zaterdag 24 november 2012

Thanksgiving, Tree Hunting....and Santa !

Er is alweer bijna een week voorbij, en ik moest echt even mijn agenda erbij pakken om te kijken wat we allemaal gedaan hebben deze week. Het was een korte schoolweek voor Ivo en de boys. Alleen maandag en dinsdag, de rest van de week waren ze vrij. Maandag had Jesper weer een meeting van de Webelos Boy scouts, hij heeft al een aantal badges verdiend (bobcat badge, hiking en physical fitness belt loops en een Aquia district fall camporee embleem), nu heeft hij een lijstje opgehangen op de koelkast met things to do. Van die klusjes, vuilnis buiten zetten, tafel afruimen etc. Heel normaal natuurlijk dat ze het doen, maar als hij genoeg kruisjes heeft krijgt hij ook zijn citizenship badge en beltloop. Geen idee hoe het allemaal bij de kabouters in NL heet. Maar hij heeft er enorm veel plezier in. Afgelopen maandag leerde ze een vuurtje maken. Prachtig om te zien hoe hij alle oaths in het Engels zegt. Hij kent ze allemaal uit zijn hoofd. Dinsdag ben ik weer naar Terje zijn school gegaan om te helpen met het Thanksgiving Diner van de kleuters. Alle ouders hadden eten meegenomen, en de tafels waren mooi gedekt. En daar kwamen alle kindjes binnen, verkleed als Indianen, pelgrims etc.

Terje was Indiaan, en zat vol verwachting te kijken wat er allemaal op zijn bord lag. Het smaakte allemaal prima, maar een bord vol om 10.15 krijgen ze niet op. Dus werd er hier en daar wat geprikt in het eten en dat was het hahaha. Het gaat om het idee, en daarna kwam het toetje, dat viel beter in de smaak. Daarna kon ik Terje meteen meenemen. Het gaat hier allemaal wel officieel, als ik kom meld ik me aan en krijg een visitors pas, mijn military ID laat ik achter. Ik meld in een schrift wat ik kom doen en het nummer van mijn pas. Bij het afmelden krijg ik m'n pas weer terug. Natuurlijk lijkt het snel 'gedoe' maar aan de andere kant vind ik het wel een prettig idee dat niet iedereen de school zomaar ik kan lopen. Dus Terje ging weer met mij mee naar huis, en hebben we buiten waar de bus al stond te wachten de bus chauffeur een fijne Thanksgiving gewenst.




"s Middags ben ik met Jesper (hij wil graag helpen hahaha) alvast wat boodschappen gaan doen voor Thanksgiving. Het viel mee met de drukte, en hetgeen wat ik moest maken kon ik alvast meenemen. Daarna heb ik samen met Jesper even langs de Starbucks gereden en heb ik voor ons wat lekkers te drinken gehaald. Raar eigenlijk want in NL zou ik dat niet snel doen, komt ook door de afstand denk ik, want ik rij toch wel weer een kwartier terug naar huis. Maar nu gingen we niet meteen naar huis, ik wilde Jesper nog even de plek laten zien waar ik met m'n moeder en zus ben geweest. En hij vond het geweldig.

 

Zo was de dag alweer om. Woensdag de laatste dingen halen en zijn Ivo en ik en Terje naar Fairfax gereden. En zijn daar goed geslaagd voor winterjassen voor de boys en zelf ook nog een leuke blouse voor beide in de Sale. Lekker een hapje gegeten bij de Panda Express en toen weer terug. Erben en Jesper waren bij hun Noorse vriendje Hallvard. Zal niet meevallen als hij volgend jaar zomer weer terug gaat naar Noorwegen. Maar misschien komen ze in ons laatste jaar terug als zijn vader misschien SAW (School of Advanced Warfighting) kan gaan doen. Maar goed daar denken we nog niet aan. Voorlopig zitten we tot onze nek toe aan allerlei festiviteiten en daar genieten we enorm van.
Donderdag was Thanksgiving Day. Dat zouden we vieren met zijn 25-en. Waarvan 10 volwassenen en 15 kinderen. Iedereen zou wat maken, wel de traditionele dingen. Er werd in de mail subtiel gezegd dat het waarschijnlijk niet nodig zou zijn om internationale gerechten te maken hahaha. Ik hou van tradities en dus ook van het eten wat erbij hoort. Al heb ik wel aardappeltjes à la Jamie Oliver gemaakt. Maar wel de 'Green bean Casserole à la Cambells", maar wel met uit NL meegebrachte gebakken uitjes. En de andere lading sperziebonen à la hoe wij ze zelf eten, roergebakken met uitjes, knoflook, en bacon (of soms met ham). Er waren 2 kalkoenen, 1 ham, aardappel puree, zoete aardappel puree, cranberry saus, maiskolven, stuffing, etc etc. Daarna de toetjes...to die for ! Het gezelschap was oergezellig, 3 Amerikaanse gezinnen en het Duitse gezin en wij. De kinderen vermaakten zich prima ook na het eten. De hond werd uitgelaten, er werden spelletjes gedaan en daarna film gekeken. Wij konden uitgebreid kletsen en vooral lachen. Ik kon het natuurlijk niet nalaten om te vertellen dat de Mayflower de boot die aan wal kwam, dat dat oorspronkelijk een Dutch Cargo fluyt was (Wikipedia) En dat veel pelgrims in Leiden gewoond hebben. Maar ik merk ook vaak dat de geschiedenis lessen vaak pas beginnen als de Amerikaanse grens bereikt is. Behalve onze buren die weten veel meer buiten de grens, hebben ook een andere politieke voorkeur dan de gemiddelde Militair. Maar dat maakt niet uit, de gezelligheid was er niet minder om. Ik vind het heel bijzonder om dan te midden van zo'n gezelschap te zitten wat je eigenlijk niet goed kent maar wat zo boeiend is en wat het zo ontzettend leuk maakt om te emigreren. Maar om ook hun achtergrond te horen, waar ze vandaan komen, de een uit Californië en de ander uit Indiana. Totaal andere staten. Amerika is zo groot en divers. Maar met een voldaan gevoel hebben we met een borrel de Dankbaarheids dag afgesloten.
De dag erna is BLACK FRIDAY, we werden al de hele week beladen met emails met welke kortingen er zouden zijn. En hoe laat de winkels open zouden gaan etc. Veel winkels begonnen al op donderdagavond, ook veel online acties. En je moet gewoon ook slim zijn en een soort vergelijkend waren onderzoek doen.
Want natuurlijk adverteren ze met acties, maar met name om jou als klant in die zaak te krijgen. Wij hebben heerlijk gerelaxt en hier en daar wat online alvast wat voorbereidend werk gedaan wat Kerst betreft. Maar het is nu een komen en gaan van acties t/m na de Kerst denk ik.
Er is altijd wel Sale of korting hier. Je betaald zelden de volle mep ! Dus vandaag ben ik toch maar even gezwicht en naar de MCX gegaan, want ik had een actie bon van 20% en Erben had zwarte schoenen nodig voor zijn optreden met de Beginning band groep ergens in December ! Daar zijn we goed voor geslaagd, en toen werd er omgeroepen:
"Dear costumers, in 5 minuten Santa will arrive by Firetruck" .....
Zo leuk, al die kids die daar stonden. Hij stapte uit, zette zijn voeten op de grond en hield zijn handen op zijn buik en zei "HOHOHO ! Geweldig ! Erben en ik zijn daarna naar huis gereden voor een snelle lunch, want daarna zouden we naar Evergeen Acres gaan om zelf een Kerstboom uit te zoeken en om te zagen. Altijd al Timber willen roepen (oftewel van onderen als de boom omgaat) LOL. Dus wij op weg naar de farm.
De weg erheen was al mooi. Het was niet al te ver. Je zet de auto neer en neemt een zaag mee en gaat gewoon een boom uitzoeken. Het is een groot veld met honderden bomen. Het was een mooi zonnetje vandaag, maar gistermiddag haalden we 18 graden, nu was het maar 5 met een straffe wind. Na een half uur toch een hele mooie gevonden. Alles is gewoon 1 prijs, maakt niet uit hoe groot. We hebben een Scotch Pine uitgekozen. Mooi groot, want we kunnen wel wat hebben hier in huis LOL. Nou heb ik waarschijnlijk wel meer ornamenten nodig om erin te hangen. Maar goed daarna omzagen en dan heb je ook wat.
Dan sleep je hem naar de weg, en komt de tractor met aanhanger jou en je boom ophalen. Weer aangekomen bij de schuur, schudden ze je boom leeg, naalden en eventueel spinnen etc.. Daarna mooi net eromheen en op het dak ermee. En een bekertje hot cider van het huis om weer warm te worden. Zo reden we weer naar huis. Eenmaal in de standaard zie je natuurlijk pas goed hoe hij eruit ziet. Maar we zijn er erg blij mee, mooi vol. En lekker dat het ruikt, zelfs boven ruik je helemaal de dennengeur (geen WC spray meer nodig hahaha) Morgen even lampjes halen en dan versieren maar met zijn allen. De boys vonden het geweldig om mee te helpen en om mee te helpen zagen, en slepen.




Mooie afsluiter van de dag ! Een huis gevuld met dennengeur en klaar voor de Kerst en alles wat daarbij komt kijken. Het huis is al aardig gevuld met Kerst, foto's volgen nog als het klaar is. Hier en daar in de buurt gaat ook de elektriciteits rekening omhoog. Overal verlichting, prachtig om te zien en een leuke tijd, maar dat vond ik in Nederland al, en hier dus ook. Het is wat je er zelf van maakt. Al zal dit jaar het Kerstdiner wel even anders zijn, aangezien we dat altijd met de Familie Boer en de Familie Bousaid vierden. Maar die traditie houden we in ere en pakken we weer op over een paar jaar. We wensen iedereen nog een fijne zondag en tot het volgende blog !



9 opmerkingen:

  1. Hoi Mary-Ann en mannen, wat een heerlijke update weer, jij schrijft zo makkelijk en het is erg lekker om te lezen ik zou zo en boek van jou kopen (idee) , ik blijf geboeid en je brengt het gevoel van daar nu te leven en wonen zo goed en echt over , dat ik graag even bij je binnen zou lopen voor een lekker bakkie en ff bijkletsen op je buitenterras!!! Hier is het zondagmorgen, net uit bed en heb net ontbeten en ga zo een heerlijk bakkie zetten en genieten van een relaxe zondag, straks nog wel even dochterlief aanmoedigen bij een handbal wedstrijd. En ik ben weer aan het breien , dus de pennen gaan vandaag ook weer even wat doen. Ik wens jullie alle goeds en fijne dagen dikke kus vanuit een fris en winderig Nederland xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vindt het nog altijd leuk om zelf de kerstboom uit te zoeken en af te zagen, en de jongens ook nog altijd. Leuk dat jullie dat dit jaar ook konden doen!
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Moermannetjes,

    Wat een gezellige update weer en hele leuke foto's van het uitzoeken en omzagen van jullie Christmastree, hele mooi hoor. En het versieren is natuurlijk ook heel leuk werk.
    Julie hebben niet te klagen over leuke party's zeg. Het is hier erg stormy weather, maar binnen lekker warm en ik luister naar mijn "Hello Goodbye" cd, mooie nummers.
    Verder weer een hele fijne week met al jullie leuke belevenissen, hugs en kisses van oom Jan en mij voor allevijf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi there, dat is nog eens gaaf hd eigen kerstboom zagen. dat zou ik ook geweldig binden al zou t dan wel een kleintje moeten zijn ha ha. toch nog lekker weer bij jullie. leuk dat ik Nu weet hoe en wat als ik Nu lees dan heb ik er beeld bij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat het Thanksgiving diner zowel op school als met de anderen geslaagd was. Die green bean casserole maak ik wel eens met kerst, maar dat haalt het toch net niet bij cambells mmmmm.
    Een prachtige boom, het zijn allemaal mooie bomen, lekker vol! Het is op die manier echt een familie aangelegenheid, met z'n allen uitzoeken en omhakken.
    Veel plezier met decorating, gaan er nog lichtjes rond het deck?
    laefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je update was weer leuk om te lezen. Fijn om te horen dat het Thanksgiving diner goed geslaagd was.
    Zelf een kerstboom uitzoeken en omhakken lijkt mij ook heel leuk om te doen. Het geeft dan al zo'n speciaal sfeertje. Kom je uiteindelijk spulletjes tekort om in de boom te hangen, dan heb je toch weer een mooie reden om te gaan shoppen. Dat is voor jou toch geen probleem? Haha!!!
    Wij zijn hier eerst nog heel druk bezig met het maken van de surprises voor Sinterklaas. Dus de gezellige en drukke tijd is weer aangebroken!!!!!
    We gaan er weer lekker van genieten!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt heel erg leuk zo'n eigen boom omhakken enz. Jesper staat er oook bij te stralen super leuk :) .
    weer een gezellig week achter de rug gehad , wel al snel dan nu al voor Kerst bezig zijn ;p !
    Geniet van de nieuwe week !

    loveyou'x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, met z'n 25'en Thanksgiving gevierd. Lijkt me ongelooflijk gezellig. Zoveel lekkere dingen om uit te proberen.
    Prachtige kerstboom. Gaaf dat je 'm zelf uitzoekt, omzaagt en mee neemt. Klaar voor het Holiday Season! XOXO

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een leuk verhaal weer ,je eigen kerstboom uitzoeken en om hakken lijkt me geweldig .
    Wat een ontzettende leuke foto`s heb je er weer bij gedaan dat koppie van Terje samen met Ivo en trotse Mams met haar Boys .
    Mis jullie !!!!!!
    Big Hug Vvan uit Waddinxveen

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !