maandag 11 juni 2012

Ik heb nog geen writers-block maar ik moet er wel weer even inkomen. Nog 23 nachtjes te gaan. We kijken uit naar de reis, maar het betekent ook dichterbij het afscheid. Laatste keer school, afscheid nemen, laatste weekend, musical van Erben, weer afscheid nemen laatste keer naar de sportschool, laatste keer Cappuccino met de meiden. Natuurlijk houden we contact maar eens ga je voor de laatste keer die trap af of op of trek je ergens voor de laatste keer de deur achter je dicht. Ik loop er niet voor weg, tranen horen erbij, ik weet waar ik het voor doe. Toen wij destijds na een vakantie in 2007 van de Marine Corps Base Quantico afreden, zeiden we al tegen elkaar "wij komen hier terug, we zijn hier nog niet klaar". Dan moet je jezelf soms even knijpen (niet te hard) dat het nu dan ook echt weer gaat gebeuren. Er gaat een wens aan vooraf, als die wens dan uitkomt gaat er een sneltrein rijden. Gaat er een papiermolen draaien, lijstjes worden gemaakt en afgevinkt, er worden verzoeken ingediend, dingen aangevraagd. Al met al is het het allemaal waard. Waar de één een beperking ziet, zien wij een uitdaging, story of our life ! Nu zijn we voornamelijk bezig met het maken van "memories" herinneringen die je met je meeneemt in je hart. Lang leve internet, emails, skype etc. Want de tickets zijn binnen, de stoelen zijn besproken, hotel is besproken en we weten dat we rond de twaalfde in ons nieuwe huis kunnen, dan begint het leven daar, met uitpakken van dozen en het opslurpen van alle nieuwe indrukken. Je leeft op een gegeven moment hier en daar lijkt het. En op een gegeven moment wil je ook gewoon dat het 4 Juli is. En dan beginnen we weer met aftellen totdat we terugkomen hahaha. Maar eerst nog de laaste dingen hier regelen en afsluiten, tenslotte is het ook bijna zomervakantie, dus is iedereen aan het aftellen. Spannend ook weer het nieuwe schooljaar over een paar maanden. Ik heb wel alvast leuke schooltassen voor Jesper en Terje laten maken. (Erben heeft een para-tas en vond dat natuurlijk stoerder voor Middle School) Maar voorlopig genieten we dus nog even van het leven hier en dat gaat ons prima af !

16 opmerkingen:

  1. Aaah, wat een geweldige tassen! Nog 21 nachtjes? Zo ongelooflijk leuk, spannend, geweldig, uitdagend, ervaringsvol en zo veel meer voor jullie. Helemaal leuk en superfijn dat wij het vanaf hier mee morgen maken/mee kunnen lezen. Big hug!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Spannend en leuk, als een spons neem ik alle ervaringen in me op. Maar we gaan elkaar zien hoop ik in Oktober als je bij de andere Petra bent. Liefs en hug terug X

      Verwijderen
  2. En wij in de VS verheugen ons nu al op jullie aankomst!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief van je Jeanine ! Looking forward seeing you and Chris too !

      Verwijderen
  3. Hoe lang gaan jullie? Weer naar Camp Lejeune? En wanneer is het dat jullie terug naar Nederland zijn gekomen? Voelt pas als een jaar of 3 maar is isschien alweer veel langer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We gaan voor 3 jaar Marion. En dit keer gaan we naar Marine Corps Base Quantico, in Virginia. We zijn alweer 6 jaar terug, tijd gaat veel te snel. Maar we gaan hier wel weer van genieten en dat hoop ik te delen met jullie allemaal !

      Verwijderen
    2. Zes jaar??? Niet te geloven!!
      Wat leuk dat je naar Quantico gaat, volgens mij zit je dan echt vlakbij Washington, voor Alexandria toch? geweldig, wat liggen er veel nieuwe avonturen, indrukken en memories voor jullie!!

      En dan zit je natuurlijk ook vlakbij Natasja en Petra.
      Heerlijk om via jou nu ook die basis te leren "kennen".

      Verwijderen
  4. Leuk om t elezen Mary-Ann
    Ik ga de site regelmatig bezoeken om weer wat te lezen!
    Er staat een super ervaring op jullie te wachten.
    Tot die tijd vooral nog van alles hier blijven genieten!

    Liefs, -x- Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gezellig Marieke ! Schenk je gewoon voor jezelf een kop koffie in en ga je lekker lezen hahaha X

      Verwijderen
  5. Hoe herkenbaar! Met je voeten sta je nog in Nederland en met je hoofd zit je al in Amerika. Grappig dat je op zo'n moment al die "laatste keren" zo intensief ervaart hè...
    Geniet van het afscheid en geniet van het begin!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. So true, Debby, maar inderdaad ik geniet van the whole experience. Say hi and goodbye, maar geen afscheid op Schiphol. Dat gaan we lekker met z'n vijven eh zessen (de poes gaat ook mee)doen. Voor de kids ook lekkerder weggaan. Groet aan Rob !

      Verwijderen
  6. Wat ziet het er leuk uit Mary-Ann!!
    Kom er nu ineens wel achter dat ik kan reageren! :) .
    Je hebt het leuk opgeschreven hierboven ;-) .
    Helemaal leuk!

    Liefs <3 Mathilde .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zit met nu alweer te verheugen op de verhalen die gaan komen! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ Mathilde, thanks voor je berichtje xxx Zo blijf je helemaal bij !
    @ Loes, ik ook hahaha xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou, de dag voor vertrek meen ik? Een hele goede reis gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !