zondag 9 september 2012

Boys will be...playing some paintball !

Het weekend ligt bijna weer achter ons. Ondertussen zitten we bijna alweer halverwege de maand September. In de schappen hier begint Halloween echt te leven en overal ruik je de pumpkin spices. Hier thuis dus ook. Geurkaarsen genoeg in allerlei lekkere luchten. Wat hebben we zoal gedaan de laatste dagen. Afgelopen donderdag had ik mijn eerste afspraak bij de Orthodontist. Dr. Lupi en zijn team. Hieronder zie je de link, klik op ORTHODONTICS

Toch wel even spannend. Want hoe nu verder, ik ben er aan begonnen en wil het graag goed afmaken. Nu ben ik daar in goede handen. Niks ten nadele van de ortho in W'veen maar het gaat hier iets anders. Ik ben erg netjes geholpen, en voelde me meteen op mijn gemak. Er is een duidelijk plan gemaakt, vooralsnog zag het er heel goed uit, onze ortho had keurig op mijn verzoek alle foto's etc. via de email verstuurd. Ik heb dus de volste vertrouwen dat het goed komt en weet precies wat er de komende 9 maanden gaat en moet gebeuren, want ik had nog zo ongeveer 9mnd nodig zei  Dr.Lupi . A.s dinsdag gaat de behandeling beginnen.
Iemand nog suggesties voor de kleur elastiekjes, want ze hebben hier werkelijk alle kleuren hahaha. To be continued....

Vrijdag ben ik weer met Marianne gaan sporten, strictly strenght, dit keer door een andere instructrice, een enthousiaste tante. Daar hou ik van, geef maar info tijdens de les, ik wil weten wat ik moet doen en hoe ik het moet doen. Maar ik hou ook van humor en vooral de manier waarop het gezegd wordt. Daarna zijn we even een blik gaan werpen in de zaal daar werd Dodge Ball gespeeld.

Wij hadden ondertussen lekker een Mocha Java Frappuccino gehaald en zijn die verder buiten in het zonnetjes op gaan drinken. We hadden tenslotte hard ons best gedaan. Ik had nu de dag daarna geen spierpijn in mijn armen. Maar wel op de plek tussen mijn schouderbladen hahaha. Vrijdagmiddag de boodschappen in huis gehaald, en het weekend kon beginnen....!




Zaterdag was een dag van allerlei klusjes en things to do. De kinderen hebben hun taken afgemaakt voor NTC online. Dat moet af zijn op de 11e. We proberen daar wel een beetje regelmaat in te krijgen want het is wel belangrijk dat ze dat blijven volgen. Met name de grammatica. Vooralsnog hebben alle kinderen het heel erg naar hun zin op school. Jesper zijn Engels is geen probleem, ook voor zijn huiswerk hoef ik weinig te verbeteren. Hij weet soms meer dan ik, en voelt zich daar erg zeker onder. Ook voor Erben gaat het allemaal zoals het hoort te gaan. En als hij iets niet snapt of weet vraagt hij het of gaat zelf even googlen, maar vooralsnog ondervind hij ook geen problemen. Ook Terje zijn vocabulaire neemt sprongen vooruit. Zingt Engelse liedjes en gebruikt veel engelse woorden. Dingen die je in het Engels zegt begrijpt hij heel goed. Mooi om dat te zien, en vooral om je kinderen blij te zien. Ze komen lachend uit school. We horen hier van de Duitsers en van de Spanjaarden andere verhalen, hun kids komen weleens huilend uit school. Omdat de taal nog niet eigen is. Ik weet uit ervaring dat rond Thanksgiving dat allemaal anders is, maar voor nu is dat voor de kinderen en voor de ouders best pittig.

Vrijdag was ook onze BBQ geleverd. Voordeel van kopen van deze BBQ hier was dat hij bijna de helft goedkoper is dan in NL. Dan maakt dat het besluit wel iets makkelijker. Hier gebruiken we hem ook 24/7 365 dagen per jaar. De BBQ cultuur is hier gewoon anders dan in NL. En het is zo lekker...Maar zaterdagmiddag stond ik in de keuken en daar zag ik ineens de parasol omhoog vliegen, kon hem nog net pakken. De wind was eronder gekomen en het scheelde niet veel. Ik zette de TV aan, en daar zag ik meteen een tornado warning...dat werd een thunderstorm, het spookte en de bomen gingen flink heen en weer. Daarna kwam er voornamelijk véél, héél véél regen. Met bakken kwam het naar beneden.

Maar om 19.30 was het droog en windstil. Zo snel als het opkwam zo snel was het ook weer weg. Maar ondertussen hadden we al gegeten, want van BBQ-en kwam niet veel.





Zaterdagavond gingen Erben en Jesper slapen bij vriendje Allan. Hij heeft nog 2 broertjes en een zusje. Ze gingen een film kijken en ook Halvar het noorse jongetje bleef slapen. Wat een feest, Home Alone 2 hebben ze gekeken. Ze gingen na twaalven slapen en stonden op tijd weer op. Ze gingen paintballen in Fredericksburg. De kinderen hebben genoten. Voor Jesper was het de eerste keer maar ze hebben de smaak goed te pakken. Ze waren in elk geval niet bang. En gingen goed in de aanval.
 Ook de ouders waren onder de indruk over het Engels wat de jongens spraken. De kinderen zijn al echt thuis hier, ze hebben zich snel aangepast en vooralsnog willen ze voorlopig nog niet terug naar NL. Kinderen leven echt in het hier en nu. Ze hebben hun plek gevonden en zijn in korte tijd enorm gegroeid, figuurlijk dan, ook wel letterlijk. En dat is niet van het eten maar een natuurlijk proces hahahaha.
Vandaag begon de dag voor mij lekker vroeg. 6.15 ging de wekker. Ik moest 24km steady hardlopen vandaag. Ivo had dat gister al gedaan. Ik had mazzel want na die hoosbui gister was het buiten een crisp air. Zo mooi om die zon door die bomen te zien, en de geur was zalig, verse boslucht. Het was wel heel rustig, en afgelopen donderdag hadden ze een melding gehad over iemand met een blauw petje, een rugzak en een pistool die rondliep bij de Child Care Center. Er word dan meteen actie ondernomen, maar het geeft me wel zo'n Criminal Minds gevoel soms hahaha. Affijn ik had de NIKE+ app op mijn Iphone gezet en dat werkt prima. Na elke mile word gemeld dat je een mile gelopen hebt, hoelang je daarover gedaan hebt en met welke snelheid je gelopen hebt. Halverwege wordt gemeld dat je halverwege bent en dan telt ze af. Toen ik klaar was gaf ze een compliment en hoorde ik daarna de stem van lance Armstrong die meldde dat ik m'n snelste halve marathon ooit gelopen had. Nou was dit mijn eerste run via de app, dus weinig vergelijkings-materiaal maar toch leuk. De snelheid na de 5km en na 10km etc. werd ook gemeld.
"s Middags werden onze boys weer thuis gebracht en konden we nog even naar de stad. We zijn eerst even naar de overkant van de basis gereden, daar ligt nog een gedeelte van de basis, maar dat is echt oefen gebied, schietbaan en de FBI Academy. Ook ligt daar de camping aan het water maar die is al de hele zomer gesloten, omdat ze veel munitie gevonden hebben (gek hè als er vlakbij een schietbaan is) Maar het zag er allemaal wel top uit. Daar gaan we zeker nog een keer heen.

De BBQ is in elk geval aangegaan vanavond, en bevalt prima. Cheeseburgers voor de jongens en voor Ivo en mij een overheerlijke steak ! We hebben lekker buiten gegeten. De temperatuur is zalig nu, hiervoor was het vaak te warm en te vochtig. We gaan de goede kant op. Herfst schijnt hier heerlijk te zijn en ik heb er zin in. Ik wens iedereen een fijne week toe, geniet nog van de nazomerdagen en tot blogs ! Liefs uit de USA, land of the free, home of the brave !






7 opmerkingen:

  1. Hey!!
    Wat klinkt het allemaal super goed!!
    En ook heerlijk zeg, lekker bbq-en!

    Het is echt alweer aftellen naar de marathon! Wat spannend weer!
    Ik hoop dat mijn berichtje nu wel goed bij je aan komt, heb nog even wat aanwijzingen gehad van de meiden;-).

    Vind het zo leuk om je verhalen te kunnen lezen! <3

    Dikke kus Gita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jihaaa!!! Het is eindelijk gelukt!! En dat op mijn nieuwe iPhone!! :-))
    <3 Xx Gita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé toppie ! Leuk en thanks voor je berichtje. Staan jullie er weer de 28e om me die laatste meters door te helpen ? Dikke kus vanuit een zonnig Quantico xoxo

      Verwijderen
  3. Was weer heel erg leuk om te lezen <3
    home alone 2 ook echt een film voor de Moermanboys ;p !!
    leuk hoor dat ze daar ook hun vriendjes hebben! :-) ..

    liefs .xxxxx Mathildex

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is net een soort dagboek om te lezen hè ? Hahaha. Ja laat die Moermannen maar schuiven, alsof ze nooit anders gedaan hebben. Het is nu 8.12 en stil in huis, alle mannen hebben het huis verlaten, en ik ga lekker een bakkie zetten en daarna naar de sportschool ! Dikke kus xoxo

      Verwijderen
  4. Heb de 28ste in mijn agenda gezet. We hopen er te staan!! ;-) zou wel heeeeel leuk zijn hè! <3 Xx Gita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi there,

    Vanuit de Ardennen, waar wij deze week met Sandra en Hans genieten van de mooie omgeving en de leuke dingen, ons berichtje. Weer genoten van je leuke verslag Mary-Ann en leuk dat Erben en Jesper gelogeerd hebben bij vriendjes.
    Wij waren vandaag bij de Watervallen van Coo, we hebben erg genoten en het was prachtig weer. Fijn dat de boys het zo goed doen daar en we hadden niet anders gedacht. Fijne week verder en veel liefs van ons viertjes en een pootje van Rex
    xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !