dinsdag 11 december 2012

Deck the halls and Kerst stress !

Hier weer een update vanuit Quantico. We zijn hier alweer 5 maanden, af en toe voelt het aan als gisteren maar soms ook alsof we hier al 'weet ik hoelang' wonen. Omdat alles al zo vertrouwd is en er routine is. Al vind ik het een heerlijk vooruitzicht dat de routine even onderbroken wordt door Kerstvakantie. Ivo's verlof begint a.s vrijdagmiddag en de kinderen moeten volgende week nog naar school. Maar aangezien we enorm veel te doen hebben zullen die laatste dagen omvliegen. Wat hebben we zoal gedaan sinds het laatste blog tot nu ? Afgelopen vrijdag waren we bij de Noorse familie uitgenodigd om te komen eten. Daar waren tevens de Engelsen, Spanjaarden, en de Fransen. We werden ontvangen met heerlijke Glühwein en we hebben daarna heerlijk gegeten. Terje (de Noor) had heerlijk gekookt, en het hoofdgerecht was natuurlijk zalm, erg lekker. Het werd laat die avond. Lise mijn Noorse vriendin maakt ook zilveren sieraden zelf. En nu was de uitgesproken gelegenheid om haar sieraden te bekijken. Het is one of a kind, dus er is geen massa productie en ze maakt alles zelf. Prachtig, en daar kwam ik 'de' armband tegen waar ik meteen weg van was. Ik zal een keer vragen of ik er foto's van mag maken want ik weet zeker dat het in de smaak valt bij velen. Ik kocht de armband en Angela onze Engelse vriendin kocht een paar oorbellen. Ik heb zelf ook nog wat oorbellen op het oog, maar deze tijd lijkt het toch wel alsof het geld verdampt !
Afijn, wat ik al zei het was laat toen we terugliepen naar huis. Met de jongens was alles goed gegaan, die vinden het natuurlijk helemaal niet erg dat we af en toe weggaan. Nou was dit een paar huizen verder, en lag Terje al op bed. Zaterdag moesten we ook weer op pad, want Jesper zou meelopen met de Webelos scouts in de Dumfries Christmas parade. Gelukkig kon hij meerijden met de Den leader die hier in de straat woont, dus konden wij nog even snel naar de Commissary (soort AH) Want er zouden vrienden komen brunchen zondagochtend en er was een NL collega van Ivo over uit de UK (waar hij gestationeerd is), die ook misschien nog langs zou komen en dan wil je wel wat in huis hebben. Kleine wereld, die collega kwamen we al tegen op de parkeerplaats aldaar. Even gegevens en plannen uitgewisseld en daarna snel naar Dumfries voor de Parade. De zon was lekker doorgekomen en stonden we dus heerlijk in het zonnetje te genieten !

 





Het was dit keer een wat grotere parade, en ontzettend leuk, we wilden nog een foto maken van Jesper en zijn collega-Webelos scouts, maar hij liep aan de overkant snoep uit te delen en hij was voorbij voordat we er erg in hadden. Daarna ging hij met zijn vriendje mee om nog even bij de Mac te lunchen en reden wij naar de Basis terug om bij de Subway een broodje te halen en films te huren. "s Avonds hadden Ivo en ik van 6-9pm een Christmas party bij een Conference groep leider thuis is Stafford. Iedereen moest een kado meenemen voor "exchange" en die werden allemaal onder de boom gezet. Er was plenty eten en goed gezelschap. Niet iedereen was er maar wat er was, was gezellig ! Ze wonen prachtig en wat een huis wat een ruimte. Het mooie is dat soms het cultuurverschil even duidelijk word. Wat wij gewoon niet gewend zijn, ik heb er geen oordeel over, want 'they were raised that way, dus snap ik het'. Maar de gastheer liet op een gegeven moment zijn Motor zien, prachtig en ik vroeg of zijn vrouw graag mee ging als hij ging toeren. Maar hij vertelde dat zijn vrouw graag met haar pistool schoot. En vervolgens haalde hij 1 van haar pistolen uit het broodmandje op de koelkast. Oh, dacht ik lachend 'dit is weer wat anders dan het Nerf-arsenaal wat ik thuis heb liggen. Maar hier is dat normaal, alleen verwachtte ik dat totaal niet bij haar. Ze gaan er hier dan ook anders mee om, maar apart is het wel. Daarna deden we het Gift Exchange spel en daarna gingen eigenlijk de meesten naar huis. Wij hadden ondertussen al afspraken gemaakt met Ivo zijn collega en hebben hem onderweg naar huis even opgepikt. Daarna kwamen ook Tim en Marianne langs want die kenden hem ook. En dat is dan toch wel gezellig als er Nederlanders komen, je ziet elkaar niet vaak dus er zit zo een paar jaar tussen. Maar gezellig was het wel, maar het werd weer laat voordat we daar erg in hadden. De volgende dag kwamen vrienden uit NY langs, gezellig brunchen. Dus toen ik zondagochtend in de spiegel keek leek het alsof er een trein overheen was gereden hahaha. Wij hadden J & J ook al bijna 4 jaar niet gezien, maar ook met hun pakken we altijd de draad weer op en is het meteen als vanouds. We hebben dan ook afgesproken om Oud en Nieuw bij hun te vieren. We gaan er eind December naartoe, en exploren de omgeving en slapen bij hun in huis. Leuk, daar hebben we heel veel zin in ! Afijn zondagmiddag waren we niet veel waard hahaha lekker moe maar zeker voldaan. Helaas geen foto's gemaakt :) En dan is het weer maandag. 's middags had TJ nog een playdate met Elena, zijn vriendinnetje van school. Maandag was ook de Korps verjaardag. Alweer 347 jaar, en dat gingen we vieren bij de Kolonel thuis in Potomac.


Ik had een flesje Jarhead Red meegenomen met een mooie Iwo Jima Memorial embleem op het etiket. Er waren natuurlijk met name NL mariniers uitgenodigd en ook wat buitenlandse gasten. Ze hebben ruimte voor 40 man, maar nu was het een kleiner aantal, wat het meteen wel gezellig maakte. Genoeg bekenden in elk geval. De tafel indeling was zo dat je in elk geval niet naast je echtgenoot zat. Ivo zat ergens in het midden en ik zat aan de buitenkant tussen 2 Kolonels, eentje uit Zweden en de andere van het USMC. Dus geen NLs kletsen voor mij. Op zulke momenten ben ik blij dat ik een woordje over de grens praat en al wat langer meeloop in het militaire wereldje. Ik kan me gelukkig wel aardig redden maar in eerste instantie denk ik toch 'help'. Er is nog wel een foto gemaakt maar die volgen nog, die zouden doorgestuurd worden. maar het was leuk gezelschap en het eten was voortreffelijk. Ze wonen in een erg leuk huis en de aankleding was sfeervol. Voldaan zijn we weer naar huis gereden.
Vandaag hadden we niks gepland maar na een aantal drukke dagen heeft de was ook niet stil gelegen.
Morgen heeft Erben zijn optreden met de 'Beginning Band'. Maar ik heb 's morgens eerst nog de Award uitreiking van Terje, geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen maar dan heb ik weer wat te schrijven hahaha. Donderdag heeft Jesper zijn interview voor School en ga ik kijken hoe de vrouw van de Commandant van het USMC haar huis heeft versierd. Vrijdag heeft Jesper een fieldtrip naar het Indian Museum in DC, daarna gaan ze naar de Botanische tuin en daarna een bezoek aan het Witte Huis en gaan ze als het goed is de boom bekijken waar de ornamenten inhangen die zij gemaakt hebben. Gôh, weer even wat anders dan de de Kinderboerderij hahaha LOL. En zo staat de agenda vol met bezigheden. Voor het hele gezin. Vervelen doen we ons zeker niet....Voor we het weten staan we aan de vooravond van 2013.
Tot het volgende blog, bedankt voor het lezen . Nog even een foto van hoe ons huis en de straat er nu uitziet. Kaal, maar nog steeds vind ik het mooi !


6 opmerkingen:

  1. Zo dat was weer een.heel verhaal maar lees het met veel plezier .
    Drukke dagen zo en ook gezellige etentjes in het bij zijn van vrienden .
    Leuk om oud en nieuw te vieren met.kennissen die je al vier jaar niet gesproken heb geweldig toch om zo de draad weer op te pakken tof
    Geweldig ook om te lezen hoe de jongens zich zo aanpassen vriendjes hebben en zich lekker vermaken .
    Nou nog een paar weekjes en dan zitten we in 2013 maar eerst lekker genieten van de kerstdagen .
    Mary -Ann doe iedereen de groeten en een big hug voor allemaal .XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed plan voor oud & nieuw, ik weet slechtere plekken om het nieuwe jaar in te gaan;-)
    Wat zul jij je veilig gevoeld hebben tijdens het diner, maar goede vrienden blijven met die vrouw hahaha
    Veel plezier de komende dagen x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och helpvoor het diner en de tafelindeling.... Yeah for Mary-Ann for pulling that one of!
    Vind je ar,band echt helemaal leuk! Ben eigenlijk niet zo van de sieraden, maar die vind ik echt heel leuk!
    Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 5 maanden alweer! Time flies. Jullie hebben al ongelooflijk veel gedaan en meegemaakt in die tijd.
    Wat een super leuke armband, heel apart en bijzonder, one of a kind.
    Tja, zo kan het ook. Wij gaan een rondje hardlopen en zij gaat de schietbaan op.
    Have fun de komende dagen met alle festivities, parties, celebrations etc.
    XOXO

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Mary-Ann,

    Gezellig verhaal weer en jullie hebben weer leuke dingen meegemaakt. Wat zullen jullie trots zijn geweest om kleine Terje zo te zien opkomen en hij deed het zo goed. Was het optreden bij de "Beginning Band" van Erben ook leuk? En Jesper met de scouts in de Christmas Parade, en vandaag zijn Interview op school, zo hebben ze alledrie hun eigen leuke belevenissen. Een fijn weekend, hugs and kisses van oom Jan en mij

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha zus even bijgelezen. je zou zomaar kunnen.denken dat je toch een.druk leventje hebt zo. leuk weer even die bekenden zien en newyears eve at J&J's hartstikke gezellig. hier is carlijn's verjaardag bijna over. Wij liggen al, maar de meiden beneden nog niet ha ha . Dikke kus xxxxx Conny

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !