donderdag 6 december 2012

Holiday Season 2012


Vanaf Thanksgiving gaan we in een sneltreinvaart af op het nieuwe jaar, de socials, Christmas party's en andere Ceremonie's vliegen ons om de oren. Soms moet ik echt in mijn agenda of zelfs op FB spieken wat er gebeurd is de afgelopen dagen. Natuurlijk hebben we de boom na het omzagen helemaal opgetuigd, en we zijn erg blij met het resultaat. Buiten bij de voordeur hebben we nu verlichting hangen, achter op het deck hebben we verlichting. In de slaapkamers van de boys staan ook boompjes, gezellige tijd weer.

 

Alle versieringen gaan al jaren mee en elk jaar komt er wat bij. De ballen komen nog bij de bloemist vandaan uit Budel, al de Americana en patriotic ornaments komen uit Camp Lejeune en omstreken. Er hangen ook versieringen die gekocht zijn in Lemmer maar wel in dezelfde kleurstelling. En natuurlijk hangen er houten en echte candy canes in. Ook te koop bij de Xenos, maar wel typisch Amerikaans. Ze zijn erg lekker btw.
Kransen overal, beetje nepsneeuw hier en daar, maar vooral de geur van Apple Cinnamon cider maakt het plaatje/praatje/geurtje sfeer compleet !
Afgelopen woensdag had Ivo examen. Dan moet hij inloggen op een website en vervolgens komt daar om 9 uur het examen op te staan. Het gaat erom dat je in een bepaalde tijd een planning moet kunnen maken, onder druk dus beslissingen moet nemen. Het examen duurde van 9-15.00 en daarna was hij er ook wel klaar mee. Zelden zie ik hem met een gestreste blik in zijn ogen. Resultaat hoorden we gisteren, en zijn hele CG is geslaagd. Er waren 2 opties pass or fail, zoals altijd bij een examen. Maar niet verbonden aan een cijfer. De dag daarna werd goed gemaakt door een fieldtrip met de Internationals naar The White house, Library of Congres en het Capitol ! Met de meeste tripjes mogen de echtgenotes niet mee (In Februari naar NY gelukkig wel :) ) Dit is een foto gemaakt op onze IMS party maanden geleden maar wel even leuk om te laten zien, de heren en de dames !




Niet iedereen staat erop, maar dit zijn wel de meesten. Met de meesten hebben we goed contact omdat we ze regelmatig zien, sommige komen nooit. En met sommigen heb je gewoon geen klik of is er een taalbarrière. We hebben veel contact met de andere buitenlandse LO's dat is de functie die Ivo volgend jaar gaat doen. Ook omdat ze hier in de straat wonen. Ivo zit volgend jaar in een gebouw, in een kamer ergens in een kelder, zonder ramen, en dan is het prettig als je met collega's zit waar je wel wat meer mee hebt dan alleen maar hallo en dag zeggen. Maar dat is zorg voor volgend jaar.

Afgelopen zaterdag hadden we dan het Progressive Diner wat we hadden afgesproken tijdens Halloween night. 5 Gezinnen, en iedereen maakt iets. We begonnen bij ons thuis. Ik had er een Italiaanse draai aangegeven. Eerst om te proosten een Prosecco, daarna warme ansjovis dip met vers brood, mozzarella en kleine pomodorie tomaatjes met verse basilicum en prosciutto met meloen.

 





Daarna naar de Fransen Catherine en Emanuelle, daar aten we heerlijk pompoen soep, weer met vers brood en een lekkere wijn erbij. De sfeer was goed, er werd smakelijk gegeten en gelachen. Toen was het tijd om een stukje verder te lopen richting de Noren Frode en Ingvild, die hadden 'natuurlijk' zalm op het menu staan. Ik heb bijna mijn bord leeggelikt hahaha. Wrap met cream cheese en zalm, sushi zalm, en gegrilde zalm. Maar eerst een toast met Aquavite, poeh hé sterk spul ! Maar het werd natuurlijk wel nog gezelliger.

Daarna naar de Amerikanen in het midden van de foto, Jeff and Nagelle, zij hadden heerlijk Tajine met kip gemaakt, smullen weer. Met een goed glas wijn erbij smaakte het weer prima. Iedereen had met zorg de maaltijd bereid, en de sfeer was bij iedereen anders, maar het is wel heel erg leuk omdat we allemaal in een zelfde huis wonen, een corner townhouse zoals ze het hier noemen, maar iedereen richt het naar eigen smaak in. Toen was het tijd voor koffie en dessert, chocolade taart en ook allerlei soorten kaas en weer een glaasje champagne om de avond af te sluiten. Iedereen ging voldaan naar huis, waar nog het een en ander opgeruimd moest worden. Onze jongens hadden zich prima vermaakt, Terje lag heerlijk te slapen en zij hadden Men in black 3 gekeken, die hadden we gehuurd voor ze!

Zondag was er een parade in Quantico town, daar zijn we even gaan kijken. Was erg leuk. En 's middags begon om 4pm de ceremonie voor het verlichten van de boom. Die uiteindelijk pas om 6pm aangaat. Maar er is koffie, warme chocomelk, hotdogs, pretzels en speelt een band er is voor de kinderen een bouncing castle etc. Om 5pm kwam de Kerstman en zijn vrouw aan met de brandweerauto van ons 'dorp'.


Ik kan hier zo van genieten, Terje was er ook helemaal vol van, wilde graag in de rij om bij Santa op schoot te zitten. Hij krijgt dit natuurlijk volop mee vanuit school, dus Sinterklaas hebben we een beetje achterwege gelaten. Het is anders wel erg veel van het goede. En dan snappen ze er niks meer van. Toen was het moment daar dat tijdens wij in de rij stonden, even snel de boom aan werd gedaan. Iedereen telde af van 10 naar 1 en ohhh en ahhh daar waren de lampjes aan en de ster ! Koud was het niet, de temperaturen blijven maar boven de 15 graden deze week (we hebben zelfs 23 graden gehaald afgelopen dinsdag) Terje kijkt wat beteuterd want hij wilde uiteindelijk graag bij Mrs Claus op schoot.

En toen doken we van Zondag op Maandag de ziekenboeg in. Terje werd huilend wakker 's nachts, en klagen over oorpijn. Dus ik ben maandag met hem naar de Navel Health Clinic gegaan hier, een soort huisartsen praktijk. Daar werd hij vriendelijk onderzocht door een arts. Zo grappig want na een heel gesprek was de arts heel verbaasd toen hij Terje vroeg hoe hij heette dat Terje zei "TJ" en vervolgens vroeg hij wat meer en zei ik dat ik het even zou vertalen. En toen kwam de veronderstelling "oh you're not from the United states. Where are you from, and why is it,  that your Englisch is perfect (nou ...eh perfect) ! Grappig ! Maar we zaten te wachten en toen begon ergens op de eerste verdieping de Marine Corps Band te spelen, en je hoorde overal mensen meezingen, dat was zo leuk. Dat zijn van die kleine momentjes dan geniet ik van het feit dat ik hier woon, want het leven hier is wel zo anders als wat ik leefde in Waddinxveen. Niet in de zin van beter of slechter, maar anders :) Maar dit nummer hoorden we:
Ik heb de versie van ELF gelinkt, ik moest daar meteen aan denken.
Affijn, ik kreeg druppels mee voor de pijn in zijn oor, en een drankje om te verstopping in de KNO area wat los te maken. We liepen daarna naar buiten en ik liep te rillen en had het koud. Stapte in de auto en zag dat het bijna 20 graden was. Nog niet thuis of ik voelde me echt beroerd worden, alsof ik vreselijke spierpijn had en een hoofd dat aanvoelde alsof het uit elkaar kon barsten. Dus Terje en ik zijn beide in bed gekropen, daar zijn we gebleven. Niet veel gegeten...gelukkig daarna wel een goede nacht gemaakt.
En woensdag wilde TJ naar school, dat ging prima ! Vandaag ook weer, hij voelt zich goed. Heeft ook geen koorts gehad, had alleen dat ene verstopte oor en dat doet zeer, maar het gaat steeds beter.
Ik ben vanmorgen ook weer eens lekker een rondje gaan rennen, het was een stuk frisser, maar wel met een zonnetje. Even die bacteriën uit mijn lijf. Maar toen voelde ik wel dat mijn lichaam even een tikje had gehad. Dat gevoel daarna en zeker na de douche daar heb ik het voor gedaan. Ik voelde me wel een stuk beter. Dus op naar verder herstel, want er staan genoeg in de planning voor de komende tijd. A.s vrijdagavond een etentje bij de andere Noren. Zaterdag een Christmas party. Zondag komen vrienden brunchen die in NY gestationeerd zijn. Maandagavond een diner ter ere van de Korps verjaardag bij de Kolonel thuis in Potomac. And so on....ik heb nog maar niet verder in mijn agenda gekeken. We willen graag nog even weg rond/met kerst, maar nu lijkt het heel aantrekkelijk om gewoon thuis te blijven. We'll see.

Nog wel even een leuk bericht, we kregen enige tijd geleden dit mailtje:

Dear Parent,
Your child Jesper has been recommended by Mr. Ankersen to participate in a filmed interview about being a Military Child.  The Quantico Base School Liaison office will be filming/featuring 10 students from Burrows Elementary School in the video which be shown at the beginning of a county-wide 2013 Education Symposium.  Attending the symposium is a group of about 200 counselors, teachers, and administrators from Prince William, Stafford, and the surrounding community.  The video will also be featured on the Quantico.USMC website—please see the link below.  The filming for the video will take place before Christmas Break.  

Erg leuk, en ik ben erg benieuwd, wordt vervolgd dus. Als het eenmaal af is zal ik het hier op het blog plaatsen ! En ook TJ word even in het zonnetje gezet volgende week. Hij weet nog van niets, ik was het hardop aan het voorlezen en toen kwam ik bij het stukje dat TJ nog van niks wist hahaha. Geen idee wat dit precies is maar ook natuurlijk hartstikke leuk voor hem (en stiekem ook voor ons )


Sinterklaas is weer naar Spanje, dus NL kan zich ook op maken voor de Kerstdagen. We willen eigenlijk een soort collage maken van gezinnen. Ook leuk voor onze kinderen om dat een beetje bij te houden. Dus willen we eigenlijk vragen of jullie een leuke gezinsfoto willen sturen naar :

moermanfamily@verizon.net

THANK YOU AND HAVE A FESTIVE DECEMBER


12 opmerkingen:

  1. Nou jij hebt het lekker druk maar gelukkig met alleen maar leuke dingen.
    Grappig die foto met Mr. and Mrs Santa.
    Ik vind die contacten altijd zo leuk met al die nationaliteiten ,ook een heel leuk idee .

    Prettige dagen !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook Bianca ! Natuurlijk valt het niet mee om familie en vrienden achter te laten, maar het ontmoeten van nieuwe mensen, maakt mijn blik wijder en zeker met dit etentjes is het erg leuk ! Ik leer er van en gooi die ervaring in mijn rugzak LOL

      Verwijderen
  2. Hi there,
    Nog even voor het naar bed gaan je blog gelezen, Mary-Ann. Wat hebben jullie het druk zeg,maar heel leuk om dat allemaal mee te maken natuurlijk. En hele leuke foto's, was wel een heel werk voor tien mensen zo'n heerlijke maaltijd maken, ziet er erg gezellig uit. Wat leuk voor Jesper, we verheugen ons op het filmpje en Terje ook nog iets leuks komende week. Nou geniet maar van alle festiviteiten, veel liefs allemaal van oom Jan en mij, xxxxx
    En natuurlijk Ivo gefeliciteerd met het slagen voor je examen, good for you!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het viel mee om het te maken, gelukkig maakte iedereen iets. Maar het was zo gezellig en zo leuk om van huis naar huis te gaan. Om bij iedereen de boom te zien. We genieten er ontzettend van. Hebben jullie de foto's nog gezien van Mama en Conny. Als ik een pet voor Oom Jan vind zal ik hem kopen ! Dikke kus x

      Verwijderen
  3. Weer leuk the update. Enjoy the season Mary Ann!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij ook Petra, ik heb Santa wat meer tijd gevraagd, ik heb geen eens tijd om jouw blog te lezen of van anderen. Komt wel weer, maar ik heb meer uren in mijn dag nodig xxx ! Lekker genieten van Christmas in the States !

      Verwijderen
  4. As always, I enjoy reading your blog and at the same time I can refresh my Dutch:)Congratulations to Ivo for passing his exam!!!

    Groetjes,
    Cathrine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat goed van je Cathrine ! Bekende gezichten voor jou, Frode en Ingvild. Erg leuke mensen btw ! Thanks for your message and say hi to Justin and the kids !

      Verwijderen
  5. Een druk gevuld programma, maar wel erg leuk dat diner, zo kun je mooi bij iedereen binnen kijken en wat een leuk gemeleerd gezelschap.
    Ivo, congrats, welverdiend na al die uren studie, keep on going!
    Dat zijn toch echt superleuke dingen voor die kids, een award, interview. Hij zal het top gaan doen, ben benieuwd!
    Zo, en nu allemaal ver van de hospital vandaan blijven, er staat een mooie tijd voor de deur en dan kunnen ze niet ziek zijn, mama's al helemaal niet ;-)
    Leafs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is erg leuk om mensen beter te leren kennen op deze manier. Ik heb de congrats doorgegeven. Ivo zit nu weer in een planningsoefening, zijn hoofd staat op "ik ben toe aan winterverlof" ! Er zit nog veel aan te komen, maar dan heb ik ook wat te schrijven hahaha. Iedereen is weer fris en fruitig en hopelijk blijven we dat ook.
      Kus x

      Verwijderen
  6. Gefeliciteerd Ivo!! Hartstikke mooi gedaan.

    Jammie, wat een heerlijke eten allemaal! Ik kan het bijna ruiken hier. Onwijs gezellig moet dat geweest zijn.
    Hopelijk zijn TJ en jij helemaal opgeknapt en kun je door met alle festiviteiten....
    Fijn weekend.
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Mary-Ann, jouw blog is zo leuk om te lezen, ondanks dat je ziek was. Je geniet hier duidelijk zo! Gefeliciteerd voor Ivo! En je kunt inderdaad trots zijn op je kinderen, hoewel in mijn ervaring, persoonlijk en met anderen, kinderen zich meestal heel goed aanpassen en dan vooral als de ouders ook happy zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !