donderdag 20 december 2012

Countdown naar de Kerstvakantie !

En toen was het bijna Kerst, de laatste maanden zijn omgevlogen. Elke dag genieten we van het feit dat we hier wonen, ook al is het maar tijdelijk. Maar elke dag gebeuren wel weer dingen, al zijn ze soms heel klein, maar wel dingen die het verblijf hier bijzonder maken ! Soms worden we ook met de realiteit geconfronteerd en realiseren we ons ook wat we missen, bij het horen van een bepaald liedje, of we krijgen een kaartje of een pakketje en dat is dan meer dan een pakketje. Dat is een doos met emoties ! Maar that's the life we choose to live ! Maar dankbaar zijn we zeker, in many ways !
Afgelopen maandag had ik weer een afspraak bij de Orthodontist. Vind ik nooit vervelend, ook al voelt het de eerste dagen erna of ik een flinke dreun op mijn mond heb gekregen. De dag van tevoren krijg ik een berichtje dat ik een afspraak heb en kan ik hem ook bevestigen of eventueel verzetten. Deze keer werd er wat ruimte gecreëerd tussen de onderste 6 tanden, met een soort vijl. Was niet pijnlijk, alleen een raar geluid. Daarna werd alles weer aangedraaid en met groot elastiek vastgezet. Ik kan ook weer gitaarspelen hahaha. Maar het ziet er nu al mooi uit en ik heb geen dag spijt gehad. Al kan ik wel uitkijken naar de dag dat hij eruit gaat en dat ik weer breeduit kan lachen op foto's en naar mensen. Het team van Dr. Lupi is zo attent, lief, behulpzaam en er word heel duidelijk uitgelegd wat ze gaan doen. Ik kreeg daarna een behandeling mee voor thuis (0mdat er wat glazuur geschaafd is moet dat ook weer beschermd worden) en daarna ben ik naar de overkant gelopen om een afspraak bij de tandarts te maken. Erben is nu flink aan het wisselen en zal ook een beugel moeten, maar hij ziet er de voordelen van. Een mooi gebit !



 Daarna ook nog even snel de Dollar store in voor Tasjes en wat kleine dingen, beetje Xenos achtige winkel, maar je gooit makkelijk je mandje vol. Ivo heeft gelukkig verlof dus kon TJ van de bus halen. Hij heeft dan wel verlof maar kan nu al zijn tijd besteden aan zijn Masters. Daar gaat ook de nodige tijd inzitten ! De kids en ik moesten nog allemaal een 2e dosis (ik de derde) Hep A,B hebben, dus we zijn 's middags ook nog even naar de Naval Health Clinic gereden. We hadden tegen Terje gezegd dat hij er maar 1 moest, maar A en B ging bij hem niet in een cocktail dus kreeg hij een stereo prik in beide benen. Hij gaf geen kick maar de blik naar de nurse zei genoeg ! Maandagavond had Jesper nog een meeting van de Boyscout en kreeg hij zijn Outdoorsman en Nutrition en Citizenship badge en ook nog zijn Whittling chip award, dus mag hij ook een zakmes hebben. Lees meer over de scouts als je op deze link klikt : Webelos scouts
Hij vind het erg leuk, en heeft ook al enorm veel geleerd. De regels zijn streng maar dat mag ook.

Dinsdagavond had Jesper zijn concert, er werden leuke kerstnummers gezongen en Jesper deed goed mee. Op Jesper zijn school zijn alleen de groepen 6 en 7. Dus de school is ook niet erg groot en de klassen zijn ook niet supervol. De aula zat in elk geval wel vol, en wij zaten achteraan bij de taart. Na het concert kregen de kids taart van de PEA (de Ouder Vereniging) en daarna gingen we naar huis. Woensdag..wat deden we woensdag, de dagen zitten vol dus ik moet soms gewoon even in mijn agenda kijken. Ivo en ik zijn eerst een uur gaan hardlopen in het bos, heerlijk. Herten gezien en lots of eekhoorntjes. Buiten het huishouden, boeken lezen (Ivo) en wassen draaien komt er zeker nu we de kerst naderen weer een taak bij. De small gifts for the teachers. Ik deed dat in NL al, maar de waardering voor leerkrachten is hier heel normaal. Geen grote kado's maar een handpicked gift. Een doosje bonbons of bijvoorbeeld een leuke mok. Ik ben bij Marshalls goed geslaagd voor een Mega cappuccino mok, voor geen mega prijs.


Home is where something good is always brewing. 
Voor de leraar van Jesper heb ik een doosje chocolade sterretjes uit Holland (gekocht in de US) en een pet van het Korps Mariniers. En dat vind hij zeker weten leuk. Weet ik uit gesprekken met hem.  De Guidance Counseler kwam van de week ook nog even naar ons toe met de woorden "Jesper is so special, so sweet, we're so lucky to have him here at Burrows" . Daar sta je dan als moeder met je mond vol tanden (in mijn geval met veel ijzerdraad). Leuk dat er zo makkelijk complimenten gemaakt worden. Voor die en diegene heb ik ook gewoon een aardigheidje en een kerstkaart. Een stukje extra waardering zou in Nederland ook wel mogen naar de leerkrachten toe. Ze bepalen een groot gedeelte in de jeugd van onze kinderen. 
Teachers shape the future, one child at a time 

Vanmorgen ben ik even met Ivo samen naar de MCX gegaan, zie het maar als een soort V&D van de basis. We hadden van mijn zus nog een giftcard van de Starbucks gekregen dus daar hebben we eerst samen van genoten. Daarna hebben we onze taak als Santa's helper vervuld !

Om 12 uur moesten we terug zijn voor Terje en de rest van de dag heeft Ivo aan zijn Masters kunnen werken. Ik ben aan het eind van de dag wel even gaan Crossfitten ! Soms wil je gewoon weer even een uitdaging aangaan. Eerst een warming up downhill en daarna naar het stadium. Daar heb ik mijn schema afgewerkt (rennen, push ups en squats) en daarna (bijna gesloopt) weer terug maar nu uphill. Er vloog nog een heli laag over (maar dat gebeurd hier heel vaak) Het was niet de groen/witte Presidentiële Heli, maar het geluid geeft me altijd kippenvel !

 Toen ik thuiskwam rook het heerlijk naar pasta groene pesto ! En kon ik na het douchen zo aanschuiven !
Morgen is het de laatste dag van School, Jesper heeft 's middags een Christmas party, Terje mag in PJ naar school, en zij gaan de Polar Express kijken met warme chocomelk en koekjes. Erben heeft niks bijzonders maar vertelde net dat hij geen tas mee mag voor zijn boeken. Waarom niet ? vroegen wij. Bij de announcemnets hadden ze gezegd dat ze geen tassen mee mochten nemen i.v.m het feit dat er word gezegd dat de wereld vergaat, en ze zijn bang dat mensen pistolen mee gaan nemen voor als er Zombies komen. Tuurlijk komen die morgen hahaha. Ik denk dat het een broodje aap is en morgen gaat hij gewoon mèt tas naar school. Normaal gesproken krijgen we om elke scheet wel een mail, maar hierover dus niet. Ik moet er wel een beetje om lachen. We gaan het morgen zien, en als de wereld vergaat dan was dit mijn laaste blog !
I truly believe The best is yet to come ! Dus lieve mensen geniet van de aanloop naar Kerst. We believe, and if you believe, you receive, if you don't, you won't !
PS: Het verhaal bij dit speldje is het volgende. Ik had het USMC speldje al een paar keer gezien. En ook al zit Ivo niet bij het USMC, zij zijn nu wel een beetje onze familie. En lijkt het nu misschien overdreven maar het is hier heel normaal om zoiets te dragen. Familie en werk zijn hier meer verbonden, ook omdat we op de basis wonen. Die verbondenheid heeft zijn voor en nadelen. Wij maken daar de voordelen van mee. Dus ik had degene gemaild waar ik zo'n pin kon bestellen toen kreeg ik dit opgestuurd met de volgende tekst , needless to say I was thankfull !

Dear Mary-Ann,
Thank you so much for your kind words.
I'm flattered, I offer this pin to you, as a gift.
We are honored to have you and your husband serve with us.











4 opmerkingen:

  1. Hi Moermannetjes,

    Weer een gezellig verhaal heb je geschreven Mary-Ann. Ja heerlijk voor de boys nu een fijne holidays, daar zullen ze wel van gaan genieten.
    Wij gaan ook genieten van Kerstavond met de kinderen en kleinkinderen in huize Haaring.
    En de 1ste Kerstdag zijn oom Jan en ik uitgenodigd bij Marijke en Hans en dat wordt ook weer heel gezellig en genieten van een heerlijk kerstdiner. Wij wensen jullie hele fijne kerstdagen toe en veel liefs vanuit Naaldwijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan Erben daar ook met een beugel beginnen? Zou wel prettig zijn, je weet zelf hoeveel aandacht ervoor is.
    Heerlijk, de $ store, daar heb ik nog steeds tasjes en papier van, ideaal. En wat een leuk cadeautje voor de leraren, hmmm hadden ze veel bij Marshalls? Want dan zou ik er zo een paar voor thuis halen ;)
    Zo leuk, de Polar express, voor mij de mooiste kerstfilm! Is het gekkenhuis in de winkels? Hier lijkt het wel of de wereld vergaat hahahaha, zoveel slaan de mensen in ;-)
    Fijn weekend, Ivo succes met je masters en ook echt die boeken dicht op kerstavond ;-) Leafs út de Lemmer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Merry Christmas to the Moerman Family. I'm thrilled to have met you in you beautiful home on the base. I cherish that afternoon and look out for our next meet. Where ever, when ever. Love.
    Have a beautiful Christmas.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie blog weer! ik krijg er vaak een dikke strot van hoor!
    Bij ons zijn de kleinkinderen weer naar huis. Ze zijn ruim een week geweest en dan zijn we aardig toe aan wat rust. Maar gezellig is het zeker en we genieten ervan met volle teugen. Jullie een heel mooi uiteinde en alle goeds, gezondheid, geluk voor 2013!!
    Corry, Budel.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !