zondag 8 juli 2012

Living on base...oftewel wonen op een basis.

Het grappige van 'living a military life' is dat je een sociaal leven achter laat, maar hier weer verder start met een ander sociaal leven. Mensen echt leren kennen lukt wel als je lang genoeg op dezelfde plaatst blijft maar soms is het een kwestie van de draad oppakken. En zo gebeurde dat dus gisteravond. We waren uitgenodigd om te komen eten bij mensen die we nog 'kennen' van onze Lejeune tijd. Maar 3 maanden, want toen verhuisden zij naar CA. En het grappige is dat we beide zeiden dat we het jammer vonden dat we niet meer tijd samen hadden maar nu gewoon verder gingen waar we gebleven waren, afijn 7 en een half jaar later. Maar het was meteen vanouds gezellig en de jongens hebben totaal geen probleem met de taal. Zeker Erben, die staat gewoon bij Verizon in vloeiend Engels vragen te stellen over de verschillen van Iphone's en Ipads. Maar zo ook bij de dochters van onze nieuwe buren, alleen Terje hoor je vragen stellen in het "dutch".  Ik weet uit ervaring dat dat snel gaat. We konden gisteren ook mooi even kijken in het huis, en we hebben lang niet genoeg spullen om het huis te vullen. Heel ruim, grote keuken, heerlijk deck. Ook boven is het echt ruim en licht door de hoeveelheid ramen. Daar gaan we ons 3 jaar heel goed vermaken. We zagen nog 3 hertjes op de weg op de terugreis, zo leuk.  Ik heb de lasten van het vak, dit zijn de lusten. Ook voor Ivo, dit is quality tijd voor het gezin, maar ook voor hem om hier CSC te doen en zijn masters te halen is weer een extra ervaring. Het feit dat je ergens even opnieuw start, daar leer je veel van. Je komt jezelf natuurlijk ook tegen, maar van die uitdaging hou ik juist. It's easy to blend in. Het is even aftasten en kijken wat de regels zijn. Zo gingen we gister naar de 50 meter Pool (weer een andere dan op de foto's van eergisteren) en daar hebben we eerst even alle regels doorgenomen, en dat zijn er nogal wat. Maar ik snap ze wel, alles voor de veiligheid. Erben en Jesper moesten even een testje doen om te zien of ze inderdaad konden zwemmen en die testjes worden elke keer om 15 minuten voor het hele uur gegeven. Met vlag en wimpel slaagden ze natuurlijk.



 Nu staan ze op een lijst en elke keer als ze komen geven ze hun naam door en krijgen ze een bandje om. De kinderen kunnen wel lekker spelen, en het gebeurd hier dus niet dat een volwassene ineens boven op je kind springt om een bommetje te maken. Maar het was heet gister, met gemak haalden we 38 graden en dat is wel even wennen. Maar hé ik klaag niet, ben wel erg dankbaar voor de airco overal. We hebben gisteren eerst even mobiele telefoons aangeschaft, want zonder telefoon kom je hier ook nergens. Dat was erg snel geregeld. Ivo heeft nog een social security number en dat maakt een hoop makkelijk. Service is natuurlijk uitstekend hier. Daarna even lekker naar de Target, voor de mensen die Target kennen, die snappen me wel waarom ik zeg 'lekker'. Daar hebben we eerst bij Starbucks koffie gehaald (zie foto FB, kon Ivo meteen zijn nieuwe gadget uittesten). En daar even lekker een rondje gelopen. En hier en daar wat in de kar gelegd, gebeurd vrijwel onbewust bij Target en ineens sta je bij de kassa en heb je je wagen vol. Hahaha nee hoor het viel nog mee. Wel wat leuke dingen voor de boys voor in het zwembad. En een leuk Shirt en broekje (à la Ivo) voor TJ. (zoveel hadden we niet bij ons en na 5 weken zijn sommige dingen aan vervanging toe :))


Maar goed de dag is hier ook weer begonnen. Geen idee wat we vandaag gaan doen. Maar we kunnen niet veel regelen dus we genieten er maar van. We wilden eigenlijk de eerste week graag naar een pretpark. Maar met deze temperaturen wil ik daar niet rondlopen. Misschien dat we de 'buurt' een beetje gaan verkennen. Volgende week staat in elk geval de Ambassade in Washington op het Programma. Dan gaan we ons even voorstellen. Daar heb ik wel zin in. DC is een prachtige stad. Fijne zondag allemaal en een fijne Zomervakantie allemaal, want die is voor de meesten ook begonnen ! Tot blogs xoxo

11 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk en gastvrij! dat maakt dat je je nog meer thuisvoelt.
    Target, super!! Hebben ze nog oshkosh?
    Lekker afkoelen in het zwembad en Terje staat er weer mooi op, lekker koppie!
    Rustig aan, met die warmte moet je je ook niet druk maken. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het voelde enorm goed om de wijk in te rijden, de kids vermaakten zich prima met de meiden ClaraBella en Eleanor. De hond en 2 poezen waren meer TJ's maatjes hahaha. Maar het huis is waanzinnig, en alle buurtroddels weet ik ook al LOL
      Ja nog steeds Osh Kosh, maar niet veel, beetje rommelig door de sale, wel super rustig overal, of door de economie of door de warmte ! xxx

      Verwijderen
  2. Laat je me weten wanneer je iets af wilt spreken? Het is nu natuurlijk nog allemaal heel druk, maar als je eens lekker Nederlands wilt kletsen ben ik (behalve op mijn rondleidingsdagen) beschikbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is goed Petra ! Volgende week gaan we eerst de auto ophalen in Baltimore en dan afwachten wanneer de spullen komen (ze hebben ze veel te laat weg laten gaan uit NL). Als ik eenmaal gesetteld ben, dan spreken we een keer af, kom ik op je deck een kop koffie drinken hahaha. En hier ben je natuurlijk ook van harte welkom. Tot gauw !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook even hier dag zeggen! Zo gauw je eraan toe bent, iets afspreken he? Wij komen donderdag t/m zaterdag naar DC (met onze twee honden), dat zal wel te snel zijn maar ik dacht toch maar even laten weten! En het wordt deze week een stuk koeler (nu ja, van 41 naar 30 graden is ook verkoeling he, zullen we maar zeggen :)). Dikke kus vanuit Richmond!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey buuf, we gaan zeker wat afspreken, nu is het nog wel even rommelig, we zitten nog in het hotel. Zodra we alles wat op de rit hebben kom ik in de lucht. Richmond is zo dichtbij xxx Iets minder warm is welkom hahaah. Kus uit Quantico x

      Verwijderen
  5. Echt mooi om te lezen allemaal en fijn dat jullie het al naar je zin hebben en dat de boys het zo goed doen!!! Wat een mooi mannetje is Terje toch! Bij ons begint de vakantie zaterdag, maar als ik naar de weerberichten kijk, ziet het er niet best ui in ons kikkerlandje (en we blijven voor het eerst in Nederland!). Jammer dat we niet een beetje warmte van jou kunnen
    haha... Nou meid, ik blijf je volgen want ik geniet van je ...verhalen.....heerlijk!
    Dikke kus, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gezellig hoor Bar, en het is ook heel leuk om de reacties te lezen. Als jullie spulletjes straks bij ons in de badkamer staan maak ik een foto. Oké ? Ik stuur wat zon jullie kant op, en als het eenmaak zaterdag is gaat de zomer beginnen. Liefs xxx

      Verwijderen
  6. Hello! <3

    Wat leuk zeg dat Erben en Jesper zich lekkr kunnen vermaken daar met de buurkinderen, en een mooi zwembad echt helemaal leuk! :) .

    En een leuke foto van Terje !<3
    helemaal leuk om dit weer te lezen!


    love Mathilde en me moeder ! xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé Mathil en mama Suzan, gezellig hoor. De kids vermaken zich wel maar ook het hotelleven is niet zo spannend hahaha en al dat geregel. Nu is Ivo met Erben even weg voor het aanmelden van de poes. De buurt waar we gaan wonen is perfect, er wonen heel veel jongens blijkbaar, in alle leeftijden. We gaan zo naar Jesper zijn school. Kus xxx

      Verwijderen
  7. Wow, het klinkt echt super en de plaatjes zijn super. Kijk Terje eens stoer zijn met z'n shirt. Cool! Lekker shoppen bij de Target, een volle kar is geen schande daar hoor, geneer je niet en doe het nog een paar keer! Inclusief de Starbucks. Fijn dat julie huis bevalt/gaat bevallen. Ik zie je al voor me op je deck met je dagelijkse cup a joe!

    Liefs!!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !