maandag 22 oktober 2012

Herfst update !

De herfst heeft nu echt zijn intrede gedaan en ik verbaas me dagelijks over het verkleuren van de bladeren. Wat een kleurenpracht ! Daarbij komt dat de temperatuur ook nog zalig is. "s Morgens chilly en in de avond koelt het ook af, maar als de zon schijnt overdag warmt het snel op. Wat me wel opvalt is dat iedereen dit vind en dat ook deelt. 'Don't you just love this weather?" hoor ik dagelijks. En inderdaad I just love this weather. Maar het verkleuren van de blaadjes is niet het enige verkleuren, de basis kleurt steeds meer oranje. Pompoen oranje, en iedereen komt steeds meer in de stemming van Halloween.
 

Ik probeer zoveel mogelijk van ons leven en van de omgeving te delen via dit blog of via FaceBook, maar soms is het ook heerlijk om het aan visite uit Nederland te laten zien.

Afgelopen woensdag kwamen Petra en Lisa uit Nederland even op de koffie. Ik ken Petra al vanaf onze vorige plaatsing in Camp Lejeune. We hebben elkaar leren kennen via blogs en onze gemeenschappelijke lifestyle die Running heet (hahaha) Eenmaal terug in NL. hebben we contact gehouden en elkaar af en toe bezocht. En nu was ze dus samen met haar dochter Lisa op vakantie en bezochten eerst New York, en nu was Washington aan de beurt want daar woont een andere Petra die we ook weer kennen via het bloggen. Zo leuk om elkaar dan ook eindelijk in het echt te zien. En omdat je elkaars blogs leest, ken je elkaar eigenlijk ook en is het een vertrouwd bezoek. Zo grappig eigenlijk. Maar Petra had de dames opgehaald van het treinstation en heeft de dames hierheen gereden. Heerlijk op het deck koffie en thee gedronken en even bij gekletst. Daarna gingen ze weer richting Vienna waar Petra E woont. Want daar zouden Petra S en Lisa nog een paar dagen logeren. Hoe kort het bezoek ook was, ik vind het super dat ze geweest zijn. Dus wordt vervolgd dat weet ik zeker ! De rest van de week was goed gevuld met School, en allerlei buitenschoolse activiteiten. Hier en daar nog even hardlopen en de week was alweer bijna voorbij. Afgelopen vrijdag hoorde ik van onze Pre K Busdriver dat ze haar hadden overgeplaatst op een andere route. Ik vroeg haar meteen of ik een klacht mocht indienen. Dat kan hier via de website van de basis, dus dat heb ik gedaan. Ook al weet ik dat er bepaalde  beslissingen worden genomen uit noodzaak. Maar dit was zo'n leuke bus driver, altijd vrolijk en zo enthousiast naar de kinderen toe. Terje vind het geweldig in de bus ! Ik wilde natuurlijk een klacht indienen namens mezelf en de Française hier verderop want haar dochter zit ook in die bus. Maar ook vertellen hoe ontzettend tevreden we met haar zijn. Ik kreeg keurig netjes een mail terug, met daarin het een en ander uitgelegd. Het werkt dus wel, en ik kreeg ook reactie van de busdriver zelf de volgende dag. Ze bedankte me dat ik de tijd had genomen en bedankte voor de complimenten. Ik liet TJ haar een Thank You note geven en Hollandse klompjes. Such a sweetheart, maar ze was okay met de beslissing. En ik kon meteen kennismaken met de nieuwe. Ook weer een enthousiaste tante, en lief naar de kinderen.

Bye Miss Shirley Turner, thank you for all the safe Bus rides to Ashurst Elementary School.
And for making me feel comfortable while driving the bus, because I'm just a 4 year old.

Love Terje Moerman














En zo was het vrijdagavond en is Ivo samen met Erben en onze Noorse vrienden naar the Halloween Haunt gegaan in Kings Dominion. Zombies etc. is niet aan mij besteedt, dus er moest natuurlijk wel iemand thuisblijven voor Jesper en Terje, dus ik had een goed excuus. Ik heb samen met Jesper naar de film "Meet Dave" gekeken en dat was ook gezellig. De volgende dag had Ivo weer 'dienst', hij ging weer met Jesper kamperen voor de boyscouts. Terwijl Jesper goed bezig gehouden werd, kon Ivo zijn leeswerk doen. Want ook dat gaat allemaal door. Zaterdagavond was het de beurt van Erben, en hij had de film Grown Ups uitgekozen. Zondag ochtend was het gezin weer compleet, Ivo is nog een stuk gaan fietsen, en ik ben rond lunchtijd nog mijn laatste 16k gaan lopen. Het was rond de 22 graden, en hopelijk is het aanstaande zondag iets minder warm. Ivo en ik zitten in Tapertime, dat wil zeggen dat er meer rust wordt ingebouwd in het trainingsschema. Aftellen....nog 6 dagen en zo af en toe gieren de zenuwen door mijn lijf, maar dat hoort erbij. Net als van die momenten dat ik me beresterk voel, die momenten worden afgewisseld met de gedachten "what was I thinking" en dat zie ik er als een berg tegenop. Maar goed, het is de tapertime die een spelletje met je speelt, je zou er chagrijnig van worden, maar daar is het weer te mooi voor. Want genieten doen we er wel van. Zondagmiddag zijn we dan ook lekker even naar het bos gegaan. Het is hier sowieso één en al bos, maar je hebt ook van die trails. Prachtige bomen, zonnetje en de jongens genoten ervan ! Dus wij ook. En van een stevige wandeling krijg je honger dus reden we door naar de foodcourt hier in de MCX. Jesper koos Papa Johns pizza, Erben en Terje een broodje Subway en Ivo en ik aten Taco del Mar. Het zit allemaal naast elkaar, dus dat is makkelijk. Daarna als toetje nog een Pumpkin spice Latte en een Frappuccino voor Ivo als toetje en weer naar huis.
 

Deze week is het Red Ribbon week, en af en toe voelt het "staying at home" mom als een logistieke baan. Drie kids die allemaal naar een verschillende school gaan. En ze hebben alle drie een ander schema maar ook wat het Red Ribbon gebeuren aangaat hahaha. Terje moest vandaag in Tie Dye kleren, hippie en/of crazy hair. Het werd een beetje Tie dye en crazy hair. Jesper moest in z'n school spirit shirt. Alhoewel, je moet niks, maar ik hou me er wel aan. Ik vind het leuk ! Hij kreeg ook een military dog tag, ik dacht dat iedereen die kreeg maar wat bleek, hij had genoeg punten gescoord met Reading Counts. Ze moeten boeken lezen van de bieb, en dan een test doen op de computer. (begrijpend lezen test) en daarmee kun je dit soort dingen verdienen. Helemaal trots natuurlijk ! We hebben er meteen zijn huissleutel aan gehangen, daar heb je ook keuze in. Love America, so many choices hahaha. Maar hij heeft hem zelf uitgekozen. Erben had al eerder een skull uitgekozen. Genoeg leuke dingen weer voor de boeg deze week, maar daarover in een volgend blog meer. Maar een sneak preview...woensdag avond hebben we een diner en lezing van de First Lady of the Marine Corps ! En daar ga ik gezellig met Marianne naartoe...en ondertussen tellen we af naar Zondag...jullie ook. Als je er meer over wilt lezen, klik op deze Marine Corps Link
Tot het volgende blog

xoxo vanuit Quantico !

Oja....PS:

Ga de film DE MARATHON bekijken, schijnt enorm leuk te zijn en mijn zus en ik zijn even te zien als deze mannen klaar staan en wachten op het startschot van de Rotterdam Marathon. Op deze foto zie je me staan met m'n zwarte petje...waar ? Hoe kan het ook anders..naast de DIXIE hahaha LOL, Conny mijn zus staat links van mij !





8 opmerkingen:

  1. Het was werkelijk superleuk om te zien waar jullie wonen en jullie jochies te ontmoeten. Ik ben hier natuurlijk altijd, dus hoop ook op een bezoekje van jullie hier :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mary-Ann bedankt voor het delen van jullie avonturen in de US. Je geeft ons op deze manier een hele goede indruk van het leven aan die kant van de oceaan. Blijf alsjeblief zo doorgaan want het is altijd weer een genot om jouw blog te lezen. Heel veel succes aanstaande zondag and remember this: "you did it twice so you sure can do it once again".Wens Ivo ook succes voor mij.

    groetjes en tot je volgende update,

    Luukje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Mary-Ann, het was zo fijn om je weer te zien. Jullie huis is werkelijk prachtig, zo huiselijk, warm en vol met Hollandse en Amerikaanse invloeden. Super dat Ivo thuis was en dat we hem ook ontmoet hebben. De boys zijn zo groot geworden en blenden zo in op Quantico. Dank je wel voor je gastvrijheid en de volle tas die we van je kregen.
    Zondag zitten we de hele dag aan de computer om jullie beiden aan te moedigen. Lots of love!! XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, Mary-Ann!Zo herkenbaar! Wij zijn ook elke dag blij! Heel veel succes dit weekend!Klasse!Groetjes, Maryse

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zucht , wat een mooie dingen hebben jullie weer beleefd! <3

    mis die gezellig avondjes wel hoor jongens ! ;-)


    loveee'xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Petra, heel veel succes alvast gewenst voor zondag, verheug me op het verslag en de behaalde resultaten.... Ik ga dinsdagavond naar De Marathon, ben benieuwd....
    Groetjes, Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig hoor al die kleuren, dan merk je echt de seizoenswisseling, maar op een heerlijke manier qua temperatuur.
    Wat attent weer van je met de bus chauffeuse, kan me voorstellen dat dat even slikken was, blijft niet niks om je kind aan iemand achter het stuur toe te vertrouwen, maar met de nieuwe dame gaat dat ook goedkomen begrijp ik.
    Leuke foto's v/d jongens en succes deze laatste dagen, gaat helemaal goedkomen zolang je maar geniet! Dikke kus x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig die herfstkleuren! Kan me voorstellen dat jullie daar van genieten.
    Toi toi toi voor zondag!
    We wachten in spanning op het verslag...

    Debby

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !