Maar dat is precies zoals we zijn, wat voor iemand een beperking is kan voor ons een uitdaging zijn. Ook wij stappen hier met open vizier in en weten niet wat ons te wachten staat. Dit komende jaar zal best heavy zijn, Ivo zal alle tijd aan school besteden, maar ik zal er ook voor waken dat ook Family time heel belangrijk is. Het zijn de kleine momenten die het hem doen. Zo hebben we gisteren ook echt even genoten van een wijntje en een biertje op ons deck. Luisterend naar de krekels, konden we even evalueren. Klinkt misschien suf, maar je kan ook voor de TV gaan zitten, of weer verder gaan met de dingen die nog gedaan moeten worden. Maar zo even een half uurtje is quality time en een investering in ons Familie bestaan. Afijn, genoeg diepzinnig geklets hahaha. Vandaag was het vroeg dag voor mij. Ik had de wekker gezet om 6.30am en had me voorgenomen te gaan hardlopen. Zo gezegd zo gedaan, om 6.45 liep ik de deur uit. Wow, hertjes aan de overkant, eekhoorntjes en groundhogs. Temperatuur precies goed en wat een mooie natuur. wat wonen we hier toch mooi. Al zou je niet van hardlopen houden zou je het door deze omgeving wel gaan doen. Behalve de heuvel dan, want heen ga je heuvel af en je moet dus altijd weer de heuvel af. Toen ik thuis kwam heeft Ivo me afgelost en ben ik lekker een ontbijt gaan maken voor het Moerjongens spul wat ook ondertussen ontwaakt was. Daarna wat aangerommeld en 's middags zijn we naar het Marine Corps Museum gegaan. Dat is hier bijna om de hoek, we rijden de basis af en dan zijn we er al. Gratis toegang, en voor ons al de 2e keer. Er zullen nog vele keren volgen. Wat een prachtig indrukwekkend museum. Ook de kinderen waren onder de indruk.


 


Weer een geslaagd dag ! Daarna zijn we lekker naar huis gereden en ben ik aan het eten begonnen. Gewoon lekker rijst met broccoli en kip. Wat gebakken uitjes erbij, en ze zitten te smullen. Morgen hebben we een International picknick met de klas van Ivo en met de klas van de andere Nederlanders die hier zitten. Ik heb er al een aantal gezien van Ivo zijn klas, want vorige week hadden we onze 1e International Officers Wives Briefing. Mensen die me kennen, weten dat ik het leuk vind om nieuwe mensen te ontmoeten, maar dat ik ook de kat uit de boom kijk. (LOL) We hebben ook een sponsor, iemand van de US Army, die had als enige voorkeur op zijn lijstje, Nederlanders staan. Ik heb ze nog niet ontmoet, ik ben benieuwd. Heel veel dingen waar je een sponsor voor nodig zou hebben, hebben we zelf al geregeld. We gaan het allemaal beleven en meemaken. Ik gooi mezelf in het diepe en weet dat ik kan zwemmen. Het voordeel dat we het allemaal al een keer gedaan hebben, is dat je eigen grenzen goed aan kan geven. Ik zit hier ook wel omdat ik het zelf wil, en ook voor de kinderen. Ivo zal erg druk zijn met zijn studie. We boffen met het andere Nederlandse stel, en gaan met vertrouwen het eerste jaar tegemoet, doe daar nog een schepje bovenop met het enthousiasme van onze 3 kanjers, dat beloofd mooie, leuke verhalen op het blog. Maar voorlopig zijn de meesten nog op vakantie en zitten we ook een soort aan de buis gekluisterd i.v.m. de Olympische Zomerspelen. Have a great week, bedankt voor alle reacties en tot blogs xoxo !


11 opmerkingen:

  1. Nou jullie hebben het er maar druk mee in vakantie tijd .
    Συγχαρητήρια στον γάμο σας.(LOL)
    Bedankt voor de update was weer lekker weg te lezen,alles begint voor jullie op z'n plaats te vallen. Keep showing the photo's, love it.

    Say hi to every one.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook gefeliciteerd met jullie "anniiversary"!!

    Oh er staan jullie nog zoveel spannende dingen te wachten, met name de scholen voor de kids. Voor je het weet hebben ze alles weer opgepakt en sta je hun lunches met de nieuwe koel elementjes te maken.
    Ken je trouwens het blog van Natasja uit Great Falls?
    Http://ourlifeoverseas.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Good morning, ben net even naar 'sGravenzande geweest om Bink en Benji(het beestenspul van Patries) eten te geven en de container buiten te zetten Weer thuis, een Senseo'tje en even kijken of Mary-Ann weer een nieuw verslag heeft op het Blog. En ja hoor, ik vind het zo gezellig alles weer te lezen wat jullie beleefd hebben. Weer een erg leuk en lang verslag, je bent daar een kei in hoor.
    Ik heb ervan genoten, ik wens jullie ook een fijne week en voor allevijf hugs van oom Jan en mij xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi ik vind het altijd erg leuk om te lezen ! Was weer leuk! We blijven jullie wel missen hoor! Maar zo te lezen is het heel erg leuk daar! Happy new day voor jullie daar! En tot de volgende reactie haha, Liefs Kaley

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met aanwijzigingen van t. Jopie, ga ik maar weer eens proberen of het lukt om een reactie te plaatsen.
    Met mijn nieuwe IPad op schoot (net als Erben heel goed voor gespaard) en mijn koffie in een Starbucks-mok,
    Heb ik jullie belevenissen van de afgelopen week lekker zitten lezen! Dat was even wegdromen in "The American Way of Living"
    Heel wat beleefd, never a dull moment! Wanneer komt je boek uit, Mary-Ann?
    Geweldig hoe jullie het doen met z'n 5-jes!
    Hugs , o.Hans & t. Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Fam
    Wat heerlijk weer om je blog te lezen ik doe dit op dit moment in de voortzet in de heerlijke zon die wij nu al bijna 3 weken koesteren .
    Het schrijven van Jou doet me denken aan een boek lezen ,jullie doen het echt geweldig en Tuurlijk maak ook jij je UPS en downs mee maar jullie kunnen dit met zijn vijven je heb kanjers van boy' s .
    Ook de foto's laten zien dat jullie genieten en straks pakken de kids het ook weer op ,op hun nieuwe school ,dat zal ook wel spannend zijn voor ze maar ze hebben ouders die er dan altijd zijn voor ze jullie zijn kanjers .
    Hugs van ons uit het nu nog zonnige Frankrijk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw dit was weer super om weer te lezen! <3

    jullie ook weer een fijne week! :)

    love;x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van harte gefeliciteerd met jullie kristallen huwelijk!
    Jullie huisje lijkt al helemaal eigen te worden, super om jullie verhalen te horen!
    groet,Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sorry ging even fout met inloggen.......
    Maar ik heb heel wat in te halen na m'n vakantie,wat lezen betreft haha! Maar jij schrijft zo mooi, dat ik gewoon niks wil missen haha. Ik was na dit verhaal ook nieuwsgierig wat Pottery Barn is, dus ben ff gaan googlen waar jij geshopt hebt haha....zag er leuk uit! Zou best een keer met je mee willen ;-)
    Maar goed...ik droom te veel!
    Nou meid, ik vind dat jullie het supergoed doen. Geniet nog lekker van je vakantie met de boys en succes met Ivo!
    Big hug xxx Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een leuk blog, jullie moeten ook gewoon alles 'plukken' wat er te 'plukken' valt;-) Prachtige omgeving (ik ruik de geur in gedachten) en hele mooie en goede voorzieningen.
    De PB blijft een all time favorite en zeker leuk in de sale!
    Erben heel veel plezier met je Ipad! Hier 'krijgen' ze op het middelbaar onderwijs allemaal een macbook, boeken zijn afgeschaft. Je ontkomt er niet aan en dat moet je ook niet willen.
    Leuk om jullie trouwdag bij de Griek te vieren, uit het papier kan ik niets opmaken, maar bewijs heb ik niet nodig, dat zie je zo aan jullie;-)
    kuskus

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !