zondag 16 december 2012

12 Days of Christmas....

En zo naderen we het eind van het jaar alweer bijna. De kinderen hebben nu een druk schema met concerten, party's schoolreisjes etc. Dus we zijn veel met de kinderen op pad en vooral ook veel op school.
Toen afgelopen vrijdag dat bericht kwam van het bloedbad in Newtown, CT was iedereen zich dat erg bewust. Natuurlijk is het niet de eerste keer dat dit is gebeurd en de eerste reactie is altijd dat er een wapenverbod moet komen. Maar het is nog altijd een 'mens' die de trekker overhaalt. Ook deze jongen was mentaal niet in orde, en lees ik nu overal dat ze ook daarin tekort schieten (letterlijk en figuurlijk) Er zouden zeker strengere regels moeten komen, maar het kan en mag geen symptoom bestrijding zijn. Je lost het probleem niet op. Maar het raakte me wel degelijk, zeker de beelden van de ouders, de wanhoop in hun ogen, verschrikkelijk, het is je ergste nachtmerrie.
Wij krijgen hier ook mails van school, dat er op alle fronten opvang geregeld kan worden, als kinderen een gesprek willen en ook de verzekering dat ze er alles aan doen om onze kinderen in een zo veilig mogelijke omgeving les te geven. Hier op de basis hangt onze vlag halfstok, de ouders, familie en collega's gaan door een hel momenteel. En er zal nog veel over gepraat worden...nu al zeker met sociale media gaat het snel een eigen leven lijden....
Ik heb een stukje op mijn FB gezet wat mij aanspreekt,...even een klein stukje....:!

Hey kids. You. The Ones that left us today. The ones who experienced the worst that humantiy can do. You little angels who closed your eyes in a living hell this morning. I'm so, so very sorry that this world didn't give you a chance. And there's nothing good about that....
Afgelopen woensdag kreeg onze Toddler Terje een award, een CARES assembly award. Alle letters staan voor iets en TJ kreeg een award voor Effort ! Mooi hoor, hij wist natuurlijk niet dat ik er zou zijn dus de verrassing was groot ! Ik schiet dan regelmatig vol, emotionele kip die ik ben. Bij de Pledge of Allegiance en daarna bij het zingen van de kinderen. En daar ging mijn kleine stoere vent het podium op en nam zijn award in ontvangst. Hij was de enige uit zijn klas die die award kreeg. Er valt wat voor te zeggen, het stimuleert wel en ze zijn erg competitive en streven naar mooie resultaten. Always do your best, dat wordt gezien en ook beloond. Met de intentie dat het ook anderen motiveert. Daar zijn ze hier erg sterk in, brengt mensen wel verder in dit leven. En dat is 1 van de redenen denk ik dat de American Dream bestaat. Dat mensen geloven in Believe + effort= succes ! Ik vond het bijzonder om erbij te zijn !


Daarna ben ik nog even naar de MCX gegaan en heb lekker koffie gehaald. Daarna weer naar huis en 's avonds hadden we het concert van Erben ! Erben zit in beginning band en speelt percussie. Nou is percussie veelzijdig, maar hij vind het erg leuk. Het was in de High School Gym. Ik heb altijd het gevoel dat ik op een filmset loop. Want de dingen van Middle High School zijn zo bekend van TV. Maar goed, Mrs Settle is erg trots op haar studenten die bijna allemaal straight A's halen in haar klas. Ivo en ik waren supertrots natuurlijk. Op het feit dat hij zo well adjusted is en het goed doet op school ! Erben staat helemaal rechts !

Donderdag had Jesper zijn interview op school. Het was allemaal goed gegaan, het enige waar hij het antwoord niet op wist was vraag 10 de laatste vraag:

What do you think makes you different from other students who are not in a military Family ?
Dus naarmate ik er wat dieper op in ging snapte ik het wel. Hij vind dit gewoon normaal, dit leven is wat hij gewend is. Hij weet ook niet beter dus vind dit normaal. Maar hij had een goed gevoel over het interview. Ze waren maar met twee leerlingen, dus ik ben heel benieuwd naar het eind resultaat.
Maar goed donderdag was ook mijn dag uit. Nadat ik Terje op de bus had gezet, ben ik naar m'n Noorse vriendin gelopen en reden we met nog 2 andere dames naar de parkeerplaats bij de Bibliotheek. Daar stond de bus al klaar voor alle Internationals. Zo reden we naar The Marine Barracks waar de Home of the Commandants is. We waren uitgenodigd door Mrs Amos, de vrouw van de Commandant van het USMC. Haar man is de 35e Commandant. Het was erg gezellig en het is een bijzondere vrouw ! Dankzij haar ben ik destijds toen we in Camp Lejeune woonden bij de Key Volunteers gegaan. Dat is het thuisfront comité van het USMC. Ik heb haar dat ook verteld, ook de vrouw van (destijds) Overste Mullen zat bij onze groep en het is bijzonder om dan weer even samen te komen en die verhalen te delen. Momenteel is Generaal (ondertussen alweer wat rangen hoger) Mullen de president van de Universiteit hier op de basis.


Het huis is erg mooi, en via de achterkant kijken ze op "The parade deck" . De beneden verdieping is meer voor officieel ontvangst, de eerste verdieping is privé en helemaal boven is voor gasten. We mochten dus overal kijken, zelfs een blik in de slaapkamer en de studeerkamer ! Daar hing wel een lint voor maar de deur stond wagenwijd open. Erg gastvrij en bij haar is het "what you see is what you get" geen act dus. Ik heb genoeg dames meegemaakt bij wie dat wel het geval is. Leuk schoolreisje voor mij dus.


 

"s Avonds hadden we nog een receptie in Prince William County, waar we als gast van onze Base Commander waren uitgenodigd. Beetje 'waist of time' maar Terje was erg blij met de komst van Santa !
Foto volgt nog...

Vrijdag ging Jesper op Schoolreisje naar DC. Eerst naar het Indian Museum en daarna naar de Botanical Gardens en daarna naar de tuin van het Witte Huis. Ik dacht eerst dat je ook het Witte Huis in zouden gaan maar  dat was niet het geval. Ik denk ook dat ze wel wat beters te doen hadden vrijdag. Hij had het naar zijn zin gehad. Hij kwam om 16.15 thuis en om 16.45 liepen we weer terug naar school voor de  Film. Er was Film-night op school. Arthur Christmas draaide. Er was pizza van Domino's en popcorn en drinken en snoepjes. Iedereen had een kleed meegenomen en daar lagen de kids heerlijk film te kijken. De gesprekken van de ouders gingen met name over de tragedie van CT. Ook al is de staat CT hier een aardig eind vandaan, het is volop in het nieuws. Zaterdag had Jesper een feestje van een Australisch vriendje, en ging hij eerst naar de IHOP (International House of Pancakes) en daarna naar The Hobbit. Hij vond het helemaal geweldig. Erben was die nacht al blijven slapen bij een vriendje. Zaterdagavond hebben we TJ op tijd op bed gelegd en hadden we hier buiten een Fire Pit. Met een aantal buren bij elkaar, hier achter bij de garages, wijntje erbij, kaas en chocolade en goed gezelschap. Dit soort dingen word veel gedaan en dan voelt het alsof we hier al jaren wonen, zo relaxed als dat het gaat. Vandaag was het zondag en was het begin heerlijk relaxen en 's middags zijn we naar Costco gereden, soort Sligro. Erben was erg blij met de kilo Goudse kaas. Ik was erg blij met de gerookte zalm, bijna zo'n 7 ons....lekker op wraps, en vooral voor een goede prijs. We hadden van onze Noorse vrienden al de tip gekregen. En zij weten wel wat goede zalm is. Daarna zijn we lekker een hapje Mexicaans gaan eten. (volgens Mexicanen niet als de echte Mexicaan) maar ik vond het heerlijk, en zo ook de rest van de familie. Was even gezellig !
Ivo heeft nu al vrij en kan deze week hard werken aan zijn Masters. Ik ga morgen weer naar de Ortho en de kids tellen af naar de vakantie.....Tot het volgende blog, be safe, en hug your children a little more tonight !

5 opmerkingen:

  1. Hai Mary-Ann,

    Ook hier zijn steeds weer de beelden in het nieuws en de toespraak van President Obama. Het is echt verschrikkelijk wat er is gebeurd en de hele wereld leeft mee met deze gezinnen!! Onbegrijpelijk gewoon! Als ik over mezelf spreek, trek ik me het heel er aan, ook als ik bepaalde kerstliedjes hoor, denk ik aan deze families. En ik krijg zelfs een soort woede in me...dat merk ik tijdens het hardlopen (misschien herkenbaar voor jou). En zeker knuffel je je kinderen op dit moment extra veel, je staat er dan écht meer bij stil hoe gelukkig je met ze bent!!
    Maar er zijn natuurlijk ook leuke dingen die ons bezighouden....de voorbereidingen voor kerst, het huis gezellig maken, kerstborrels op het werk, kerstviering op de scholen enz....
    Jij hebt het ook weer lekker druk met van alles en nog wat (het houdt ook niet op bij jou haha). Maar wel leuk om allemaal te lezen en mooie foto's ook weer!! Gelukkig is het bijna vakantie. Hebben de kids bij jullie ook 2 weken vrij?
    Nou Mary-Ann, ik wens jou en je gezin alvast een fijne vakantie en een gezellige toe!
    Heel veel liefs, Barbara xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi blog! Het zet je allemaal te denken de gebeurtenissen in Newton.

    We hadden samen naar de Costco kunnen gaan. Ik was er vrijdag en had ook zalm en een kilo jonge kaas :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo zus, dat was weer hollen en vliegen de laatste dagen. Je lijkt je grote zus wel. Hier is het ook voorpagina nieuws, maar dan 2 dagen en er is al weer ander nieuws. Het is iets wat je je gewoon niet voor kunt stellen. Zeker niet op een school en kinderen. Hier tellen we de dagen nu ook af naar de vakantie. Vera nog een kerstmarkt op woensdag en dan nog wat daagje rommelen en dan zijn ze weer 2 weken vrij. Ook wel aan toe merk ik! Ook een druk leven, school, werk, vriendinnen, vriendje :-) kus van je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Afschuwelijk wat er in Newtown is gebeurd. Lisa voelt zich erg betrokken. Haar klas heeft dezelfde leeftijd. De juf die is neergeschoten omdat ze haar kinderen beschermde had Lisa kunnen zijn. Daar wil je toch niet aan denken!! Een nachtmerrie.

    Schattig filmpje van TJ die zijn award heeft. Knappe knul. Jullie zijn en blijven maar druk met alle parties op de basis. Leuk om die foto's te zien. Bijzondere vrouw, Mrs Amos.

    One week till Christmas...
    Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo dat was weer een lange blog, leuk!
    We wensen jullie hele fijne feestdagen en een geweldig 2013! Hopelijk volgen er nog vele mooie blogs.
    Lieve groet,
    BiancaF

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !