maandag 15 oktober 2012

Herfst in Quantico...!

Herfst in Quantico is toch anders dan in NL. Allereerst het verkleuren van de blaadjes wat hier echt een kleurenpracht geeft. Soms adembenemend ! En ook de temperatuur is anders als ik de meesten (in NL)mag geloven. Alhoewel wij ook al de verwarming aan hebben gehad, is het nog niet echt fris geworden. Soms is de start van de dag fris, zeg maar gerust koud. Want toen ik klaar stond om zaterdag mijn duurloop te doen was het 4 graden. Ik startte rond 8 uur, omdat de marathon ook start om 7.55 (echt hoor), i.v.m. met ontbijt keuze en drink keuze en kledingkeuze. Er komt nog heel wat bij kijken, je zou er bijna een studie van maken LOL. Maar dit was wel een zalige temperatuur om te lopen. De pet laat ik thuis, ik ben met m'n Oakley zonnebril gaan hardlopen, nu al een paar keer gedaan en bevalt me prima ! We zitten nu in 'tapertime' zoals ze dat noemen. Meer rust inbouwen en dan maar vol gas de 28e. Ik krijg al wel een beetje de kriebels, maar dat hoort erbij. Maar goed, over de temperatuur gesproken, daarna komt de zon door, en de sterkte van de zon daar vergis ik me nog weleens in. Maar wat is dat soms zalig, dat je nog lekker in je shirt kan lopen ! Maar soms weet ik het ook niet wat ik aan moet doen, want vanmorgen miezerde het weer, en is het wel 22 graden. Beetje "pappen en nathouden weer" dus hahaha. Net als afgelopen maandag was het Columbus Day, en zijn we naar DC gereden, langs het Tidal Basin geparkeerd (gratis...het bestaat nog hier) en zouden we naar het National Museum of American History gaan. Maandag was het dus echt fris, en er werd regen verwacht. Dus we hadden ons allemaal wat warmer aangekleed. Niet iedereen is vrij op deze dag, maar wij dus wel. En dan proberen we toch wel, ondanks het vele leer- en leeswerk van Ivo,  momenten te pakken om dit soort dingen te doen.
Hier zie je het Jefferson memorial. Het blijft mooi om in DC te zijn. De lucht op te snuiven en al die monumenten te zien. Het is een boeiende stad die niet te vergelijken is met andere steden. Tenminste dat is mijn mening, ik kom er graag.









De kinderen vonden het erg boeiend en leuk, maar op een gegeven moment wilden ze weer naar buiten. En zo zijn we nog even naar het Smithsonian Castle gegaan, en hebben daar nog even koffie gehaald en buiten opgedronken. Toen zijn we weer richting de auto gelopen. We wilden op tijd eten, want Jesper had 's avonds wel zijn meeting met de Webelos scouts.
 
We zijn bij Ruby Tuesday gaan eten. Dat hadden we sinds we hier zijn nog niet gedaan. En voor degene die dit restaurant-keten kennen weten dat we natuurlijk voor de Salad Bar gingen. Voor degene die het niet kennen een absolute aanrader. Vooral met kinderen is het prettig eten, snelle bediening, genoeg keuze en het is me nog nooit tegen gevallen. Al neemt alleen Terje nog maar het kindermenu, en kiezen en bestellen Erben en Jesper zelf hun eten. En zeker Erben probeert nu vaak wat nieuws en dan is leuk. De tijd van de Mac is een beetje over, soms een milkshake maar that's it.
Verder was dit gewoon een drukke schoolweek, zoals de meesten van jullie dat ook gewend zijn. Met andere woorden, de dagen zijn  goed gevuld. Ook Ivo heeft zo zijn schema, komt soms thuis lunchen maar duikt daarna meteen in de boeken. En voor degene die Ivo goed kennen, weten dat er geen half werk wordt geleverd.
En toen was het Vrijdag...de Middle School Dance. Niet verplicht om heen te gaan maar we hebben Erben wel een beetje gepusht. In die zin, dat veel klasgenootjes zeggen dat ze niet gaan, maar uiteindelijk toch wel gaan. Je hoeft geen date te hebben, tegenwoordig gaan ze ook in een  'pack' zoals op school werd uitgelegd. Uiteindelijk kreeg hij er zin in en ook zijn Noorse vriendje Hallvard zou gaan. Dus ik heb nog even snel een mooie navy chino gekocht voor hem, en een overhemd met kant en klare stropdas. Ook niet verplicht maar wel gewenst. Die stropdas mocht af, hadden we ook gezegd, zo van "als iedereen hem af doet, voel je dan niet verplicht om hem om te laten". En zo geschiedde, Ivo bracht de boys weg, en Terje (de Noor) pikte ze op. Erben heeft erg genoten en was erg blij dat hij gegaan was. $ 3,- entree en als je een blikje kattenvoer meenam voor het dierenasiel, kreeg je een dollar korting. Zo'n blikje kost weinig en wij hebben het standaard in de kast staan. Het gaat ook meer om het idee van "inzamelen" voor asielkatten. Er zijn foto's gemaakt, maar die zullen waarschijnlijk in het jaarboek komen. Ook zoiets leuks van de scholen in de US, een jaarboek, zoveel herinneringen die opgeslagen zijn in een boek.
Het weekend was gelukkig rustig, natuurlijk altijd de nodige 'errands to run" maar verder genieten van het zalige weer. Ik heb lekker m'n ramen open en geniet van de frisse lucht. "s Middags gaat alles weer dicht want door de zon word het goed opgewarmd. Maar gisteren hebben we zelfs buiten geluncht, en het was zalig. Vanmorgen had ik een Mary Kay (cosmetica) party hier thuis. Ik had 12 mensen uitgenodigd, en gelukkig hadden er een aantal gereageerd of ze wel of niet zouden komen. Van sommigen hoor je dan weer niets, en ik had 3 zieken. Maar desondanks is het gezellig geweest en had ik lekker koffie, met stroopwafels en kruidnootjes. En het belangrijkste was een leuke ochtend hadden daar ging het mij om. Wij hebben hier dus geen herfstvakantie. Dus alles moet gewoon naar school. Ook Ivo heeft het druk met papers en boeken die hij moet lezen. Afgelopen week moest hij een presentatie geven, en dat ging heel goed. Zijn beoordelingen zijn allemaal ruim voldoende, en hij is het braafste jongetje van de klas, hahahaha Just kidding ! Hij is ondanks dat het een enorme tijdrovende studie is, blij dat hij hier zit en niet in NL..
Oja voor ik het vergeet, Terje had afgelopen week bezoek van de Quantico Fire Departement. Ja, ons "dorp" heeft zijn eigen brandweer. Ze kwamen  naar school, er werd van alles uitgelegd, ze mochten in de brandweerauto, leerde over "stop,drop and roll" als je kleren in de brand staan etc.. Hij kwam helemaal enthousiast thuis, met helm, en kleurboek, en allerlei gadgets !
 





Zo en nu is het dus maandag en is de week weer begonnen. Ik ga zo aan het eten beginnen en Nederland maakt zich al klaar om te gaan slapen. Bedankt voor alle leuke reacties en dat jullie de tijd nemen om het blog te lezen. Grappig om te zien dat er vorige week een paar honderd bezoekjes zijn geweest aan het blog. Leuk !

xoxo vanuit Quantico, en als afsluiter...dit zag ik vanuit Erben zijn raam vanmorgen toen ik de lamellen open deed. Prachtig toch ?

15 opmerkingen:

  1. Ik lees dat jij ook aan het genieten bent van de herfstkleuren,het is echt prachtig ,in NC hadden we meer dennenbomen en hier in TN is het net indian summer zelfs in de straat.
    Spannend hoor nog 1 week toch ,jammer dat wij net 1 week te vroeg in DC zijn,wij zijn er deze Zaterdag en gaan Woensdag weer weg.

    Succes met je "run"

    doeii

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan maar in gedachten toch ? Geniet van DC, het is nu een mooie tijd en de vooruitzichten zijn ook goed. Ja ik geniet er echt van, het is hier zo lekker bosrijk dus prachtig !Het zal de 28e weer een hele happening worden in DC, ik word nu wel zenuwachtig ! Maar dat hoort er een beetje bij...groetjes !

      Verwijderen
  2. Oh ik mis de herfst in Amerika.....Wij zaten destijds in een huisje in de Shenandoah valley. Prachtig geen mensen om je heen , veel blaadjes en de prachtigste kleuren!
    Al reageer ik niet vaak ik geniet wel van je verhalen.
    groet,
    BiancaF

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik herken je gevoel Bianca, daarom is het soms zo onwerkelijk dat ik hier rondrij. Wij wilden ook nog graag een keer naar Shenandoah maar het lijkt wel of elk weekend is volgepland, met leuke dingen, maar we hebben tijd tekort !

      Groetjes !

      Verwijderen
  3. Zo te lezen heeft iedereen zijn draai gevonden.Geniet lekker van de herfst en de prachtige kleuren.x uit haarlem

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zijn absoluut op de plek waar we willen zijn Yo, en genieten er ook echt van ! X terug ook voor Mike !

      Verwijderen
  4. Ha zus even bij gelezen wat ik liep alweer 2 blogs achter. De dagen vliegen hier ook. Heb vandaag met mama dat Esta visum geregeld dus we mogen hopelijk de USA in. Heb gemeld dat we geen criminelen zijn geen terroristen, maar ja of ze het geloven. We will wait and see :-) E-tickets ook al binnen dus we gaan op tijd inchecken zodat we bij elkaar zitten natuurlijk. De meiden gaan alvast UGGS voorpassen hier want ik krijg wel opdrachten mee. Succes nu nog met de laatse 1,5 week tot de 28e. Dan staat het alweer 3 (younger Sis) against 1 (older Sis). Hier nu een en al reclame voor De Marathon, 'onze' film ha ha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk zus dat jullie komen ! Ik tel de dagen af, maar eerst nog even door het stof de 28e. Heb alweer een deal met Ivo gesloten, maar dat hoor je wel daarna. Volgend jaar NY, lijkt me leuk ! Ik ben benieuwd naar de film xxx

      Verwijderen
  5. Hee Mary-Ann,

    Wat heerlijk om te lezen dat alles goed gaat
    en dat alles zo lekker loopt!
    Super mooie foto's heb je ook gemaakt.
    Snap dat je daar echt van kan genieten!

    Ik blijf je blogs natuurlijk lezen :)

    Liefs en een fijne dag!
    -xxx- Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker weten genieten ! Alles loopt lekker, en ik ook hahaha. We tellen af naar de 28e en jullie moeten maar heel hard aan me denken. NL tijd 13.55 starten we ! Groetjes aan Stefan ( de vrouw van de andere NL colllega hier werkt ook bij Luchtmobiel btw)

      Verwijderen
  6. Ik heb nu EINDELIJK door hoe ik een
    berichtje met naam erbij kan plaatsen, haha LOL

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet je het ook nog even aan Mimi uitleggen hahaha !
      Thanks voor je berichtjes ! xxx

      Verwijderen
  7. Lieve Mary-Ann,

    Wel een beetje laat, want je volgende verhaal zal wel bijna verschijnen, maar toch nog even aan reactie. Een gezellige aflevering weer en leuke en mooie foto's. En fijn dat papa Ivo het ook heel goed doet op "school". Ja je kijkt zeker erg uit naar de 28ste, maar het gaat jullie zeker lukken. Gisteren mama nog gezien op Marijke's verjaardag, het was erg gezellig. En ik heb die mooie herfstboom die je op Fb gezet hebt gebruikt op de verjaardagskaart voor Marijke, vond ze erg mooi.
    Veel succes voor de Marathon voor allebei en we gaan duimen voor mooi weer.
    hugs voor allevijf van oom Jan en mij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Tante Jopie, bedankt voor je lieve berichtje ! Wat leuk dat je die foto gebruikt hebt. Ik hoorde gister ook van Mama dat jullie het gezellig hebben gehad op Tante Marijke haar verjaardag. Ik ben stikzenuwachtig voor volgende week...! Hahaha denk maar aan ons xxx

      Verwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !