donderdag 12 juli 2012

business and pleasure

Ondertussen zijn we alweer 2 dagen verder sinds mijn laatste blog. De dagen zijn goed gevuld en 's avonds zijn we soms ook uitgeblust. Vakantie voelt toch anders aan hoor ook al lijkt het anders. Het hele auto/inboedel verhaal is een geval apart en gaat nog een lange staart krijgen. Long story short, it sucks. Meer wil ik er niet over kwijt. Vandaag stond Washington D.C op het programma en in het bijzonder een bezoek aan de Royal Netherlands Embassy.


 Daar aangekomen kregen we visitors passen en zijn we even bij de Kolonel (Defensie attaché) op de koffie gegaan. Het bezoek was zowel business als pleasure. Het is altijd prettig om een plaatje bij het praatje te hebben. In September hebben we onze eerste social. De Armed Forces Reception, waar een aantal collega's komen en ook een aantal ambassadeurs van andere landen. Altijd interessant om andere mensen te leren kennen. En komen m'n high heels en jurkjes nog goed van pas. Daarna nog even bij een andere collega langs geweest, zij behandeld onze post en andere militaire zaken. Communicatie is een belangrijk onderdeel en je komt altijd vragen tegen tijdens zo'n emigratie en dan is het prettig de juiste personen weten te benaderen. Daarna was het lunchtijd, we zijn de stad in gereden en konden in de parkeer garage bij Pennsylvania Ave. terecht. Daar zat een Starbucks around the corner, dus daar hebben we even lekker geluncht.

Daarna zijn we naar het Smithsonian National Museum of Natural History gegaan. Alle musea aan de Mall is gratis. En deze musea is zo de moeite waard en zo gaaf zeker voor de kinderen. Alles is watching and touching en dat maakt een bezoek met kleinere kinderen wel leuk. Ik ben altijd een beetje overwhelmed met hoe netjes en schoon het is en hoe mooi. We hebben niet alles gezien en gaan zeker weten nog terug, maar dan gaan we gewoon vroeg van huis. Daarna zijn we lekker in het zonnetje richting het Washington Monument gelopen. Wat is dat genieten in 30 graden, sorry voor de mensen in NL, ik zal wat stralen doorsturen. De jongens werden het al een beetje zat, we moesten ook nog terug naar het hotel. Maar ik kom graag in D.C, ik vind het een mooie heerlijke stad. Zeker met al zijn/haar monumenten.


 


Het werd tijd om te gaan, nog even vlakbij The White House een ijsje gehaald voor de boys en de auto opgehaald. Door de carpoolstroken (waar je op mag als je meer dan 3 mensen in de auto hebt) konden we lekker doorrijden en waren we binnen een uur weer op Quantico Base. Het werd een makkelijke maaltijd vandaag, lekker spaghetti, alles ging schoon op. We zijn alweer ruim een week in de US en het voelt zo als thuiskomen hier, door de kleine herkenbare dingen, maar ook het gevoel. Ondanks dat we wat 'bumps on the road' ervaren, zijn we waar we willen zijn. En wij niet alleen, de kinderen dus ook. Die komen nu ook tot rust en kunnen heel enthousiast zijn. Ze missen hun vriendjes natuurlijk wel, maar ook met name dat ze dit wat ze meemaken willen delen. Het word tijd voor een laatste verhuizing, en die proberen we te creëren, ook al word het kamperen in ons eigen huis. Word vervolgd....! Hopelijk gaat de zon ook lekker in NL schijnen en kan iedereen ook lekker genieten van de Zomer.....tot blogs xoxo Hugs and Laughs van de Moermanfamily.

8 opmerkingen:

  1. DC blijft een mooie stad ,al ben je er al 10x geweest er is altijd wat anders te zien.
    Wel balen dat gedoe met jullie spullen,onze opvolger had ook zo lang op zijn spullen moeten wachten ;(

    geniet lekker van het zonnetje ,ik ben nu in NL ..pff van datt weer hier word je echt niet vrolijk van...haha

    nou succes met kamperen in je eigen woning ,kan ook heel leuk zijn hoor ;))


    doeii

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het blijft mooi om te lezen Mary-Ann, het is net een boek wat ik opensla ;-) . Ik snap dat jullie ook met tegenslagen zitten, maar jullie doen het zo goed!!! Kijk eens naar de mooie foto's! Je blijft zo positief Mary-Ann en je neemt zelfs nog de tijd om 'ons' op de hoogte te houden. Echt complimenten voor jullie allemaal! Veel sterkte én plezier weer met alles én Yvo succes met je studie!! Groetjes, Barbara x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig hebben jullie nog 3 jaar;-) Er blijft zoveel te zien en te doen in DC.
    Leuke foto's en blijf vooral genieten van het mooie weer en alles wat de USA te bieden heeft bv Paul Newman's saus???;-)
    Ik hoop echt dat de container snel, heel snel voor de deur staat!! kus x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk bezoek!
    Kamperen in huis is ook wel apart, hoewel je dat snel zat wordt om op army cots te slapen! Hopelijk wordt alles snel opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi allemaal!
    Leuk blog weer!!
    Ik heb diep respect voor jullie allemaal!
    Ivo, alvast héél véél succes gewenst voor maandag met het begin van je studie!!
    Maar eerst genieten van het weekend!
    Dikke kus!! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zag je foto voor het memorial in Washington en ineens had ik zoiets, je bent er nu echt. En dichtbij nog ook.
    Was zo raar....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heeee!

    Wauw! Wat hebben jullie al veel dingen gedaan. Ziet er echt allemaal super uit. Leuk dat je alles vastlegt zo kunnen we hier vanuit het zonnige kreta ook meegenieten. Heel veel succes nog, ik hoop dat de rest van de spullen ook snel komt!!
    miss you

    dikke kus, vera

    xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben niet zo handig met facebook op mijn blackberry. En die laat ik uit om niet in de verleiding te komen mail van de zaak te lezen. Maar Vera houd me op de hoogte. Thuis kan ik heerlijk bij lezen en zal ik printjes maken voor mama! Sterkte met meubels & auto, hoop dat het gauw word opgelost. En zoals ik lees zijn jullie echt thuis gekomen. ENJOY!

    kus Conny

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !