zondag 18 november 2012

Thanksgiving lunch op School...saying Goodbye !

De week is omgevlogen en de visite ligt alweer bijna in hun eigen bed te slapen. Het was gezellig vertrouwd en ze hadden nog wel langer mogen blijven. We hebben mooie leuke dingen gedaan, en er blijft nog genoeg over voor een volgende keer (knipoog ;)) Deze foto is nog gemaakt afgelopen donderdag bij de Cracker Barrel waar we gezellig met zijn 3-en ontbeten hebben. Ik heb mijn moeder een CD van Alan Jackson gegeven. Bekend van het nummer Remember when en mijn zus een CD van allerlei country artiesten o.a Reba Mcentire  om een beetje sfeer op te halen als ze thuis zijn. Die muziek word ook in dat restaurant gedraaid en past gewoon bij Amerika.

Vrijdag was er op Terje en op Jesper zijn School een Thanksgiving lunch om precies dezelfde tijd. Aangezien Ivo in Norfolk zat kon hij niet mee. Gelukkig kon Conny naar Jesper zijn school en ik en Mama naar Terje zijn school. Voor mij de eerste keer, een school lunch in de Cafeteria ! We kregen het traditionele eten, Kalkoen, aardappel puree, stuffing, pompoentaart, en cranberries en mais. Voor Conny en mijn moeder ook leuk om de scholen te zien en de leerkrachten te ontmoeten.

Zo ontmoette Conny eindelijk de famous Mr. Ankersen. Jesper heeft een ontzettend leuke leerkracht. Hij is eigenlijk oorspronkelijk een science teacher en kan ontzettend leuk vertellen. Natuurlijk heeft hij zijn regels, maar brengt alles met humor. Prachtig om te zien hoe Jesper het naar zijn zin heeft op school. Ook al zegt hij dat hij geen vriendjes heeft in de klas, hij speelt met iedereen, ook hier in de buurt.

Op vrijdag hebben ze altijd School Spirit Day, dan doet iedereen (bijna dan) zijn school shirt aan. De Bulldog is het symbool van de School, maar ook van Chesty de Bulldog van de Mariniers (zie blog over het National Museum of the MC) 
Bij Terje op School aten wij dus precies hetzelfde. En het smaakte goed moet ik zeggen. Mijn moeder heeft ook nog even in de klas kunnen kijken, en alles laten zien waar hij mee speelt etc.. Zo mooi om te zien dat nu ik erbij was, Terje heel verlegen deed tegen Mrs. Hall. Maar ze vertelde me dat zijn Engels perfect is, van helemaal niets doet hij nu gewoon mee. Stelt vragen en praat soms nog beter dan zijn klasgenootjes. Zij was bezig met de rapporten te schrijven maar we hoefden ons verre van zorgen te maken. (deden we toch al niet, de kinderen zitten lekker in hun vel en dat vind ik bijna nog belangrijker dan hoge scores)


De rest van de dag hebben we lekker gekletst aan de keukentafel in afwachting van het telefoontje van Ivo. Hij kwam later aan dan gepland, dus hebben we lekker chinees besteld ! Lekker hoor, en toch weer anders dan in Nederland. Toen kwamen we op het idee om nog naar de film te gaan in Woodbridge. Wij hebben hier wel een bios op de Basis maar de nieuwste James Bond draait hier nog niet. Dus gingen we naar de voorstelling van 10pm. Gelukkig hadden we kaartjes gekocht online want het was uitverkocht. Ik kon naast Conny zitten en Ivo zat ergens anders. Anders hadden we helemaal vooraan moeten zitten, de mensen die daar gingen zitten, zijn ook halverwege weggegaan. Maar een aanrader, goeie boeiende film. Zeker het laatste stuk in Schotland. Voordat de film begon kregen we eerst nog een half uur previews, ik zeg heel eerlijk dat ik moest vechten tegen mijn slaap. Ik sta vroeg op voor Erben en maak zo lange dagen, laat gegeten, dus zware oogleden hahaha. We waren laat thuis maar zaterdag konden we rustig aan doen. 
Zo hebben we nog heerlijk uitgebreid ontbeten, konden mijn zus en moeder op het gemak koffers inpakken. En ben ik daarna met mams en Conny nog even naar het water gereden.

Na de lunch thuis zijn we om 14.30 richting Dulles gereden en konden ze zo inchecken. Afscheid genomen, altijd weer even slikken. Maar het was gewoon heel gezellig, en heel relaxed, het was fijn dat ze er waren en hopelijk word het vervolgd. Ik vond het heerlijk om te laten zien hoe wij wonen, leven en werken. Waar ik mijn boodschappen doe, wie mijn buren zijn. Maar ook hoe ons gezin draait, want de kids gingen gewoon naar school. Oma heeft genoten, en tante Con ook. We hebben mooie herinneringen en leuke foto's ! En het weer is de hele tijd zalig geweest. Vaak een zon en mooie blauwe lucht. Conny heeft aan haar kilometers kunnen werken en met een paar nieuwe hardloopschoenen/dry fit shirt heeft ze weer genoeg motivatie om verder te gaan. Bootcamp geslaagd hè Zus ? Het was leuk en wat hebben we gelachen !
Hier was het vandaag weer een relaxte zondag, Ivo aan zijn huiswerk, Erben, Jesper en Terje aan het NL huiswerk. Jesper heeft nog even met vriendje Tibo geskypt, en dat vond hij toch wel erg leuk. We hadden het al vaak gezegd, maar nu wilde hij het zelf ook. Toen hij Tibo zag kreeg hij ook een beetje een kleur (emotie). Dit contact maakt het gemis hopelijk een beetje goed, want hij mist de "Tib-ster" wel !
Tot het volgende blog ! Thanksgiving is around the Corner !




7 opmerkingen:

  1. Ook ik kon zoals Marianne al op FB schreef niet wachten met lezen haha (ik kwam net uit mijn werk)....Mooi verhaal Mary-Ann en zo fijn om te lezen dat het zo gezellig geweest is met je moeder en je zus. En mooie foto's!!! Ik ga nu gauw slapen, anders kan ik er straks niet uitkomen ;-) Fijne avond xxx Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi verhaal weer ,heerlijk om te lezen zo op de vroege ochtend ,wat fijn dat je moeder en zus zo hebben genoten en dat ze zelfs mee konden naar de scholen van de kids geweldig toch.
    Ook leuke foto's er weer bij .
    Fijne dag XXX corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi verhaal weer op de vroege morgen ,was weer genieten .
    Snel voorbij hé de tijd met je moeder en zus maar wat hebben jullie genoten van elkaar leuke tijd om naar terug te kijken .
    Leuke foto' s ook er weer bij Terje wordt echt groter een echte kleuter hoor ,lief
    Fijne dag XXX Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Mary-Ann,

    Zo gezellig op de maandagmorgen weer zo'n geweldig verhaal van je. Ja het zal weer even wennen zijn nu Mama en Conny weer naar huis zijn. Maar de foto's en herinneringen blijven aan hun fantastische verblijf in Quantico. Vandaag ga ik mama eens proberen te bellen, Conny zal wel weer aan het werk zijn. Wat een leuke foto's weer erbij en erg leuk dat mama en Conny ook op school hebben kunnen kijken. Nu gaat alles weer zijn gewone gangetje bij jullie. Een fijne week voor allemaal, hugs en a big kiss van oom Jan en mij voor allemaal, bye bye

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat voelt het dan weer vertrouwd hé als ze er zijn? Andere plek, maar zelfde band.
    Afscheid nemen blijft moeilijk maar is gelukkig tijdelijk.
    Jullie ook een Happy Thanksgiving alvast!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha zus,
    leuk om onze momenten zo nog even na te lezen! Het was inderdaad heerlijk, heb 10 dagen genoten gewoon van het 'zijn' niets te hoeven en lekker te luisteren naar de verhalen van de jongens en lego'en met Terje en heerlijk 15 minuten mijn haar fohnen met de langzame fohn ha ha. Gewoon onthaasten en ik had het echt nodig. Heb al tegen mama gezegd dat ik haar bodyguard wel weer wil zijn de volgende keer of haar 'caddy':-) Thanks again!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Help, ik loop vreselijk achter! Je moeder en zus alweer naar huis. Leuke dingen gaan altijd veel en veel te snel. Jullie hebben wel een superfijne tijd gehad samen. Zo leuk voor je moeder om te zien hoe haar kleinkinderen waar naar school gaan en hoe goed ze het doen. Want wat doen ze het goed, daar groeit je moederhart van!
    Vandaag Thanksgiving bij jullie. Maak er een fijne dag van, met het hele gezin. I'm thankful for our friendship, that we met last month and that we will meet again. Thanks for being you. XOXO

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !