donderdag 5 juli 2012

Living in America is een feit !

Tja, de titel zei het eigenlijk al, maar nu is het een feit. Afgelopen woensdag was het eindelijk zover. Even voor 8-en kwam daar dan de taxi aanrijden. En dan ineens is het zover, intens veel zin om te gaan, even zoveel tegenzin om afscheid te nemen. We hebben de afgelopen 5 weken met veel plezier gewoond op de Zonnesingel. Ook voor onze jongens was dit een prima oplossing. We zullen dan ook iedereen missen, maar vinden het ook leuk om verhalen te delen. Verhalen van hier, nogmaals het is hier niet per definitie beter, maar anders. Maar ik ben alweer zoveel dingen tegengekomen waarvan ik denk "daar kunnen wij nuchtere Nederlanders nog veel van leren". Maar goed ik dwaal af, het laatste kopje koffie van Mimount, de laatste zak afval (bedankt Martijn, en Corinne en Raymond voor het dumpen van onze trash). En dan het afscheid nemen...al die leuke, lieve mensen die me dierbaar zijn, de kinderen die erbij horen, de lach de tranen het hoort allemaal bij het pakket. All inclusive emigratie pakket.



 En dan zit je in de Schiphol taxi, rijden we voorlopig voor de laatste keer door W'veen. Klaar om te gaan, de rugzak waar ik tegenaan zat te hikken kan af. Erben moest wel wat tranen laten, maar dat mag, hahaha ik deed tenslotte precies hetzelfde. We hadden een vriendelijke, enthousiaste taxi chauffeur en dat maakte de rit prettig. Bij Schiphol aangekomen meteen naar balie 16 (natuurlijk even nagevraagd) afijn na een half uur...nee sorry, jullie zijn de zoveelste al die verkeerd zijn doorgestuurd, u moet naar balie 18 ivm overbagage en een poes. Gelukkig was het bij balie 18 zo gefixed. Overbagage was ook nog een apart geval. Van Defensie mogen we per persoon 2 stuks bagage van 23 kilo per stuk meenemen. Gelukkig hadden we er maar 8, affijn om een lang verhaal kort te maken. Even dubbelchecken, voucher klopte en zo konden we ook de poes inchecken. Al met al hadden we al die extra tijd wel nodig en zijn we maar meteen een broodje gaan eten. Weinig tijd over om te shoppen dus maar even wat leesvoer gekocht en nog een dubbele espresso en toen was het almost boarding time. De vlucht is prima verlopen, de kids hebben zich uitstekend vermaakt. We hebben eigenlijk allemaal een film kunnen kijken, dat was wel lekker, de uren vlogen voorbij. Lang leve het personeel van de KLM, zo attent, netjes en lief voor de kinderen. Thumbs up, ook voor de extra maaltijd, Ivo en ik hadden Sushi, lekker wijntje erbij om even te proosten op Ivo zijn verjaardag. Om 3pm plaatselijke tijd kwamen we aan, met de shuttlebus naar Dulles airport, paspoort controle...met een "Happy Birthday Sir" was ook dat zo gebeurd. Koffers en tassen en de poes stonden al keurig klaar, op naar de bus die ons naar AVIS zou brengen. Lang verhaal kort, er zou een busje staan, was nog niet daar, via Budget kwam er een bus. Maar we hadden toch wel haast want Poetie moest nog naar Fairfax voor het Petsmart hotel. Met de ge-update TOMTOM kwamen we snel bij het poezenhotel, Poetie was erg relaxed. Door naar Quantico base, via de Mc Donalds voor wat eten en op de weg naar het hotel zagen we nog een hertje (bambi, zo leuk) en daarna wilden de kids maar 1 ding en dat  was slapen.(snap ik). Vanmorgen waren ze om 5.15 am wakker, maar goed dat was eigenlijk al 11.15 in NL. Ontbijten en op naar onze sponsor Angela. Er was vannacht behoorlijk wat regen gevallen en er was flinke onweer geweest, dat konden we goed merken, bepaalde wegen waren afgesloten, en we hoorden bij Angela dat de basis gesloten was, de helft zat zonder stroom. Dus ook het kantoor waar we onze I.D 's moesten regelen.  Eerst kwam er nog een   NL collega van Ivo langs met zijn vrouw, hij gaat de opleiding EWS volgen die Ivo al op Lejeune gedaan heeft. Zij blijven een jaar, leuk stel, dus dat zit wel goed ! Dan maar naar Stafford, de bus inleveren. 


Daar kregen we een Mazda 5 voor terug. Nog even via Best Buy, AT & T en Verizon voor het vergelijkend warenonderzoek wat mobiele telefonie betreft en nog even snel een broodje bij Subway gegeten. Daarna weer terug naar de basis, om te kijken of we al bij DEERS geterecht konden voor onze I.D's maar nee dat wordt dus morgen. Dan maar naar de MCX (marine corps exchange) en de Bank of America onze temporary bankpassen halen. Terwijl Ivo wat bankzaken aan het regelen was, ben ik de MCX gaan screenen, zag er allemaal goed uit, leuke sale ook hahaha. (en we betalen op de basis geen belasting)  De kids werden het al behoorlijk zat, mede door de warmte, het is ruim 35 graden en de airco is een zaligheid. Via de commissary (de supermarkt) voor de nodige natjes en droogjes en the all time favorites. Daarna eindelijk even tijd gevonden voor een lekkere kop koffie bij Starbucks, ja ja die zit hier gewoon op de basis. Teruggekomen op de hotelkamer ben ik lekker Pasta Alfredo gaan maken, en die pan ging schoon op. Lekkere salade gemaakt met ranch/guacemole dressing en een lekkere white Zinfandel erbij maakte het tot een mooie afsluiter van deze dag. Morgen weer een dag. Maar het voelt wel fijn om hier te zijn, mensen zijn allemaal zo behulpzaam en beleefd tegen elkaar. De basis is heerlijk, groen en ruim. De buurt waar we komen te wonen ziet er perfect uit. Daar gaan wij ons prima vermaken, en we zullen tzt meer foto's van het huis plaatsen. Voor Terje onze stokken verzamelaar is het heaven on earth. Omdat er zoveel bomen in onze buurt staan, en zeker na die storm vannacht ligt het vol met stokken. Maar goed, door de warmte en het regelen en reizen en de emoties voelen wij ons ook wel 'ready for bed' dus hopelijk morgen weer een update. High fives vanuit de USA !

18 opmerkingen:

  1. Jullie zijn er!!! Welcome in America!
    Ivo alsnog van harte met je verjaardag en wens jullie een heerlijke tijd in Quantico!
    We gaan elkaar zeker ontmoeten (tikte zij met een smile!!!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We sure are, tikte zij ook met een big smile x

      Verwijderen
  2. Fijn dat jullie een goede reis gehad hebben. Geniet ze

    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat het tot nu toe allemaal goed gaat! Jullie gaan binnenkort in een prachtig huis wonen! Daan vroeg gisteravond of hij al kan Skypen met Erben....het is een binnenvetter....maar ik merk dat hij nu al de klas én ook Erben erg mist. Hij heeft gisteravond opgezocht op google maps waar jullie gaan wonen! Geniet van alles wat is en ook nog komen gaat! De groetjes van Daan aan Erben! En de groetjes van ons aan jullie allen. Veel liefs!! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het huis staat al leeg, maar de inboedel is onderweg, en ik vrees dat dat nog even gaat duren. Ergens moet natuurlijk een kink in de kabel anders verloopt alles te soepel hahaha. We zijn nog erg weinig op de hotelkamer, dus van facetime en skypen komt nog even weinig. Soms komen we ook uitgeblust van de warmte binnen. Het komt allemaal goed ! Heeft Daan ook een ipod ? Erben heeft touch en heeft hele verhalen met Levi K en met Dana, Romy en Lisa da's erg leuk. Liefs xxx

      Verwijderen
  4. Alsof je niet weg bent geweest. Another new life begins, of gaat door.... Fijn dat de reis goed is gegaan en Poetie ook goed is overgekomen. Enjoy the good life.
    Dikke kus vanuit Driebergen. ❤

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo voelt het wel, alsof we niet zijn weggeweest. Prima vertoeven hier, nog veel te regelen, but it's all worth it, Dikke kus terug uit Quantico X

      Verwijderen
  5. Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen! Dom he terwijl ik dit lees laat ik een traan, weet nog zo goed hoe het was toen wij afscheid namen...Aniek werd gisteren 10 en mijn vriendin gaf haar een brief en wat stond erin, ga nooit meer in Amerika wonen want zolang kunnen we je niet missen;)
    Veel plezier met alle nieuwe dingen en we kijken uit naar al je verhalen.
    Groet, BiancaF

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet altijd al huilen bij 'hello/goodbye' het is inderdaad de bekende emotie. Als we straks eenmaal in huis gesetteld zijn en alle kaarten etc en kado's weer eens bekijken komen er ook wel wat emo momenten bij ons naar boven. Ik ben blij dat ik voel hahaha. Thanks Bianca, ik ga mijn best doen wat betreft het blog hahaha !

      Verwijderen
  6. Hi Mary Ann,

    Wat ontzettend fijn dat alles goed is gegaan en dat jullie al druk aan het 'settelen' zijn! We kennen elkaar natuurlijk niet eens zo goed, maar ik vind het heel bijzonder om te zien hoe enthousiast je er voor gaat, natuurlijk gesteund door gezin en vrienden die allemaal met jullie meeleven. Ik denk dat je een bron van inspiratie bent voor velen! Ik vind het in ieder geval erg leuk je op deze manier toch een beetje te blijven volgen en wens jullie een hele fijne tijd in goede gezondheid! <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Feel free to visit the blog anytime. Bedankt voor je lieve reactie. Door een vangnet aan vrienden en mensen om je heen kun je deze stappen maken. Ook vriendinnen die je los kunnen laten, koester ik. Afstand zegt niks over hoe ver je gaat, en vriendschappen zijn er in alle maten en vormen. We zullen elkaar op deze manier beter leren kennen, want zo ben jij ook weer een bron van inspiratie voor mij. Liefs en het heeft ook wel wat zo'n blog toch ? Lekkere kop koffie ernaast en lekker lezen. xxx Fijne vakantie

      Verwijderen
  7. lieve Moermanfamily!

    Fijn om te lezen dat het zo goed met jullie gaat ! :)
    Gelukkig is alles goed gekomen na wat geregel op schiphol :)
    hoe is het met de jongens , en met poetie ;p

    fijne dag vandaag ! <3 , lovealways

    BeantwoordenVerwijderen
  8. HEERLIJK om te lezen, met wat gezonde jaloezie....;-)
    Love it all & every inch of it!
    Tút, Leafs uit Lemmer

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat allemaal goed gegaan is. Vermoeiend jawel. Ivo nog gefeliciteerd met de verjaardag. Leuk verjaardagskado, verhuizen :)

    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve allemaal! Wat een mooi verhaal weer! Echt fijn dat je het allemaal zo goed bijhoudt Mary-Ann en dat wij ook kunnen "meegenieten" van jullie avontuur. Het lijkt me allemaal zo spannend en als ik dit allemaal lees, dan denk ik: "dat wil ik ook!!!" Haha.....maar helaas is dat niet zo simpel.
    Ik hoop dat jullie spullen snel arriveren en dat je jullie prachtige huis kan gaan inrichten. Veel succes met alles en groetjes aan allemaal. Tot snel! Dikke kus, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Welcome "home" Moerman family :) I am glad the trip over went well. We will be in Alexandria Monday July 16th- Wednesday July 18th. We fly to Seattle on the 18th and then to Oki. Let me knonw if you are in the area. We'd love to see you!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Mary-Ann,

    Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen in Amerika! Ik ben blij dat ik nog snel na de musical (op de trap)gedag heb kunnen zeggen.
    Heel veel plezier daar :)
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !