zondag 24 juni 2012

Heart-Disc

Zoals een pc een hard disc heeft, hebben wij mensen een heart-disc (geen idee of het woord echt bestaat maar ik vond hem wel grappig) waar we van alles opslaan.
Mooie dingen, gekke dingen, bijzondere gebeurtenissen, alles wat onze zintuigen zien, horen of voelen wordt bewust en onbewust opgeslagen. Het is weleens moeilijk om in deze weerwar van emoties een onderscheid te maken. Maar het is net alsof je gevoelens nu op scherp staan. Ik heb het al eerder gemeld maar omdat we al zoveel aan het regelen zijn en geregeld hebben aan de andere kant van de oceaan, zitten we soms figuurlijk al daar en letterlijk nog hier. Over ruim een week is dat andersom. Dat hoort erbij, de fases van het verhuizen naar het buitenland (tijdelijk dan, want ga je voorgoed ga je weer heel anders weg) We koesteren de kleine dingen, de mooie en ontzettend grappige momenten, de bijzondere puzzelstukjes die deze laatste dagen compleet maken. Want al deze stukjes heb we nodig om die transformatie straks te kunnen plaatsen en in goede banen te kunnen leiden. Klinkt misschien wat dramatisch maar dat is het helemaal niet. Waar onze beperkingen liggen, liggen ook de uitdagingen en groeimomenten. Verbazingwekkend hoe mensen zich aan kunnen passen, en vooral kinderen. We gaan het allemaal weer meemaken en ervaren. Op zo'n zondag als vandaag kan het me niet hard genoeg gaan, als ik de weerberichten zie van Quantico, vandaag ruim 30 graden. Maar gisteren hadden we natuurlijk eigenlijk gewoon lekker weer. In deze buurt waar we tijdelijk even wonen, wordt er elk jaar een buurt BBQ georganiseerd. En wij mochten dit jaar gezellig meedoen (connecties hebben bij de BBQ commissie helpen ook wel mee natuurlijk). Wat hebben we lekker gegeten en gelachen, en het glas geheven en weer eens ouderwets gegiecheld op zo'n grote skelter. Ik realiseer me heel goed wat ik achterlaat, dat is ook niet de reden dat we weggaan. We bieden op deze manier de achterblijvers ook een kijkje in de "living on base" keuken. Het is erg leuk om met vertrouwde, bekende mensen te BBQ-en maar we hebben de ervaring van onze vorige keer dat een BBQ met nieuwe onbekende mensen ook erg leuk kan zijn. Het geeft je een bredere blik en hier en daar worden vooroordelen weggenomen. Want die had ik destijds ook over Amerikanen, maar daar ben ik op alle fronten van terug gekomen. Wij gaan er graag heen en voelen ons direct thuis en dat is bijzonder. De lijstjes worden steeds korter en er wordt steeds meer afgevinkt, dat geeft rust, maar ook onrust. Zo op het eind van het schooljaar is het toch altijd al druk laat staan nu, we gaan midden in die laatste schoolweek weg. Maar alles wat onze reis betreft is al klaar. Het moet nu alleen nog maar woensdag 4 Juli worden, hahaha. Elke dag is er 1 dus genieten we daar van, er staan nog genoeg leuke dingen op het programma. Ik word ook nog een jaartje ouder deze week, maar dat gaat vanzelf, hoef ik niks voor te doen. Heb er ook geen moeite mee, maar met alle drukte en visites en koffieochtendjes en niet vergeten het vele sporten wat ik doe, heb ik er even geen tijd voor LOL. De echte verhalen zullen pas gaan komen als we daar zijn. Till then is het uploaden van mijn Heart-disc...
Hieronder, voor degene die het nog niet gezien hadden ons onderkomen voor de komende 3 jaar !
Tzt komen er natuurlijk veel meer foto's, maar deze kreeg ik opgestuurd via een overbuurvrouw die ik had in Camp Lejeune, zij wonen dus nu ook in die buurt. Kleine wereld hoor....het Mariniers-wereldje !




15 opmerkingen:

  1. OMG Mary-Ann dit is geen huis, geen onderkomen. Hell no dit is een mansion. Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. TZT zal ik een rondleiding filmen en meer foto's plaatsen Luukje. Het was gezellig hè zaterdag op de BBQ ? xxx

      Verwijderen
  2. Ah....very nice, very nice indeed! Ziet er super uit Mary-Ann. Jullie gaan daar een hele fijne tijd hebben.
    Dikke kus uit Driebergen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. That looks like a spacious house. Very nice!! You are going to love it here!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. DAT wordt jullie huis? Toch wel wat groter dan het vorige?
    Wel fijn dat je direct na het schooljaar gaat. Lijkt me een hele goede overgang voor de kinderen.
    Ha, en toen wij 20 jaar geleden hier naartoe verhuisden dachten we ook dat het tijdelijk was :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad groter, Annemiek. De kids maken op 3 dagen na hun schooljaar hier af, en beginnen daar in een vers jaar. Hahaha we gaan het zien hoe 'tijdelijk' het is ! LOL

      Verwijderen
  5. Alvast sorry als een reactie melden niet lukt, blijbaar heeft blogger tegenwoordig een spamfilter. Volgens mij heb ik hem aangepast en moet iedereen gewoon kunnen reageren, en hoef je niet lid ofzo te worden. Je moet wel even 'reageren als' en dan kun je kiezen voor naam of anoniem, maar als je voor die laatste kiest moet je wel even je naam in de reactie plaatsen anders weet ik niet dat het van jou komt hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er mooi uit!
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, hier schijnt de zon!
    Groetjes, BiancaF

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Bianca ! De wereld ziet er mooier uit met een zonnetje toch ? Gaan jullie nog een keer terug naar de US ?

      Verwijderen
  7. Waaauuuww! Het is echt super moooi! :) .
    Zeker weten dat ik jullie daar kom opzoeken hiih !


    Love ; x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sparen, sparen hahaha we hopen je zeker te zien daar Mathilde !
      Komt goed, je hebt 3 jaar de tijd -x-

      Verwijderen
  8. Hee Mary Ann!

    Ik geloof meteen dat het wel goed gaat komen als ik die foto zie!
    whauw wat een mooi huis:D
    jammer dat het niet zo makkelijk is om ff te komen kijken, haha;)

    -x- Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook een hoop schoonmaakwerk hahaha 4 verdiepingen en 2 badkamers en 6 slaapkamers, maar ach klagers hebben geen nood. Wie weet ga je samen met Steef nog wel de oostkust van de US verkennen ! -x-

      Verwijderen
  9. Wauw wat een mooie plek! Dat moet vast wel drie jaar uit te houden zijn ! Heel veel plezier!

    Groetjes Iris.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gaat zeker lukken Iris, ik zal tzt wel meer foto's op het blog zetten. Hier zou zoiets voor ons niet te realiseren zijn hahaha !

      Verwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !