woensdag 26 september 2012

Living 24/7, visite, en updates !

Ik zou eigenlijk wel een dag extra in de week kunnen gebruiken, of wat extra uren in de dag. Ik heb het al vaker gezegd maar wat gaan de dagen snel. De dagen zijn ook goed gevuld, vervelen doen we ons dus niet.
Wat hebben we zoal gedaan sinds de laatste update. Buiten het feit dat de kinderen en Ivo overdag naar school gaan doen we doordeweeks niet veel andere dingen. Mijn ochtenden beginnen om 6.15 en zodra alles de deur uit is, trek ik vaak mijn hardloopschoenen aan en hou me aan m'n marathon schema.
Vorige week was best wel even pittig en dat merkte ik zaterdagochtend. Toen stond 29km op het schema maar bij 27,5km zei mijn verstand....loop 'm maar uit richting huis. Het was alweer behoorlijk warm en ik had de kilometers aardig in m'n benen.
We hadden een leuke weekend in het vooruitzicht. Tante Marijke en Oom Hans zouden hier rond 16.00 zijn en het was leuk om de knalrode Dodge langs te zien komen. Eerst lekker koffie gedronken met muffins, lekker bijgekletst en ongeveer 2 uur later arriveerden ook mijn nichtje Karen en Marcel. Ik had de bubbels al koud staan dus we hebben eerst op het weerzien geproost en daarna ging de BBQ en werd de 'met fajita kruiden gemarineerde' kip lekker gegrild. Voor de kinderen was dit ook wel even leuk, weer even Nederlands kletsen. Doen ze ook wel met ons maar dit was weer even anders, en ze vonden het ook gezellig. Marijke en Hans gingen daarna naar het hotel en Karen en Marcel bleven hier slapen. Nog even wat geborreld en daarna slapen. Ivo moest zondagochtend zijn lange duurloop doen, en hij bracht het er beter af dan ik. Ik ben voor een ontbijt gaan zorgen en 's middags zouden we naar Battlefield Manassas gaan. Het weer is zalig momenteel, begint een beetje crisp en daarna komt de zon lekker door.

We kregen een uitgebreide tekst en uitleg over de bloody battlefields in 1861/1862. De lucht was blauw met van die mooie witte wolken, de zon scheen, prachtige omgeving. Wat kun je daar rustig van worden. Maar dit was een leuk uitje, zeker om dat met elkaar te doen. Als je elkaar maar even kort ziet, moet je de tijd kwalitatief goed benutten. We hebben nog wat rondgekeken en rondgelopen en met de zelfontspanner kun je ook leuke foto's maken, en memories vastleggen.
Daarna zijn we doorgereden naar Occoquan, een havenplaats vlakbij Quantico. Daar zijn we gaan eten bij de Virginia Inn. We konden gelukkig nog lekker buiten eten. Binnen zag het er een beetje muf uit hahaha. Heerlijk nagenietend in het zonnetje zijn we met een voldaan gevoel naar ons huis gereden om daar nog een lekkere kop koffie te drinken. De volgende dag ben ik met Karen nog een rondje over de basis gereden en zijn de daarna naar het Marine Corps Museum gegaan. Voor mij de 3e keer, maar ik kan daar nog wel 10 keer heengaan. Ik vind het zo'n mooi museum, ik word altijd even stil als ik naar binnen loop.
Klik op deze LINK
Daar kregen we nog wat tekst en uitleg over het Iwo Jima Memorial, door een van de vrijwilligers daar. Over wat er destijds gebeurd is, waarom de vlag geplaatst is en wie de foto's gemaakt heeft etc. Er staat vlakbij de poort een replica van het memorial. Met de Marine Corps Marathon eindig je bij het officiƫle memorial. Nog even een laatste koffie met koek met de familie. En daarna ben ik met Karen naar huis gereden om Terje van de bus te halen en daarna Marcel en Karen naar het station te brengen. Dat is hier praktisch om de hoek. De trein had iets vertraging maar uiteindelijk kwam daar de Amtrak aan. Virgina North Bound en daar gingen Karen en Marcel weer verder richting NY city.

En dan kom je weer thuis, in een leeg huis, althans er staan wel spullen hahaha maar meer figuurlijk leeg. Dan ruim je wat spullen op en dan heb je altijd zo'n "waar is de tijd' gebleven. Dit weekend was voorbij in een flits maar oergezellig. En zo eigen, dus het voelt dan niet als visite.
's Avonds ben ik met Jesper naar zijn eerste Webelos meeting gegaan. Jesper zit bij de Cup scouts pack 176. Eindelijk heeft hij iets gevonden waar hij zich lekker bij voelt, waar hij enorm veel gaat leren. Afgelopen weekend was eigenlijk de eerste Campout maar die was gecanceld, en nu gaan ze komend weekend. Ivo gaat samen met Jesper. Ook wel even goed, 1 op 1. De mannen hebben er zin in. Nu nog het Webelos handboek, shirt, pet, sjaaltje en daarna is het badges verdienen. Zie WEBELOS link.

Vandaag was ook School Picture Day voor Terje, ik ben benieuwd hoe dat gegaan is, foto's volgen nog.
En we kunnen sinds deze week ook op MyData van de scholen van de kids. Waar we als ouders zijnde kunnen kijken naar de scores van de boys. Vooralsnog ziet het er voor zowel Erben als Jesper prima uit en zijn we erg trots. Erben volgt zelfs 8th grade Math, terwijl hij in 7th grade zit. Maar voor de meeste vakken heeft hij een A of A+ dus dat gaat goed. Voor Jesper idem dito, een A voor Math en reading/writing. Alleen voor science iets minder maar nog steeds prima. Maar dat is weer nieuw voor hem, vooral veel nieuwe woorden waarvoor zelfs ik soms een woordenboek moet pakken. Als ik de boeken zie van school, kan ik alleen maar zeggen dat ik heel trots op ze ben, er zijn geen verzachtende omstandigheden omdat ze uit het buitenland komen. Ze worden op dezelfde maniet beoordeeld als hun klasgenoten. Morgen hebben ze studie-middag dus zijn ze eerder uit. En zaterdag a.s heeft Erben zijn eerste Cultural event van Chinees.
All the events outside Quantico Middle/High School are considered as extra-credit points for their grade. 
Dus ik moest de plannen die ik had om een vriendin te ontmoeten dit weekend weer wijzigen. Af en toe zou ik mezelf willen klonen om overal bij te zijn. Wat ik al zei de dagen zijn goed gevuld al is het alleen maar door de afstanden die ik moet rijden naar de winkel en weer terug. Ik wil niet klagen en dat zal ik ook zeker  niet doen, maar het vergt wel even een aanpassing. Ook het hele sociale gebeuren wat bij de opleiding van Ivo hoort. Leuk maar er zitten maar 24 uur in een dag en 7 dagen in de week. Dus maken we er a.s vrijdagavond maar een gezellige avond van, want we hebben met de gehele CSC internationals de community pool afgehuurd en gaan daar een social houden. Helaas mogen we niet in de pool, maar als de temperatuur blijft zoals hij is is het gewoon 'buiten' zijn al zalig en de kinderen vermaken zich toch wel.
Fijn weekend en updates volgen weer....! Have a great day Y'all xoxo


3 opmerkingen:

  1. Leuk weer de update! Het is altijd zo leuk om familie jouw wereld te laten sien hier. En inderdaad voelt vaak niet als visite.
    Je bent al helemaal ingeburgerd zo aan het schema te merken ;-) goed teken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi there,

    Ja jullie hebben erg genoten van het weekend met Marijke, Hans, Karen en Marcel,
    hele leuke foto trouwens. Komend weekend zijn ze bij Mari en Matt en zien ze ook baby Ian voor de eerste keer. Zal ook wel weer erg leuk worden.
    Weer heel wat leuke dingen meegemaakt van de week en de boys doen het erg goed, leuk hoor. Oom Jan en ik gaan morgen nog voor een weekje naar Haamstede naar "onze villa" hebben er erg zin in en hopen nog op een beetje mooi herfstweer. Veel succes met alles en hugs voor allevijf van ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuke fam. pic. Tijd zal idd omgevlogen zijn, is ook een goed teken! En leuk denk ik om alles te 'showen' aan de fam.
    Wat mooi dat Jesper bij de scouts zit, helemaal iets voor hem. Alvast veel plezier aankomend weekend!
    En jullie zitten er 3 maanden, maar dan al van dat soort goede beoordelingen, super!! xxxx

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !