woensdag 5 september 2012

Tinus foto's

Niet iedereen zal de titel begrijpen, maar als Ivo is vol ornaat op de foto gaat noemen we dat meestal TINUS foto's. Nou hier staat Tinus dan, met Truus !
We hadden een receptie vanavond met alle internationals van alle opleidingen. Mooi om al die verschillende uniformen te zien. Dit is het officiƫle zomer tenue wat ze op de Ambassade hanteren. Ik vind het Toetoep, zoals dit uniform heet altijd wel wat hebben. Maar eh...there's nothing romantic about ironing a "officer and a gentleman uniform", het is 100% katoen en flink persen met stijfsel-spray en een strijkijzer. Mijn jurkje is makkelijker, 1 rits en klaar.
De schoenen is een ander verhaal, hahaha.











Dit was dus de uitnodiging. De 'president' kennen we nog uit onze Lejeune tijd, en het is altijd leuk om bekenden te zien. Wat aangeeft hoe klein de wereld kan zijn. Onze sponsors waren er ook, hij zit bij de Landmacht en zij hadden de voorkeur voor Nederlanders. So they hit the jackpot en kregen ons hahaha. Daar kunnen we gelukkig smakelijk om lachen, want het is een leuk stel, 2 meiden (een 2 yr old en een baby van 5 weken) dus wij hebben zeker de jackpot. Hij zit ook in Ivo zijn Conference Group. De receptie werd in de Ballroom gegeven. Mooie zaal en er waren hapjes en drankjes. Het gaat allemaal wel volgens bepaald protocol maar dat schept alleen maar duidelijkheid. Het was gezellig, dat zeker ! Maar om even terug te komen op de titel. Iedereen die mij kent kent me voornamelijk van casual, dus dit is uniek en word meteen op beeld gezet. Wel leuk hoor ik kan er wel van genieten ! En het bezorgd jullie een glimlach op het gezicht. Dit was maar even een korte update, volgende keer weer meer !
Morgen ga ik 's middags naar de Orthodontist, en ik ben heel benieuwd hoe dat hier gaat. Maar daarover meer later. De temperatuur is trouwens nog goed hier, vandaag was het weer rond de 30 graden, maar erg benauwd. Maandag zijn alle international wives uitgenodigd bij de generaal thuis, zijn vrouw organiseert een 'dessert & coffee". De socials komen goed op gang nu, ook leuk hoor want leert de mensen steeds beter kennen. Tot het volgende blog ! Ik duik mijn mandje in, want morgen staat er een 15km Fartlek in mijn schema.
G'night all !

14 opmerkingen:

  1. Hi Tinus en Truus haha,

    Leuk om jullie zo deftig te zien!! Staat jullie beide goed! Mooi koppel <3. Groetjes xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Barbara !xxx Toen we thuiskwamen gingen snel de sweatpants aan en flipflops hahaha

      Verwijderen
  2. Leuk zo'n statiefoto, doet me denken aan de schoolgotograaf. LOL

    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die komt morgen bij Erben op school ! De keuzes die ze hier hebben zijn ongekend, kleur achtergrond, volledig retoucheren, welke pose je aan wilt nemen etc ! Bijna een hele studie !

      Verwijderen
  3. Hey MAry-Ann,
    Hele leuke foto's. Niet aan je te zien dat de schoenen "wat minder waren"haha.
    Heel veel suc6 met de voorbereidingen voor de MCM. You can and will do it again.

    Groetjes <3
    Luukje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Luukje ! Voor iemand die veel op hardloopschoenen en flipflops loopt is het even wennen op hakken en dan vooral voor mn tenen LOL. Ik voel me dan wel meteen een 'mevrouw' hahaha hoor ! Thanks, I did my 15k run this morning. De regen kwam met bakken naar beneden.... xxx

      Verwijderen
  4. Mooie foto's!! Jullie zien er top uit, mooi stel!
    Dat zijn wel de heerlijke 'kersjes' op de taart, leuk om dan in vol ornaat te gaan.
    Succes bij de ortho x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks ! Ik vind het zeker leuk om dit soort dingen mee te maken. Wat missen we dan een hoop in NL. Daar stel je als 'vrouw van' toch weinig voor. Ben ook benieuwd naar de ortho hoe het hier gaat, en vooral wat zijn de kosten ! xxx

      Verwijderen
  5. Hi Mary-Ann, ik ben blij dat ik jullie blog weer heb gevonden. Ik "volgde" jullie al in de Camp Le Jeune tijd (jullie hebben mijn zusje, Denise Spiekerman van Weezelenburg en mijn inmiddels ex-zwager Charles Suilen daar destijds opgevolgd en hun huis overgenomen). Petra in Vienna (ik volg de blogs van Petra in Vienna en Petra in Cary via jullie blog destijds)attendeerde mij op het feit dat jullie inmiddels in Quantico zijn beland! Wat heerlijk om zo weer mee te kunnen lezen, brings back good and a lot of memories. Wij hebben in 1978 in Quantico gewoond (mijn vader, die Ivo volgens mij moet kennen, volgde destijds de Command & Staff Course in Quantico). Veel van wat je schrijft is zo herkenbaar. Mijn zusje en ik gingen destijds naar de WW Ashurst School (die vlakbij ons huis op de basis was destijds, benieuwd of die nog bestaat). Alleen het shoppen bij de MXC en de Commissary doet mij al watertanden :-). Hoe dan ook, wens jullie heel veel plezier in Quantico, maar dat gaat volgens mij helemaal goed komen. Je hebt er in ieder geval weer een trouwe bloglezeres bij...

    Groetjes, Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Evelyn,

      Wat leuk dat je ons weer volgt. Dankzij jouw zus konden we toen nog spullen overnemen. Daar had zij voor gezorgd. Ivo kent jouw vader inderdaad en ik ook, ik was erbij toen jouw vader de sabel uitreikte aan Ivo, hij was toen best man van de POTOM (1995 geloof ik)Wat leuk dat jullie hier ook gewoond hebben als kind, dat wist ik niet. Onze jongste zoon Terje gaat naar WW Ashurst, met de bus. Qua behuizing is er enorm veel veranderd. Lincoln housing heeft het overgenomen. http://www.lincolnmilitary.com/lmh/installations/quantico/index.cfm
      Je bent van harte welkom op mijn blog en als je eens vragen hebt of verzoekjes van foto's dan kom je maar in de lucht. Groetjes en bedankt voor je berichtje !

      Verwijderen
  6. Hi Mary Ann,

    Heb mijn zusje inmiddels ook op de hoogte gebracht van jullie verblijf in Quantico. Wij hadden toen destijds ook sponsors, hele leuke lui, mijn ouders hebben nog steeds contact met hun zo af en toe (dus het hoeft niet altijd de wereld van Hello & Goodbye te zijn ;-), zeker nu met de social media van tegenwoordig.
    Wat leuk dat WW Ashurst nog bestaat, ik had zo'n leuke juf toen Miss Wallenborn, ik kan de school nog zo voor me halen met de velden en lange gangen etc...(ondanks dat het echt heel erg lang geleden is hahaha) Daarna zijn wij voor 3 jaar naar UK (Plymouth) gegaan, oa Patrick Cammaert woonde daar destijds ook, maar als ik had kunnen kiezen had ik liever 3 jaar USA en 1 jaar UK gedaan..(vind de USA geweldig, zou er zo weer willen wonen) maar wij als kids hadden het (helaas) niet voor het zeggen!
    Ik blijf jullie volgen, hoop op veel foto's en zie uit naar herkenbare verhalen (zoals spontaan BBQ met de buren etc).
    Goed weekend & groet,
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te lezen dat je nog zulke goede herinneringen hebt aan die tijd. Onze kinderen hebben het ook erg naar hun zin. Engels is ook geen probleem en living on base is the best vinden ze hahaha. Ik ben ook op FB te volgen daar zet ik regelmatig foto's op die niet altijd op het blog staan.
      Zit jij ook op FB ? https://www.facebook.com/maryann.moermanvanderhijden
      Patrick Cammaert kwamen wij destijds tegen op Schiphol toen we naar Lejeune vlogen, was ook zo apart en leuk !

      Ik wens je een heel fijn weekend !

      Verwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !