donderdag 15 november 2012

DC, Shoppen & having a blast..the American way !

Time flies, but we're still having fun. Het is hartstikke leuk om mijn moeder en zus een beetje mee te laten genieten van het leven hier. Hoe mijn dag ingedeeld is, hoe het met school gaat, huiswerk en alle dagelijkse beslommeringen die iedereen heeft. Beslommeringen klinkt weer zo negatief, ik bedoel gewoon de dagelijkse routine. Maar dat de dagen gevuld zijn en snel omgaan dat hebben zij nu ook wel gemerkt. Dus plannen maken en  de tijd nemen zoals hij komt. En optimaal genieten....Het was zondag Veterans Day...dus op naar DC.

Auto hadden we geparkeerd bij het Tidal Basin, tegenover het Jefferson Memorial. Daarna zijn we naar het Washington Monument gelopen, van daar naar het Witte Huis gelopen. Michelle was er niet, Barack ook niet, er reed wel net iemand weg met veel sirenes en bombarie. Voor mijn moeder valt het niet mee om grote stukken te lopen, maar ze genoot er zichtbaar van. Het weer was ook zalig en de zon maakt dan ook veel goed, de strak blauwe lucht ook.


Daarna zijn we door gelopen naar het Vietnam Memorial en daarna door naar Abraham Lincoln memorial, uitkijkend op de Reflecting Pool richting het World War II Memorial en daarna naar de Starbucks voor koffie en lunch en daarna weer naar de auto. Prachtige, bijzondere dag, ook met alle veteranen die er rondliepen. Er heerst altijd een serene sfeer in DC. Tenminste zo ervaar ik dat elke keer weer als ik daar ben.



Dit zijn dagen met een sterretje en we hebben dan ook heerlijk geborreld toen we thuis kwamen en daarna pizza besteld. Maandag hadden de kids geen school en Ivo dus ook niet. Prima dag voor Conny en mams en mij om te gaan winkelen in Potomac Mills. Conny goed geslaagd voor haar meiden en voor haarzelf en ook mijn moeder kon goed slagen. Voor mij was het de eerste keer sinds ik hier woon dat ik echt ben gaan winkelen voor mezelf. Natuurlijk kijk ik hier en daar ook voor de kinderen (ook daar kon ik weer goed voor slagen) Voordat mensen het idee krijgen dat ik hier alleen maar aan het shoppen ben hahaha. Dat is dus niet zo. We komen weleens (zelden) in de Mall maar dan ga ik nooit uitgebreid alle winkels in om klereen/schoenen te passen etc. Nu was het dus echt relaxed winkelen, lunchen en weer verder. Als afsluiting een  lekkere Starbucks koffie. Oja en weet je wat me nu weer op viel, wat je veel hier tegen komt in de toiletten, haken in het toilet waar je je tas of jas aan op kunt hangen.....ideaal ! Niet 1, nee gewoon 3 LOL !
Toen we de Mall weer uitliepen naar de auto was het al donker en zijn we weer naar de basis gereden, daar had Ivo de kip al op de BBQ liggen voor de wraps. 's Avonds allemaal uitgeput op de bank. De next day was het alweer dinsdag. Na 2 drukke dagen weer even rustig aan, de boodschappen moesten ook weer gedaan worden en aan het eind van de dag zijn mijn zus en ik nog een stukje gaan hardlopen. We waren beide goed geslaagd voor een Dry Fit shirt van NIKE in de Sale. De uiteindelijke prijs die ik betaald heb was 13.99 ! Koopje dus ! Maar we vallen lekker op dacht ik zo hahahahaha.

Terje keek al een beetje loddig uit zijn ogen toen hij uit school kwam. Hij is 's middags in slaap gevallen op de bank en heeft bijna de hele middag geslapen. Koorts en moe en Ivo bracht hem naar boven en daar moest hij nog even spugen en is vervolgens weer gaan slapen. Ik heb hem de volgende dag (Woensdag) thuisgehouden. Oma vond dat ook wel gezellig, want Conny en ik gingen naar het National Museum of the Marine Corps hier in Quantico. 

 
Ik kom daar graag en elke keer is er wel wat nieuws. Altijd even vriendelijk, en genoeg Marine Veterans met de mooiste verhalen. Zo kwamen we iemand tegen die het hele verhaal van de George Medal aan ons vertelde. Daarna stond er iemand bij het gedeelte van Iwo Jima. Die man kon zo boeiend vertellen. Bijzondere verhalen met hier en daar een emotionele lading, waar Con en ik ook wel een menig traantje weg moesten pinken. We kregen van deze man zand van Iwo Jima. Hij heeft daar zelf niet gevochten, maar is er wel regelmatig geweest met veteranen. Zodoende heeft hij zand meegenomen. Hij haalde op een moment uit zijn tas zijn Ipad met allerlei foto's maar ook dus 2 potjes met zand voor ons. Enigszins ontdaan zijn we even koffie gaan drinken, je komt daar altijd wel iemand tegen die boeiend kan vertellen. En dat raakt me, daarna was het alweer tijd om richting huis te gaan want ik moest ook weer naar Erben zijn school. Maar we zijn nog even bij het Chesty Puller Monument gaan kijken. De meest gedecoreerde Marinier die er is. Een icoon voor velen. En de Chesty Quotes horen we regelmatig in de wandelgangen. Maar daar kwamen we weer een veteraan tegen, die ook weer jaren als detective bij NY police department had gewerkt. Daar werd ik weer bedankt voor wat ik voor mijn man deed, en ik moest Ivo bedanken voor zijn service. Kijk en daar hou ik zo van. Het stukje waardering, het stukje begrip voor de Military wife. Met een nodige dosis humor dat dan weer wel. Hahaha. Ik geniet hier van, leer hier van en dit soort dingen maken het leven aangenaam. Boeiende verhalen die je raken. Prachtige ervaring rijker, zo gingen we naar huis. Op naar de volgende boeiende ervaring. Elk Quarter van Middle-High School word afgesloten met een Honor Roll. Alle kinderen die het gehele quarter een  A/B score hebben gehaald en de kinderen die het gehele quarter alleen maar A's gehaald hebben worden even in het zonnetje gezet. Het gaat om grade 6, 7 en 8. Erben heeft dus alleen maar A scores gehaald. Waarbij Math ook nog op 8 grade niveau. 


Wij zijn dan ook erg trots, dat zijn we natuurlijk op alle drie. Maar vooral omdat Engels toch een tweede taal is voor onze kinderen . En hoe ze zich hebben aangepast, echt daar ben ik zo trots op. (slik momentje). 
Ook Terje heeft zich volledig aangepast en praat Engels als er Engels tegen hem gepraat word, maar schakelt net zo makkelijk door naar het Nederlands. Ondertussen was TJ ook alweer redelijk opgeknapt. 
En heeft hij samen met Conny en Oma een Family Project gemaakt. Een Ninja Turkey LOL. Die word vast niet gegeten met Thanksgiving. Vandaag is het vrijdag en gingen alle kids weer naar school. Ik heb daarna Ivo naar de Universiteit gebracht, hij had 1 les en daarna zijn alle Internationals met de bus naar Williamsburg gereden en morgen gaan ze naar Norfolk. Dus hij blijft een nachtje weg.
Toen het huis leeg was zijn Conny, mijn moeder en ik naar de Cracker Barrel gereden, voor een overheerlijk Amerikaans ontbijt gezellig met zijn drieën. En over gezellig gesproken, dit is echt gezellig, open haard aan, vriendelijke bediening, lekkere muziek en country cooking. Je moet ervan houden, en dat doen we dus ook !
Making memories !


Till next BLOG !




16 opmerkingen:

  1. Lieve allemaal,

    Wat een prachtig verslag en hele leuke foto's, Mary-Ann, wat kan je dat toch goed.
    Mama en Conny zullen heel wat te vertellen hebben als wij ze weer zien en wat hebben jullie nog mooi weer zeg. Het zal niet meevallen om over een paar dagen afscheid te nemen maar ja dat hoort er ook bij.
    Geniet er nog maar van met elkaar, hugs and kisses voor allemaal vanuit Naaldwijk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je lieve leuke reacties. Mama heeft erg genoten en nu weet ze ook hoe ik erbij zit en heeft ze met de kids kunnen kletsen, knuffelen etc. We vonden het super dat ze er waren, ze zal de foto's nog wel laten zien. Conny is ook helemaal bij gekomen hahaha.

      Liefs ook voor Oom Jan x

      Verwijderen
  2. Wat een héérlijk verhaal weer Mary-Ann!! Wat genieten zo met je moeder en zus!! Geniet er nog maar even lekker van!! Dikke kus uit Waddinxveen!! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Loesje, bedankt voor je leuke reacties elke keer weer. Het was zeker genieten met mams en zus, altijd weer even vreemd als ze weer weg zijn.. Liefs x

      Verwijderen
  3. Dat was weer even genieten om te zien en te lezen hoe fijn jullie het daar hebben met z'n allen!
    Nog steeds een zonnetje en leuk dat jullie zoveel Highlights van Washington hebben gezien! En dan het Nat. Museum of the marine Corps! Denken we ook nog weleens aan terug, hoe indrukwekkend het daar was. Mooi wat jullie daar meemaakten! De zusjes lekker geshopt en ja.... dat van die haken op de toiletten vond ik ook zo zalig! Leuk zeg met z'n drietjes lekker ontbijten bij Cracker Barrel!
    Nog een paar daagjes lekker genieten en de herinneringen aan deze gouden tijd blijven altijd! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja dat museum is bijna een tweede thuis hahaha. Zo bijzonder. Wij hebben echt genoten en mama zal de foto's nog wel laten zien. Ik zie jullie ook graag terug hier XXX

      Verwijderen
  4. Erg leuk te lezen! Super dat je moeder en zus zo lekker hebben kunnen meedraaien en meekijken in jullie leven daar. Erg leuk! Wij kijken ook terug op een leuk en supergezellig bezoek aan jullie daar!
    Veel groetjes van Karen en Marcel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks ! Wij denken ook met veel plezier terug aan jullie bezoekje, kort maar krachtig en voor herhaling vatbaar X

      Verwijderen
  5. Lieve Mary-Ann,

    Super leuk om je verhaal weer te lezen, word ik echt vrolijk van ;). Geniet nog lekker met je moeder en je zus!! Gelukkig gaat het al weer beter met Terje!

    Leuk die haken in het toilet grappig!! I love Victoria Secret!!!

    Veel liefs Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kijk dat zie ik graag, vrolijke mensen ! Tja Victoria's blijft favoriet hahaha ! Liefs x

      Verwijderen
  6. Wat fijn om je moeder en je zus jouw nieuwe wereldje te kunnen laten zien! Geniet lekker van elkaarsgezelschap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hebben we gedaan Petra, altijd leuk om anderen het wereldje hier te laten zien X

      Verwijderen
  7. Wat treffen je zus & moeder het met het weer. Heerlijk om zo DC te bezoeken.
    Leuke foto's en zie ik daar mooie kleine Uggs bij de kleine man?? nice!
    En wat een leuk idee, de ninja turkey.
    Wat een bijzonder verhaal weer van het MC museum, goosebumps. Love it!
    Geniet nog met elkaar, jullie dagen zijn goed gevuld. Leafs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kleine man heeft nep Uggs van Target, met rits, eerst maar eens kijken of het bevalt hahaha. Ik heb zelf wel nieuwe Uggs, oud roze, die andere waren al oud en eigenlijk een maat te groot. Mijn moeder en zus hebben het zeker getroffen met het weer. Het is hier ook soms afwachten en voor hetzelfde geld slaat het ineens om. XOXO

      Verwijderen
  8. Hoi wat een geweldige stuk weer om te lezen .
    Je moeder en zus genieten wel hoor en dan ook nog het mooie weer erbij .
    Wat.goed van Erben leuk hoor om te lezen dat ze het zo goed doen de boys
    Ook weer erg leuke foto's
    Geniet nog lekker even met elkaar.
    Big hug en dikke kus van uit waddinxveen

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !