dinsdag 6 november 2012

Visite...

Er is alweer bijna een week voorbij sinds het vorige blog. Ik maak genoeg mee, maar het zijn eigenlijk alledaagse dingen die iedereen wel meemaakt. In een wereld met schoolgaande kinderen zal de week er voor iedereen bijna hetzelfde uitzien. Halloween is geweest, en nu is iedereen zich aan het voorbereiden voor Thanksgiving. Een belangrijke Amerikaanse traditie waar we met veel plezier aan meedoen. Waarschijnlijk gaan we gewoon eten met een hele groep. Bijna iedereen hier in de straat blijft hier dus er zal wel wat georganiseerd worden. Op de scholen word er in ieder geval wel een Thanksgiving maaltijd georganiseerd,  op de school van Jesper en op de school van Terje. Hoe we dat gaan verdelen moeten we nog even zien. Op de achtergrond heb ik de TV aan staan, vandaag zijn de verkiezingen. Met verbazing heb ik geluisterd naar de commercials voor beide partijen. Wij staan in NL. nogal snel op ons achterste benen als er wat gezegd word over de ander, maar hier durven ze ook met modder te gooien. Al vind ik dat je NL. niet met de USA kunt vergelijken. Qua grootte al helemaal niet en alle staten apart ook niet. Het is één land maar alle staten staan voor zich, kan ook haast niet anders. Maar goed ik wil eigenlijk niet schrijven over politiek, want iedereen heeft daar een mening over en dat is prima. Al is mijn voorkeur duidelijk Obama. Hier mogen militairen zich niet publiekelijk uitspreken over hun voorkeur, maar het is duidelijk dat een groot deel voor Romney is. Terwijl ik hier en daar toch ook wel hoor hoe fout ze Romney vinden, waaronder ook mijn buurvrouw die echt wel op Obama heeft gestemd. Haar familie komt uit Ohio, en ze heeft me uitgelegd hoe het zit met de verkiezingen, en wat een swingstate is. Hoe er gefraudeerd wordt en gemanipuleerd. Maar goed ook Jesper kwam terug want ze hadden ook gestemd op school. Een klasgenootje had zelfs dingen uitgeprint, er word veel geventileerd naar kinderen merk ik wel. Dus na alle dingen die ze had verteld had Jesper voor Romney gestemd, want hij had veel geld weggegeven en dat was heel aardig, en ze had een uitgesproken mening over het homo huwelijk. Dan denk ik 9 of 10 jaar, hmm ik bepraat veel met mijn kinderen maar over dit soort dingen zijn we heel duidelijk. Ben je ertegen moet je het zelf niet doen hahaha. Vind je kippensoep niet lekker moet je het niet eten, maar dat wil niet zeggen dat niemand meer kippensoep kan of mag eten. Maar zo'n kind weet dus amper waar ze over praat, maar goed ! Zo zie je maar je kunt kinderen alles wijsmaken op alle fronten. Afijn genoeg over dit, we zien het wel ik denk dat het nog wel een nachtje gaat duren. Leuker nieuws, afgelopen zondag kwam mijn vriendin Dink langs met de kinderen. 5 Jaar hadden we elkaar niet gezien. De laatste keer was in Bethesda in 2007, ze wonen nu in Virginia Beach en is ze KNO arts. Ik ben supertrots op haar, ze is nog niet helemaal klaar maar heeft ondertussen al 5 jaar studie afgerond. haar man is Marinier en is in 2006 met pensioen gegaan. En werd staying at home Dad. Dink was tot die tijd reservist en kon daarna dus weer als Active Duty aan de slag. Erben en Sebastian hebben bij elkaar in de klas gezeten, Terje hadden ze nog nooit gezien, maar alles ging gewoon met elkaar spelen. Ik ben met Dink nog even naar IKEA gegaan en we hadden haar dochter meegenomen. Even girls only, was gezellig. Mooi om te zien en te ervaren dat er vriendschappen zijn die verder gaan waar ze gestopt zijn. Zo'n vertrouwd gevoel, gesprekken lopen soepel en het klopt allemaal.

 

Het was dus erg gezellig ! En het bleef gezellig want om een uur of 17.00 gingen The Jardines weer op weg naar huis en gingen wij naar Tim en Marianne. Zij hadden ook een gezellige avond georganiseerd met vrienden, buren etc . Marianne had lekker Babi Pangang/rijst  gemaakt, maar ook zuurkool.. Heerlijk, kreeg ook nog een doggybag mee dus daar hebben we ook heerlijk van gesmuld gisteren. Maar ook dat was weer gezellig en je ontmoet weer eens nieuwe mensen. Ook de Duitsers en de Noren die in Tim zijn opleiding zitten. Ivo en ik zijn zaterdagavond trouwens nog naar de film geweest. Naar Lawless, gaat over "bootlegging" in Virginia. De 'Moonshine" business. We zijn hier op de basis gegaan, de bios is hier beneden aan de heuvel en we betalen een paar dollar, gaan even staan voor het volkslied en zijn binnen 5 minuten weer thuis. Simpele bios maar veel heb je niet nodig. In Lejeune was het gewoon een betonnen vloer, hier ligt er in elk geval nog vloerbedekking hahaha. Een aanrader, we vonden het beide een goede film ! Maar buiten dat ook even gezellig samen op pad. Vanmiddag hadden we ook nog een gesprek met Mr. Ankersen, Jesper zijn leraar over zijn rapport. We zijn supertrots, ondanks dat Engels zijn 2e taal is doet hij het heel goed op school. Hij krijgt veel en toch weer andere dingen dan Erben in groep 6. De meester was erg enthousiast, gaf nog een compliment over hoe goed Jesper zijn Engels is. Natuurlijk zijn er wat dingen waar hij aan kan werken maar alles gaat in stijgende lijn. Ze moeten boeken lezen en daarover een test doen "reading counts" tests. Dus testen of je snapt wat je leest, begrijpend lezen dus. Hij vind het nog weleens moeilijk om boeken te kiezen. Maar ook zijn Nederlands gaat goed. Van Erben krijgen we geen rapport, van Terje zijn juf heb ik ook nog niks gehoord maar dat gaat volgens de berichten ook allemaal goed.

De vlag hangt uit (altijd hier hahaha) en we zijn er klaar voor, morgen komen mijn moeder en zus langs voor 10 dagen. gezellig hoor ! Vooral mijn moeder was natuurlijk stik nieuwsgierig en ze mist de kleinkinderen ook best wel, dus die zijn ook super enthousiast dat ze komen. Morgen nog even lekker een brownie bakken en bedden klaarzetten en dan rij ik met Jesper en Terje naar Dulles Airport. Ivo zit dan nog op school en Erben ook. Jesper was vandaag al om 11.10 klaar, morgen ook en donderdag ook i.v.m. met de 10 minuut gesprekken.

En we kijken ook uit naar het Marine Corps Ball a.s vrijdag.
Dan gaan Tinus en Truus weer in pak 1 op stap hahaha Foto's volgen later.

Tot het volgende blog weer !

xoxo Quantico, USA




9 opmerkingen:

  1. Hoi Mary-Ann - Wat moet het vreemd zijn om als vrij liberale expat op een militaire basis de verkiezingen mee te maken. Al onze militaire vrienden zijn hard Republikeins. Gelukkig heeft Obama het weer gewonnen, maar ik vind het altijd weer spannend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die film willen wij ook nog graag zien! Wat leuk dat je moeder en zus komen!
    Heel veel plezier gewenst met elkaar!

    En yes! I am Petra and I approve this message!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk verhaal weer .
    De verkieIngen volgen wie o wie Robbie volgt het ook helemaal hij vindt het erg interessant terwijl hem dat van Nederland niet interesseert.
    Wat fijn op te leZen dat het de boys goed gaat op school en leuk dat je moeder en zus komen maak er een leuke tijd maar dat lukt vast wel .
    Veel geluk en een hug van ons XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer een leuk begin van de dag zo... Lekker met een kopje thee je stukje gelezen. bizar hoe kinderen dan beinvloed kunnen worden, maar ook wel weer heel logisch. Heel veel plezier met je moeder en zus. Geniet er van met elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou zus we komen er aan hoor. Zitten nu in de auto naar schiphol. Ruim op tijd en al ingecheckt van de voren. Moet lukken tot zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Mary-Ann,

    Weer super leuk om je blog te lezen. Gelukkig gaat het goed met de jongens op school.
    Ik ben zo blij voor je dat je zus en moeder komen geniet ervan!!! Maar dat zal je zeker doen ;)!!

    Heel veel liefs Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke foto's!! I know that deck. Het blijft zo gaaf om te lezen dat de boys het zo super doen. Great going guys.
    Een hele fijne tijd met je moeder en zus. Heerlijk genieten wordt dat.

    Enne...we zitten klaar voor een foto van Tinus en Truus strak in pak...

    XOXO

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Mary-Ann.
    Ik heb je blog gevonden! En wat schrijf je leuk! Veel dingen zijn voor mij ook herkenbaar, zo leuk dat jij dat ook zo beleeft! Nog even terug komen op je marathon hoor: KEI GOED!! Ben enorm jaloers! (In een goede weg dan :) )
    Ik ga je volgen, je inspireert me! leuk leuk leuk!

    Veel Liefs uit Camp Lejeune.
    Inge van Oosterhout

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lijkt me heel boeiend om de verkiezingen op die plek mee te maken. Ik ben gek op politiek, ik begrijp nooit zo waarom dat een taboe moet zijn. Absurd vind ik het dat mensen be- en veroordelen op grond van politieke voorkeur. Bezopen als ik soms lees wat mensen roepen over Obama en ook belachelijk als je hoort hoe republikeinen worden beschimpt. Ook onnodig, alsof mensen ineens minder leuk, boeiend, aardig of intelligent zijn als blijkt wat hun politieke voorkeur is.
    Ik had graag de ervaringen van je buurvrouw gehoord maar begrijp heel goed dat je die niet zomaar op een blog zet. Maar... wel jammer.

    Moest gisteravond aan je denken, was met mijn mannen naar De Marathon geweest. Hilarische film, vaak erg grappig, soms ook zeer ontroerend. Tijdens de beelden van de marathon merkte ik dat ik toch op zoek was tussen de crowd naar jouw hoofd.

    Fijn weekend nog!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !