dinsdag 10 juli 2012

Not a walk in the park !

Zoals de titel al zegt: It's not a walk in the park ! Natuurlijk laten we voornamelijk de leuke dingen zien en lezen. Niemand zit op geklaag te wachten, maar het is zo frustrerend als je zaken uit handen moet geven en een ander verprutst het. Wat is er nu gebeurd. Bij een verhuizing zoals die van ons, komt er iemand van het verhuisbedrijf de inboedel opnemen, vervolgens worden er afspraken gemaakt wanneer de spullen in Amerika aan moeten komen, wanneer wij in ons huis kunnen en wanneer de spullen dus verscheept moeten worden. Wat is er nu gebeurd ? Omdat wij de 12e pas in ons huis konden zijn de spullen langer in NL. gebleven. Maar dus te laat verscheept. Er staan standaard tijden voor verschepen en we zijn ook niet het eerste gezin wat overseas gaat. Alles moest strak gepland worden werd gezegd, we zijn ook ruim van te voren uit huis gegaan en nu is het afwachten, we kunnen nu niks meer, behalve inrouleren in het ziekenhuis.
Alle I.D's zijn geregeld nu, vandaag die van mij gehaald. Anderhalf uur wachten, en binnen 5 minuten weer buiten. Maar goed, long story short, we hadden nu al in ons huis gekund, dat ter zake (daarover is vanuit de US ook niet goed gecommuniceerd) maar we hadden het zo gerekend, even een weekje bijtrekken van alle commotie en dan verhuizen. Maar dat gaat dus nog even duren. Het vervelende is dat Ivo zijn opleiding maandag begint. Dus hij heeft de hele week genoeg aan zijn hoofd, en zal druk zijn met alle formaliteiten. Ik kan dus niks, en dat is frustrerend en omgaan met teleurstellingen. Nobody said it was easy but it will be worth it. Laten we daar maar van uit gaan. Maar buiten het feit dat we allemaal leuke dingen plaatsten op FB en op dit blog zit er natuurlijk ook een kant van papierwerk en wachten, veel wachten, buro hier buro daar.

Dit was het papierwerk van Terje zijn school, en zo hebben we zo'n zelfde stapeltje van Erben en ook van Jesper. Je moet van alles invullen en eerst goed lezen. Ik heb me nog niet opgegeven voor de PTA (soort Ouder vereniging) want als je dat doet, pakken ze niet 1 vinger maar beide handen. En ik wil eerst kijken waar en bij wie ik wil helpen, misschien wel een beetje bij alle drie. Terje zal eerst òf de ochtenden òf de middag naar school gaan, en dat was bij Erben ook zo. Dat was prima, uiteindelijk leerde hij meer in 4 ochtenden dan hoe het er soms aan toe gaat in NL. Terje is tenslotte ook pas 4 en ik vind het heel wat als kinderen hele dagen naar school gaan. We gaan het allemaal zien en meemaken, en ook ik vind het spannend, snuif alle ervaringen op en ben trots op de kinderen hoe ze met open vizier zo'n school binnen wandelen. Ze zijn allemaal erg aardig en leuk tegen de kinderen en dat voelt goed. Ik had al een 'recommendation' gekregen van mijn buurvrouw over ene Mister Ankerson als leerkracht voor Jesper. Die staat goed aangeschreven. Jesper mag met de schoolbus maar we wonen om de hoek, dus aan hem de keus.

Deze foto heeft Ivo in April gemaakt met zijn bezichtigingsreis, dus ik vond deze wel leuk met de schoolbussen. Terje mag dus ook met de bus, maar ik heb al aangegeven dat ik hem in eerste instantie zelf wil brengen en halen. Kindergarten is vroeg genoeg om met de bus te gaan. Maar misschien wil hij het zelf, we zien wel. Er zitten gordels in de bus en er is altijd iemand extra die meerijd, maar toch. Vanmorgen even langs het Ziekenhuis geweest om in te rouleren, maar daar moeten we morgen even voor terug. Degene die de buitenlanders doet is met vakantie, haar vervangster wist niet precies welke formulieren dus dat ging ze navragen. Toen weer terug naar het ID kantoor. Maar goed weer een stapje verder. We kunnen nog niks voor de auto regelen bij de DMV want dan hebben we douane papieren nodig. Maar i.v.m. die hele kwestie is het vrij stil van alles kanten, excuses worden gemaakt, maar er veranderd natuurlijk niets. Want daar hebben zij ook geen grip op, nu is de container met de auto er ook nog eens uitgehaald om gescand te worden. Ongelooflijk dat is niet de eerste keer voor de familie Moerman. Staan we soms op een zwarte lijst of zo ? Uiteindelijk weet ik dat over 2 weken het huis is ingericht en dat we er om kunnen lachen, maar er middenin zitten momenteel is niet prettig. Om het voor de boys ook nog leuk te houden hebben we de rest van de dag doorgebracht bij de '50 meter Pool'. En dat was genieten, de temperatuur is prima nu. Het is heerlijk vertoeven verder, vanavond toen we terugreden vanaf de supermarkt (lekker tot 21.00 open) zagen we weer 3 herten en een groundhog, zo schattig om te zien. In onze buurt schijnt trouwens een bald eagle te zitten met nest. Alles is zo schoon en goed onderhouden, maar daar komen nog wel foto's van. Morgen dan weer even medisch inrouleren en donderdag staat een bezoekje aan de Kolonel op de ambassade op het programma. Dan gaan we dus richting DC. Daarover een andere keer meer. De kids hebben vanavond weer eens Mac and cheese op en Ivo en ik hadden lekker sushi en salade. We drinken nu nog lekker een glas Chianti and call it the day !



15 opmerkingen:

  1. Even doorbijten nog dus! Hang in there, things can only get better from here!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alles komt goed , ga maar lekker genieten in DC ...blijft een geweldige stad .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat erg dat de expediteur zijn zaakjes niet op orde heeft. Douanescan kost hooguit een dag dus nog even volhouden.
    Sterkte!
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou nou, het lijkt me allemaal niet eenvoudig, maar hou vol meid! We duimen dat alles zo snel mogelijk komt!! Sterkte en een dikke knuf x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel vervelend dat sommige dingen niet lopen zoals ze zouden moeten lopen!
    Komt toch wel heel veel bij kijken, veel papierwerk!
    Maar buiten die stress om, genieten jullie gelukkig wel zo te zien!

    succes verder met de regel dingetjes, komt ook wel weer goed :D

    -xxx-
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alles zal rechtkom......het duurt alleen ff..... Ik ga duimen dat jullie verder geen tegenslagen zullen hebben de komende tijd!!
    Fijn dat de boys het zo goed doen! Het zijn kanjers!!! Jullie ook!!! ;)
    Dikke kus voor allen! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nu eerst eens even bijgelezen en ook tranen in mijn ogen gekregen van je verhalen. Wat maken jullie veel emoties door! Ik vind het knap hoor van jullie! Ook al begrijp ik dat er altijd 2 kanten aan een ervaring of gebeurtenis zitten. Zoals je zegt: geen schaduw zonder zon, geen vreugde zonder verdriet. Dat er nog zoveel te regelen was voor jullie, wist ik niet! Maar wat een prachtige plek om te wonen!! Kan me goed voorstellen dat jullie er naar uitkijken. Heel veel succes! en sterkte voor de komende tijd!
    Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. GRrrrrrr balen, en lekker even klagen op de blog maar ook;)
    Veel plezier bij het bezoekje aan de kolonel.
    groet, BiancaF

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een toestanden allemaal ,maar het komt allemaal wel goed maar verlopig zit je er middenin ,maar je kids doen het goed begrijp ik " kanjers ", zijn het .
    Good luck my friends en sterk met alles

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kinderen in een hotel bezig houden is geen pretje. Als ik me goed herinner zaten we 2 weken in een hotel voordat we een huis gevonden hadden. Vervelend als er dingen niet gaan zoals het gepland was, maar ook dat gaat weer voorbij.
    Ik vond op school altijd dat er maar weinig tijd zat in het echte leren, altijd een rommeltje er omheen. Bij de PTA moet je leren om ook nee te zeggen, en niet alles doen waar je voor gevraagd wordt. Ik heb ook aan de andere kant gestaan, proberen vrijwilligers te krijgen voor schooldingen; het mooiste excuus was wel "Nee ik kan niet, ik heb kinderen en ik werk."

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat was het weer een leuk verhaal ! :)
    jammer dat het allemaal anders loopt dan gepland , maar als jullie eenmaal in het prachtige huis (kasteel haha ) zitten dan weet je niks meer van die eerste 2 weken! ;p .

    Hapy new day! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zeker weten Mathilde, dat is zeker zo. We zijn al zo blij dat we hier zitten, dat we de kans hebben gekregen om 3 jaar weer in de VS te zijn (ook al moesten we iedereen achterlaten) maar jullie kunnen nu wel de leuke verhalen lezen. Dus moeten we dit ook maar even doorslikken ! Dikke kus en hopelijk hebben we snel een datum dat we in het huis kunnen en buiten dat ik wil Poetie weer kroelen. xoxo Kussen vanaf hier ! Inderdaad happy New Day ! :0

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Moving overseas is not easy and I understand your frustration. Hang in there and I hope your stuff will arrive soon!!!

    Hugs from the Andersons

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Poeh hè, op dit soort dingen zit je niet te wachten. Adem in, blijf rustig en blaas uit. Beter nu al die hassle dan straks of als jullie gesettled zijn. Succes met alles: medisch, ambassade, nog meer papierwinkel en vergeet vooral je Starbucks niet!!#yesyoucan Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het gaat toch ook echt nooit helemaal als gepland, he? Sterkte, zeker in je eentje, als Ivo eenmaal begonnen is. This too shall pass, altijd een goede uitdrukking. Die bald eagles hebben wij tijdens de Marine Corps officers' graduation van onze neef boven ons zien cirkelen.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !