dinsdag 18 september 2012

Weekly update...

We gaan weer verder waar we gebleven zijn. Vorige week hadden we de Armed Forces receptie op de Ambassade. Tim en Marianne kwamen me ophalen en ik liet Erben met een gerust hart achter met Terje en Jesper. Hij vind het oppassen erg leuk en hij kan altijd bij Holly mijn buurvrouw terecht als het nodig is. Hij verdiend een extra zakcentje en hij krijgt verantwoordelijkheidsgevoel. Hij mailde af en toe hoe het ging, en wanneer TJ lag te slapen etc. Prima gegaan ! Het was gezellig, wat bekenden gezien, lekkere kaas gegeten en haring (wel zure, maar ook lekker) Maar meestal is het een beetje mensen kijken LOL.
Vrijdag zijn Marianne en ik weer een lesje Strictly strenght gaan volgen. Maandag en vrijdag worden die lessen gegeven, en het is leuk. Thuis doe je dit soort dingen niet zo snel en we hebben genoeg lol tussendoor. En het is een goeie combi met het hardlopen, werken aan de core stability is sowieso goed. Zaterdag hadden we een Dutch dag hahaha. Toen kwam het Nederlandse gezin langs wat momenteel op Lejeune woont. Met 2 kleine kindjes, dat was wel even leuk voor Terje. En Tim kent deze collega ook dus dan is het altijd weer even tijd voor praatje marinier. Lekker de BBQ aangedaan en lekker geluncht met zijn allen. Gezellig zo'n ongedwongen bezoek, en gewoon weer even een hele dag Nederlands praten. Vorige week hadden we natuurlijk de Receptie in de clubs van Quantico. Er was een fotograaf en die had een foto gemaakt. En had ons ook om onze namen gevraagd en nog een tijd met Ivo staan kletsen, hij had netjes gevraagd of hij foto en tekst mocht plaatsen. Uiteindelijk werd het een andere foto:

Klik op de link voor het artikel in de krant !

Maar ik heb de fotograaf een mail gestuurd en gewoon gevraagd of ik onze foto mocht hebben. Want er waren die avond wel foto's gemaakt maar die stonden op een disc. Ik heb de disc gezien, en Terje kan betere foto's maken...ahum. Maar goed ik kreeg de foto toegestuurd en dat vond ik toch wel leuk !
Ik schud hier Linda Desens haar hand, zij is de vrouw van Kolonel Desens. Erg spontane vrouw. Ik kwam haar afgelopen zondag op de Yee Haw party weer tegen en toen kwam ze meteen naar me toe. En soms is het moeilijk mensen inschatten, wanneer ze beleefd of aardig zijn. Ik prik daar wel snel doorheen, maar zij refereerde meteen terug naar die avond. En zei  "well Mary-Ann, zo nice to see you again". En ik zei "oké weer een punt erbij voor het onthouden van mijn naam" Hahaha nee dat zei ik niet, maar soms is er gewoon een klik en is het leuk om met iemand te praten. Dan is het leuk om nieuwe mensen te ontmoeten etc. Zondag hadden we dus een picknick thuis, bij de CG leader van Ivo. Daar waren alle 15 studenten incl. partner en kids. De Dean McKenna was er ook en wat genodigden zoals Kolonel Desens. Ik had mijn cowboyhoed meegenomen en me wel een beetje "Yee Haw" gekleed. Maar ik was 1 van de weinigen. Maar wat woonden ze mooi daar, aan de kant van het bos in een prachtige wijk in Fredericksburg. De kinderen vermaakten zich prima, het eten was zalig en om 16.00 gingen we weer naar huis. Het leuke is dat je nu namen weet, gezichten herkend en dus ook meteen gesprekken voert. Het leuke en een goed Amerikaans gebruik is de hug. Die geef je al snel. In NL sta ik altijd te twijfelen wel niet zoenen etc. En wat zo zalig is, is dat de kids Engels praten dus die horen we niet, die spelen met elkaar. Heerlijk.
Maandag vertrok Ivo al vroeg naar Gettysburg, voor een Battlefield toer. Hoort bij de opleiding. Daar heeft hij boeken over moeten lezen en een presentatie over moeten geven. Vandaag kwamen ze weer terug. Nachtje in een hotel gebleven met de hele klas. (220 man)
Maandagochtend na het sporten zijn Marianne en ik doorgereden naar de Clubs van Quantico, daar was een Welcome Aboard van de QOSO (Quantico Officer Spouses Organisation), Marianne  was al lid maar nu ben ik ook geregistreerd. Ik zal daar in een ander blog wat uitgebreider op terug komen maar het is wel leuk om lid te zijn van dit soort organisaties, zeker als er al een paar leuke vrouwen bijzitten. Ik heb me nog voor geen enkele club opgegeven, ik kijk hier en daar de kat uit de boom en er komt vanzelf wat leuks voorbij. (Bookclub, Gardenclub, craftsclub, Bunco,cookclub etc) Maar ze hebben ook van die lunches en kerst thema's etc Halloween parties en dat is erg leuk. Dus nogmaals daar zal ik in een volgend blog wat verder op ingaan. Als ik wat meer juicy details heb LOL.
Maandagavond ben ik nog even naar de Book Fair geweest van Jesper zijn school. Als het gaat om boeken ben ik altijd wel geïnteresseerd. En er was voor de kids gratis ijs. Wat leuke boeken van Scholastic ingeslagen, ook voor Terje en Erben en meteen lid geworden van de PEA (soort ouderraad) en een Tshirt gekocht voor Jesper. Op vrijdagen is het School spirit day dus gaan de kids in het schoolshirt naar school, of in de kleuren van de school. Maar op vrijdag is het "No question asked about what to wear" .
Op de voorkant staat Burrows Elementary en de Bulldog, en achterop staat....:


Daar hou ik wel van, een positieve boodschap !


















Vanmorgen was ik uitgenodigd bij Holly, zij organiseerde een "coffee and mimosa's" & breakfast. Met nog een aantal andere vrouwen. Gezellig, en er heerste een ongedwongen sfeer. Dat was voor herhaling vatbaar. Ik had nog nooit mimosa's op (champagne en orange juice), nou lekker hoor. En er was banana bread en bread cobbler en lekker fruit en quiches. Daarna kwam de bus met Terje en begon het al een beetje onstuimig te worden. Ivo zou om 15.00 aankomen maar sms-te me al onderwge dat het noodweer was waar hij reed. Affijn Erben kwam thuis, Jesper kwam thuis en toen barstte het los, met bakken kwam het naar beneden. Ivo belde vanaf de universiteit en daar was het nog droog. (5 minuten hier vandaan). Dus ik ben gauw in de auto gestapt en hem gaan halen. Maar die paar stappen naar de auto zorgden ervoor dat ik nat was tot aan m'n ondergoed hahaha. Ivo opgehaald en het gezin was weer compleet ! We kijken nu erg uit naar het weekend. Dan komen Karen en Marcel en Oom Hans en tante Marijke langs. Gezellig en in Lejeune zijn ze destijds ook geweest, dus leuke vooruitzichten en een gevuld weekend. Pics en update volgen dus nog. Groeten vanuit een "nu rustig en droog" Quantico xoxo

6 opmerkingen:

  1. Erg leuke foto van jou Mary-Ann!! Zo leuk om te leze hoe het jullie vergaat in Quantico.
    Een heel fijn weekend gewenst met je familie. Tot gauw...28 dagen of zo... XOXO

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Petra ! Nou zo leuk dat jullie komen ! Gezellig hoor, en dat fijne weekend gaat vast goed komen eerst morgen nog 29 km uit mijn mouw schudden hahaha. Liefs en counting days !

      Verwijderen
  2. Lieve Moermannetjes,

    Wat maken jullie veel leuke dingen mee zeg, jullie hoeven je echt niet te vervelen. Steeds weer een verrassing wat je te vertellen hebt en erg leuk geschreven. Leuke foto ook, jullie hebben zo al heel wat nieuwe mensen ontmoet.
    Ja komend weekend wordt ongetwijfeld heel gezellig, ik zou zo om een hoekje willen kijken, geniet er maar van en we zien de foto's wel verschijnen.
    Veel liefs van ons vanuit Naaldwijk xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vervelen doen we zeker niet, ik kom tijd tekort. Ivo heeft het echt heel erg druk. Maar it's all worth it, maar de dagen vliegen en 's avonds ben ik echt op. Maar ik zal niet klagen want klagers hebben geen nood heeft Mama me altijd geleerd hahaha. De foto's volgen nog, morgen komt de familie, heb ik veel zin in ! Kus ook voor Oom Jan X

      Verwijderen
  3. Zo, weer even bijgelezen. De bbq doet goed zijn werk begrijp ik;-) Wat leuk dat de Nlers uit Lejeune even langskwamen. Veel socials lees ik, maar erg leuk om nieuwe mensen te ontmoeten.
    Kids vervelen zich niet, leuk! Alvast een heel fijn weekend met fam. xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha blijft bekend leesvoer, ik kom aan gewone emails vaak niet eens toe. Dagen zijn goed gevuld, leuk, maar toch weer heel anders dan in Lejeune. volgend jaar zal er wat meer tijd zijn, als TJ ook hele dagen naar school gaat. Zeker nu Ivo op school zit, vliegen de socials ons om de oren, leuk, maar voor je het weet heb je elk weekend wat ! Tijd om te shoppen heb ik niet. De BBQ is super, zijn we erg blij mee. Het weekend gaat vast heel leuk worden. Er komen ivm met de marathon nog een stuk of 25 mariniers vanuit de West eind Oktober. We hebben ze uitgenodigd voor een hapje en drankje, niemand verplicht maar ook niemand uitgezonderd. We'll see ! Liefs X

      Verwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !