zondag 30 september 2012

Seasons change, Season premiere, and so on...

Het zal even een korte update worden want ik heb last van zware oogleden. Hahaha. Vanavond begint ook de season premiere van Homeland. Maar dat is op Showtime channel, en dat hebben we (nog niet) Maar ik daar in NL echt voor zitten ! Spannend en echt een aanrader ! Je kan het dan wel op demand bekijken. We hebben destijds een basic pakket genomen en nog weet ik niet alle zenders. Ik ga dat even uitzoeken want ik wil deze serie wel zien (hoezo addict) Hier kun je de trailer bekijken van HOMELAND !

Vorige week woensdag voor het laatst een blog geschreven dus ik pak even mijn agenda erbij om te kijken wat we zoal gedaan hebben, en waarom de dagen zo omvliegen !
Donderdag waren Erben en Jesper al vroeg thuis, de leerkrachten hadden studie-middag. Terje kwam gewoon normale tijd naar huis omdat hij alleen de ochtenden naar school gaat. Maar wat een verschil met de kleuterklas in NL maar daar zal ik in een ander blog nog eens uitgebreid op terugkomen.
Terje zijn Engels gaat met sprongen vooruit, echt al hele zinnen, en begint tegen Amerikanen of internationals in het Engels. Natuurlijk mixt hij ook van alles maar er komt van alles uit en dat is zo leuk. Ik zal een keer "The Pledge of allegiance" opnemen als hij hem zegt. Vlekkeloos met een Amerikaans accentje.

Vrijdag ochtend ben ik eerst gaan sporten, en het was weer een nieuwe release, dus wat andere oefeningen, andere muziek. Strictly strenght is zeker in combinatie met het hardlopen super. We hadden een pittige schuine-buikspier oefening en daarna hoorde ik mijn buuf zeggen "Oh, that was awesome and awfull at the same time". We schoten allemaal in de lach ! Lachen is ook goed voor de spieren.

Daarna had ik een MARY KAY party bij Marianne thuis. Als hostess had ze ons verwend met een handbehandeling en koffie met appeltaart en stroopwafels ! Match made in heaven, gezelligheid, vrouwen en eten. Gelukkig kwam Tim eerder thuis en werden de kids ook goed vermaakt. Wat een heerlijke producten, dus over 2 weken bij mij thuis hahaha. Jullie zijn welkom ! Niet allemaal tegelijk dan !
's Avonds hadden we een CSC international party in het community center. Geen skinny dipping want het zwembad was al dicht. En we houden onze reputatie graag netjes LOL. De party was erg gezellig, altijd maar afwachten wie er komen en hoe de groep is. Vorig jaar liep dat niet altijd even soepel maar toen was er ook geen NLer bij CSC. Dat scheelt....dûh ! Iedereen had wat gemaakt en er stonden BBQ's en er was een goede sfeer. We hebben nog een quiz gedaan, elk land moest vragen maken, en dat zorgde ook voor een hoog lach gehalte. De opkomst was groot, uit allerlei windstreken, en dat is leuk, de kinderen spelen sowieso wel met elkaar. Ik had weer een koude pasta salade gemaakt, weer met kip rucola, philadelphia, zonnepitten etc, en daar werd smakelijk van gegeten. Gelukkig was er nog wat over zodat Ivo en ik de volgende dag nog een lekkere lunch hadden. Om 10pm was het klaar en konden de kids zo hun bed in...

Zaterdag ochtend vroeg is Ivo zijn duurloop gaan doen, en daarna is hij alles klaar gaan zetten voor de eerste Campout van boyscout Pack 176. Jesper helemaal in de gloria. Eindelijk iets gevonden waar hij zich lekker uit kan leven. Maar ook de nodige regels en disciplines leert. Hij liep vanaf 's morgens al in zijn Webelos pak.
De omgeving hier leent zich er prima voor. En het weer toch wel. Dus na de lunch werd iedereen verwacht en kreeg iedereen een plek aangewezen voor de tent. Daarna werd er vast hout gesprokkeld en wat later in de middag gingen de mannen op pad, nadat ze trailmix hadden gemaakt. Pretzels, nootjes en wat  M&M's.
Toen ze terugkwamen ging iedereen z'n avondmaaltijd maken en daarna zorgden de Pack leaders voor 's mores. Eric, 1 van de pack leaders had Ivo al een keer eerder ontmoet toen hij met de POTOM in de UK was. Kleine wereld...? Inderdaad.

Het werd een early avond voor Ivo, en de volgende ochtend waren ze alweer op tijd terug. Jesper heeft het erg naar zijn zin gehad en wil het liefst volgende week weer. Maar dan gaan we ook kamperen alleen dan in Shenandoah valley. De Indian Summer komt er aan, en aangezien we volgend weekend een lang weekend hebben ivm Columbus Day maken we daar ook maar gebruik van. We rijden dan over de Sky Line Drive. Maar het zal nu helemaal mooi zijn. Al zouden we voor het mooie 2 weken later moeten gaan hebben we ons laten vertellen. Maar dit komend weekend komt goed uit. Even weg met zijn 5-en is ook prettig. En weer even kamperen vind ik ook erg leuk. Zeker nu de temperatuur nog zo zalig is. Al koelt het wel af 's nachts. Vandaag toen ik mijn duurloop deed was het vechten tegen de hitte. Het laatste stuk ben ik gaan lopen, de heuvel kon me gestolen worden. Hopelijk werpt dat heuvel-huppelen zijn vruchten af straks in DC. Want als ik me bedenkt dat ik over 4 weken daar loop denk ik alleen maar YIKES !!!!

Ik ga stoppen, ik beloof snel een nieuwe update maar ik ga nog lekker even zappen !

SEASONS (scary) GREETINGS UIT ZONNIG QUANTICO



4 opmerkingen:

  1. Hier ook een Homeland-fan. Ik keek het vorig jaar met mijn man. Doet me qua sfeer en beklemming een beetje aan 24 denken. Soms een beetje té spannend, ben toch meer fan van Army Wives.
    Dus season 2 is begonnen nu? Mooi, dan kunnen wij het de komende week ook verwachten, wij kijken via internet. Hoewel ik geloof dat men hier op tv ook is begonnen met de serie.

    Ik ben benieuwd naar de verschillen met de kleuterschool.

    Have a nice week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow zeg, Terje die al vloeiend Engels spreekt. Goed hoor van dat mannetje. Erben aan de Boyscouts, leuk! Het pak staat hem stoer.
    Lekker zo'n skelet naast je deur.....

    Fijne week en alvast veel plezier met kamperen en de rit ernaar toe. XX 2 weken en een beetje...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Homeland..... jealous!! Kan niet wachten, de beste serie sinds jaren.
    Wanneer is de Pampered chef party?? Dan wil ik graag een bestelling doen;-)
    Jesper is helemaal in zijn element, dat zie je gelijk, leuk!
    Fijn weekened weg alvast, geniet van het weer! x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook van deze blog genoten Mary-Ann. Super! Het komt vast goed de 28e !
    Corry M,

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !