donderdag 1 november 2012

Sandy came, saw and left ! Halloween, Fire and so on...


En toen was daar de dag na de marathon. Nagenietend van het behaalde resultaat, alles weer een plekje geven. En dan bedoel ik niet de was opruimen. Maar geestelijk alles weer verwerken. Als een soort evaluatie en wat ik een andere keer anders zou doen etc.. Inderdaad jullie lezen het goed "een andere keer". Er zullen meer evenementen volgen, er staat genoeg op het programma. Er zijn een aantal races waar we aan mee kunnen doen en als we dat doen hebben we zeker weten een plek in de MCM 2013. Die 4 uur gaat er een keer aan ! Maar om nog even terug te komen op het nagenieten, net als de vorige keer had ik maandag alleen bij het trap aflopen wat spierpijn, maar dinsdag was alles weer normaal. Woensdag ben ik weer gaan hardlopen en dat was heerlijk. De foto's zijn ook te bekijken op Marathon foto ! Daar zitten een aantal leuke bij, ook een aantal voor de delete knop. Je moet op naam zoeken en eventueel Bib nummer. Die van mij was 9225 en die van Ivo was 15649. Maar goed die storm hadden we overleefd...toen kwam Sandy. Nu is het wel eens moeilijk inschatten hoe ernstig iets is. De beelden die we zagen beloofden niet veel goeds. Maandagochtend, de eerste mail en sms kwam al binnen, de scholen zijn dicht, daarna kreeg Ivo bericht ook zijn lessen waren gecanceld. Ik had een afspraak met de Ortho, maar die heb ik afgezegd en verzet naar vandaag. Het was al veel gaan regenen. Ivo ging nog boodschappen doen en rond het middaguur ging de basis dicht en hadden we Code rood. Dan maar een extra rustdag, vond Ivo ook niet zo erg (knipoog) De wind kwam ook om de hoek kijken en we hielden het nieuws in de gaten. Af en toe gingen de bomen flink tekeer, en waren er sterke rukwinden. Hier en daar lazen we op FB dat gedeelten van een bepaalde wijk al zonder stroom zaten. Al met al was het voordat we gingen slapen redelijk rustig...stilte voor de storm ? Toen we de volgende ochtend wakker werden was het duidelijk dat het hier was meegevallen. Maar dat New York/ New Jersey toch wel erg getroffen was. Wij waren nog een dag thuis want alle scholen waren dinsdag ook nog dicht. Dus 's middags zijn we de laatste Halloween spullen gaan halen en nog even naar Potomac Mills gegaan. Zeker nu het kouder word hebben de boys wel wat nieuws nodig. Daar kwamen we nog een handje mariniers tegen die zouden eigenlijk die dinsdag terugvliegen naar de Antillen, maar die vlucht was gecanceld. We zijn goed geslaagd voor een passend pak voor Terje. Alles was de revue al gepasseerd, brandweerman, ridder, creeper, zombie, politie en het werd uiteindelijk THOR ! De naam Terje komt ook van THOR, dus wel toepasselijk. Dit is wel de liefste Thor die er is natuurlijk, met zijn hamertje ! LOL

 ik

Helemaal in zijn sas met muts eh...helm ! Het is hier een beetje gebruikelijk om als huizenblok een thema te hebben en ik had samen met mijn Amerikaanse buuf het thema "Alice in Wonderland" gekozen. En dan met name het stukje van de Teaparty. Alles was een beetje kortdag, we wisten ook niet of het allemaal wel of niet door zou gaan ivm Sandy en mijn buuf was ook maandag pas thuisgekomen vanuit Ohio. Dus al met al hebben we met een hoop Creative Thinking er wat leuks van gemaakt.

Voor degene die het verhaal kennen zien de bekende dingen, de kaarten, de kat, de paddenstoelen, de thee de haas en de muis etc....
Het is een verhaal van Lewis Caroll (1865) een klassieker dus, er is natuurlijk een fantastische verfilming van  Tim Burton en Johnny Depp als de Mad Hatter.
Alice in Wonderland
En voor degene die goed kijken, zien de fles wijn ook staan onder de tafel hahaha.
Om 17.30 begon het Trick or Treat, en de mooiste costuums kwamen voorbij en iedereen herkende het. Mijn buurmeisje Eleonor was Alice, haar grote zus Clarabel was the Queen of hearts. Erben zou de Mad hatter zijn maar die wilde ook graag Trick or Treat met zijn vriendje en Jesper ging als ....militair !
Dus buurman Ethan werd de Mad hatter....!
We zijn daarna ook nog even rond gaan kijken, thema's als piraten, Shark-week met een heuse Pam Anderson en David Hasselhof (de fransen) en een kasteel naast ons. Angry birds heb ik gezien en Minecraft. Er heerste een leuke ontspannen sfeer en de kinderen allemaal zo enthousiast, de brandweer kwam ook nog even langs en gaf de kids snoep. Volgend jaar gaan we het groots aanpakken dat zeker. Ik had wel halloween verlichting etc en we hadden het beruchte lijk Marcus weer in de tuin gelegd... super ! Maar er kan nog meer bij !


Zijn handen, voeten en gezicht geven licht, dat gaat weer uit en dan gaat het weer aan. We hebben nog even heerlijk zitten borrelen en daarna ging iedereen voldaan naar zijn huis. Kids op bed en wij volgden niet snel daarna. De volgende dag was het gewoon weer school. Vanmorgen heb ik eigenlijk meteen alles opgeruimd. En weer wat andere dingen neergezet, dat is ook wel weer leuk ! Ik ben nog niet aan kerst toe, zeker niet toen de zon opkwam vanmorgen. Eerst maar de visite volgende week woensdag. Dan komen mijn moeder en zus voor 10 dagen. Gezellig en ik kijk er erg naar uit. Volgende week vrijdag hebben we het Marine Corps Ball en daarna gaan we wel naar Thanksgiving toe leven en daarna komen we vast wel in de Kerst-spirit. Maar voor alles is een tijd.
Ik moest vanmiddag naar de Ortho, en het team daar is zo attent en leuk, en er werd meteen gevraagd naar de marathon. Ook al zit alles weer flink aangedraaid, ik voel me daar in goede handen.

Toen ik wegging vond ik het een beetje raar ruiken in huis, met name onze floor en die van de boys. Beetje gesmolten plastic luchtje. De verwarming deed niet wat hij moest doen. Overdag is het nog lekker van temperatuur, dan zet ik vaak alles uit en lekker de ramen open. Dus toch maar weer housing gebeld en binnen No time stond er een medewerker voor de deur. Uiteindelijk kwam er na lange tijd een tweede man bij, de hadden alles al vervangen. Uiteindelijk had ik Terje al op bed gelegd, die lag te slapen, en daarna heb ik samen met Jesper gelezen en ging ik naar Erben beneden. Ineens ging het alarm af, wat een 'pest-herrie' en dan hoor je nog een stem zeggen FIRE FIRE. dat ging wel even door.....stinken boven, Erben zijn kamer vol rook. En dat mens maar zeggen FIRE FIRE... Jesper was ook zijn bed uitgekomen en wat denk je >? Terje lag en ligt nog steeds gewoon te slapen. Bij mij toetert het nog wel even door. We hebben dit al jaren geleden meegemaakt met Erben, die was toen 5 of 6 jaar en lag ook nog te slapen. Maar goed ze weten wat het is, alles staat nu uit en er kan niks meer gebeuren. Ik heb alle ramen opengezet, Fans aangezet en even flink met de febrèze tekeer gegaan. Wat een stinklucht zeg ! Blijkbaar is een bepaalde plastic rand gaan smelten. Affijn morgen komen ze weer terug en dat wordt het verder gerepareerd. Maar je zou zoiets 's nachts hebben. Brand is mijn worst nightmare, zeker nu ik ook weet dat Terje na 5 minuten alarm nog steeds gewoon slaapt. Genoeg meegemaakt voor deze week hahaha. Ivo heeft het lekker druk en de avonden samen op de bank TV kijken kan ik op 1 hand tellen. De studie is heel erg interessant maar kost veel tijd. Gelukkig hebben we hierna nog lekker 2 jaar en dan zal hij het wel iets rustiger hebben. We genieten er wel van, al vind ik het heerlijk dat mijn moeder en zus volgende week komen ! Tot zover weer mijn blog en tot de volgende ! Bedankt ook via deze weg voor al het meeleven wat de marathon betreft, ook al is het niet iedereen zijn 'ding' ik vind het super om al die berichtjes te krijgen en te lezen die hebben best wel voor traantjes gezorgd ....X big hug van mij !

P.S Dit had ik op de 'wall' geschreven bij de Marathon expo !


10 opmerkingen:

  1. Nou, dat is nogal eens een Halloween met dat alarm! Veel plezier met je moeder en zus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb ik weer genoten van je blog. Ik wist niet dat Halloween ook gezamenlijk met volwassenen wordt gevierd. Ik dacht dat het alleen de kids waren die langs de deuren gaan voor snoep. Een fijne tijd met je moeder en zus toegewenst.

    Groetjes Luukje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk om te lezen weer, ik had ook geen idee dat het zo ging met Halloween.En dan ga je het volgende keer pas echt 'groots aanpakken'? Het ziet er fantastisch uit op de foto's, dat moet ook al een werk geweest zijn! Eng dat alarm, maar wel fijn dat het huis zo goed beveiligd is. Je moet er niet aan denken..Keep on running, ik vond het zo leuk en spannend om te volgen ha ha! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel gedaan en meegemaakt deze week! Leuk zo'n Halloween.
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk verhaal weer Mary-Ann!! Alleen het verhaal van het brandalarm is wat minder.....
    Geniet weer van het samenzijn met je moeder en zus volgende week!
    Dikke kus uit Waddinxveen!! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk verhaal weer en wat een gezellige sfeer daar bij jullie met Halloween ,ook weer leuke foto' s van Terje en van je versiering van je tuin echt heel gezellig.
    Allleen het stukje van je alarm os iets minder maar het is in ieder geval goed beveiligd jullie huis ,alleen weer minder dat Terje er gewoon door geen slaapt maar mijn kids deden dat ook weet ik nog heel goed .
    Wat leuk dat je moeder en je zus samen komen geniet van die tijd samen meis heerlijk met je gezin .
    Big hug van uit waddinxveen XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Topfoto's!! En bestellen he;-) Zeker die met het Capitol op de achtergrond en lachend naar de marine over de finish! Leuke foto ook van jullie samen.
    Leuk thema met Halloween, mooi aangekleed en zijn de candy bags al leeg?? ;-)
    Oei, dat alarm is wel flink schrikken en zeker met al die rook. De kleine man blijft gewoon kalm, zoals hij het heeft geleerd;-)
    Wat een heerlijk vooruitzicht; familie op bezoek, het bal, leuk!
    Dikke tút van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mmmm, heerlijk leesvoer op de zaterdagmorgen! Jullie Halloween is dus geweldig gelukt na alles wat er is gebeurd.
    Onwijs gezellig dat je moeder en je zus komen. Je gaat toch wel een rondje lopen met je zus? Zo gaaf lijkt me dat.
    De marathon foto's zijn om naar te blijven kijken. Again and again. Daar krijg je geen genoeg van. Tenminste ik niet. lol. Attent dat er zelfs bij de ortho naar gevraagd werd.
    Wat een afschuwelijke ervaring met het alarm. Daar moet je toch niet aan denken. Terje die gewoon doorslaapt met dat indringende geluid! Onvoorstelbaar. Is nu alles gerepareerd?

    My dear, een heel fijn weekend. Ik zou zeggen, doe het rustig aan na een turbulente week. Love ya!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nogal enerverend weekje geweest...
    Leuk dat Conny en je moeder komen, heel veel plezier samen!
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi Moermannetjes,

    Dat is weer een heel mooi verslag met leuke en minder leuke(Sandy en Fire-alarm)
    gebeurtenissen, weer heel fijn om te lezen. Wat een mooie foto van kleine Thor en sprookjesachtige van Halloween, echt heel leuk hoe het daar gevierd wordt.
    En spannend, overmorgen komen mama en Conny, wat zal dat een heerlijk weerzien zijn. Ga ervan genieten maar dat zal ongetwijfeld, ook voor de boys.
    Een hele fijne tijd met elkaar, hugs and kisses van oom Jan en mij

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !