donderdag 26 juli 2012

Weekly update (LOL)

De titel hierboven slaat op het feit dat het al bijna een week geleden is dat ik mijn laatste blog had geschreven. Een leuke update blog dan. Ik had afgelopen week een blog geschreven en dat ging niet helemaal goed. Kreeg al de tip van een vriendin om over te stappen op World Press Blog, en misschien doe ik dat ook wel. Anyway....ik zal jullie het verhuis verhaal besparen, want dat is verder allemaal goed gegaan. De afgelopen dagen stonden vooral in het teken van dozen uitpakken en inrichten ? Want zo druk als we het hadden de laatste 3 dagen voor het inpak circus, zo druk hadden we het ook met het inrichten en dozen uitpakken. Wat een verpakkingsmateriaal, alles is verder heel overgekomen, maar dan is ook wel alles echt elk kopje en schoteltje ingepakt. We hadden een goed verhuis team, 4 man sterk en ze hadden zelfs (rode) lopers meegenomen om over de trappen heen te leggen. Dus mijn zorgen over natte voeten binnen waren onterecht. Er werd netjes gewerkt, en de dozen werden op de rug naar boven en naar beneden gedragen. Maar dozen klein maken, dat is een vak apart begreep ik al snel. Ivo stond boven alle lijsten na te checken. Je moet het zo zien, alle dozen hebben een nummer en beschrijving over de inhoud. De dozen komen uit de container, zij roepen, wij strepen. Dat werkt prima, maar verder moet de verhuizing wel een beetje gecoördineert worden. Wat komt waar te staan etc, want je wilt wel zien te voorkomen dat als zij weg zijn dat je dan nog met meubels moet gaan slepen. Affijn, als doorgewinterde verhuizers zijn we wel wat gewend en gaat alles volgens een plan. De eettafel en stoelen krijgen meteen hun plek, zodat je gewoon kunt eten. Daarna zijn we de bedden van de kids in elkaar gaan zetten, zodat als zij moe waren ze gewoon naar bed konden gaan. Alles heeft ondertussen zijn plekje en we zijn erg happy met het resultaat. Het enige wat nog moet gebeuren is het hangwerk. Maar dat is bijzaak ! Ook de auto is geregistreerd en heeft een kenteken. Hij is nu 'as we speak' voor een keuring, en daarna komen ook de benodigde stickers op de auto en kunnen we onze costumized platen aanvragen. (to be continued which one) Nu is met name Ivo druk met de afhandeling van alle papierzaken, alle declaraties en kosten die gemaakt zijn. Dat gaat allemaal via intranet/werk-email dus daar kan ik niks mee. Ik verdiep me wel in de inrichting en de nodige was. Geen klagen hoor met een 'laudry-room'. Gisteren was een leuke dag, het zou mooi weer worden dus hadden we plannen gemaakt om naar Kings Dominion te gaan. Ivo moest 2 uurtjes naar school en daarna was hij vrij. Dit dagje was sponsored by:

En dat was een supergeslaagd dagje. We hebben de kaarten (eigenlijk Gold Passes) opgehaald hier bij de ticket service hier op de basis. Dat scheelt enorm in prijs. Daarna nog even een Starbucks voor onderweg gehaald (triple espresso voor Ivo en een tall Soy Latte voor mij) en toen de I95 op. Klein uurtje rijden. Het was alweer even geleden dat we daar waren geweest (2007) dus veel 'oja weet je nog, en oja toen waren jullie nog te klein' kreten vlogen heen en weer. Maar wat ik al eerder zei, we hebben meteen Gold Passes genomen, want we zullen nog wel een paar keer gaan, ook met Halloween. Je betaald dan ook geen parkeerkosten etc. En voor de kinderen was dit super, voor alle leeftijden is er wat te doen. Ze hebben zich goed vermaakt, veel roller coasters maar ook een heel 'Waterworks' park, met veel zwemvertier. Rond 20.30 reden we weer naar huis. Met 3 hele stille kindjes.......zucht ! Met dank aan alle families voor deze heerlijke dag. Dit was echt even ontspannen genieten van het weer, eten en entertainment. Hier onder de link van de foto's . Have fun watching !
https://picasaweb.google.com/117747731428300686924/July252012?authkey=Gv1sRgCLzvhrTa09r8UQ&feat=email

Vandaag begon de dag vroeg, maar mèt felicitaties. Ivo en ik zijn 15 jaar getrouwd vandaag. Precies 15 jaar geleden trouwden wij op zaterdagavond om 20.00 in het stadhuis van Zakinthos, Griekenland. De dag begon vroeg omdat de auto voor de keuring moest, en aangezien het bedrijf om 6 uur opengaat en het 'first come, first serve' is, heeft Ivo hem vroeg gebracht en is daarna gaan hardlopen. Daarna ben ik ook nog een rondje gaan lopen. Zo vroeg is het nog aangenaam, al had ik mijn bottlebelt met 2 bidonnetjes bij me, die waren ook schoon op toen ik terugkwam. Heerlijk gedouched, kids ondertussen ook aangekleed en we kunnen zo de auto ophalen. We zullen lekker ergens gaan eten vanavond en straks misschien ook nog wel even weg. Er moet nog iets teruggebracht worden naar Ajkieja (IKEA) en dat is altijd een goed excuus om een Mall te bezoeken. To be continued en tot blogs.

Hugs and laughs for today !


9 opmerkingen:

  1. Hallo daar!

    ziet er echt heel gaaf uit dat park waar jullie geweest zijn zeg ! ;o.
    en hele leuke foto's ! <3

    fijne dag / avond nog vandaag ! <3.


    love '

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks voor je berichtje, ik wist al dat je de eerste zou zijn, jij bent denk ik onze trouwste lezeres xoxo van ons 5 en Poetie !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. corrie de jong26 juli 2012 om 12:08

    Hallo allemaal

    Ik heb twee ons achter elkaar gelezen ,gaat hier wat moeizaam met internet maar her lukte vanavond goed .
    Wat fijn dat alles nu gereed is in jullie huis en war zijn jullie in een gaaf park geweest en wat een leuke foto' s weer zeg .
    Ik geniet elke keer weer als ik je blogs lees
    Love's en good bey

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi there, weer een heel gezellig verslag en een leuke fotoserie van Kings Dominion, wat een gaaf pretpark zeg, de boys zullen zich best heel erg vermaakt hebben. liefs en hugs van oom Jan en tante Jopie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi verhaal weer! Leuk hoor om jullie zo te kunnen volgen. Fijn dat alles heel is overgekomen en dat jullie alles weer een plekje hebben kunnen geven. En alweer 15 jaar getrouwd! Van harte gefeliciteerd! Wat vliegt de tijd! Wij waren deze maand 34 jaar bij elkaar. Grappig vond ik om te lezen dat Ivo een triple espresso drinkt. Zijn vader neemt ook altijd dubbelemaar liefst driedubbele espresso's. Ook natuurlijk naar de foto's gekeken van jullie dagje uit. Wat een super cadeau zeg. Wat hebben jullie genoten, dat is te zien. Zo staand in een rollercoaster lijkt me wel eng hoor, enger dan zittend. Heel veel succes en we kijken uit naar je volgende blog.
    Liefs van ons!

    corry en Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk!! Superleuke foto's! Je ziet er fabulastic uit Mary-Ann! Damn hot mama.

    Chique zeg, met rode lopers al die dozen naar binnen/boven/laundry/study/master badroom/childrens bedroom (x3)/kitchen/pantry/bathroom (x3). Ik zie het voor me.
    Allways leuk om naar of Ikea of Mall te gaan of èn èn!
    Lots of love for you all.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ Petra, vandaag gingen we weer naar IKEA hahaha, even wat terugbrengen, om vervolgens met meer weer weg te gaan. Daarna naar the Fair Oaks Mall, daar zijn we met name goed voor de boys geslaagd bij Abercrombie ! Mooie mall, daar zul jij in Oktober ook rondlopen xxx
      Thanks for your compliment x !Liefs

      Verwijderen
  7. Thanks voor alle leuke berichtjes '

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk met een kop koffie alles bijlezen en bij kijken;-)
    Leuke foto's van het park, brrr staand in de 8baan, favoriet bij de jongens denk ik, heel apart. Je ziet er top uit M-A!
    De USA doet jullie allemaal goed;-)
    kus en ik lees weer even verder;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !