zaterdag 27 oktober 2012

De Marathon...lijkt wel een film !

Grappig dat nu in NL. de film De Marathon draait, mijn zus er ik waren erbij in April. We zijn eruit geknipt helaas. Al waren we maar 3 seconden te zien hahaha. Er was destijds een voorstukje  bij Matthijs van Nieuwkerk en daar stonden zus en ik vlak voor de acteurs. Maar goed je bent met hele andere dingen bezig als je meedoet aan de marathon. Alles komt samen, al die uren trainen, al die vroege ochtenden trainen. Verder hebben we gewoon normaal geleefd, hebben we geen dieet gevolgd, maar zijn we sowieso sportief en bewust bezig met eten. Waar vooral genieten voorop staat. Maar alles in moderation. Maar goed, voor Ivo wordt dit de 2e keer, voor mij de 3e keer. Eigenlijk moet je de voorgaande marathons vergeten, maar je leert er ook van. Al stonden we dit keer ook weer voor het kleding dilemma. De afgelopen weken was het weer stabiel, nu komt Hurricane Sandy die roet in het eten gooit. Zon is ook niet alles zeg ik heel eerlijk, dan verlies je veel vocht. Maar lekker fris met een flauw zonnetje is wel weer lekker, maar hoe veel en hoe goed je ook traint, het weer daar kun je niks mee. Behalve trainen, mijn keuze heb ik gemaakt met mijn loopgeweten "Petra" :) Even wat heen en weer getwittert en dan berust ik op een gegeven moment in de keuze. Alles ligt klaar, bidons zijn gevuld. Morgenvroeg om 5 uur gaat de wekker, dan rijden we naar Christal City, vanaf daar rijden er pendel bussen naar de start (Arlington) en om 7.30 begint de ceremonie.
En zodra we de Howitzer (Kanonschot)  horen om 7.55 betekent dat het startsein !


Er zijn wat collega's van de Conference Group van  Ivo en Tim die meelopen. En een aantal internationals. En er is een groep mariniers uit de Antillen overgevlogen om mee te doen. Kleine wereld en je pikt ze er zo uit. Toen we vanmiddag in de MCX liepen kwamen we al wat bekenden tegen. En vanmorgen liep ik nog even mijn zenuwen eruit en kwam er ook 1 tegen, ik had graag zijn gezicht willen zien toen ik Goedemorgen zei hahaha. Maar goed, lang verhaal kort, ik duik mijn mandje in. Morgen vroeg dag, dan kom ik wel weer in de lucht rond de middag als we klaar zijn. Niet dat ik meteen verslag uit breng maar met name even een berichtje via Facebook. Ik probeer altijd met een open mind te starten, je weet niet hoe het gaat. Soms 'loopt' het lekker, soms 'loopt' het niet. Voor degene die nog willen kijken op de site, hier is de link  !
Finishen is the most important thing...a Mile is still a Mile, no matter how fast of how slow you go !

The Marine Corps Marathon

Twenty Six Point Freaking Two Miles !!!!

9 opmerkingen:

  1. Mary-Ann go for it.

    Luukje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieverds, ga er van genieten. Dit is zo'n bijzondere marathon. Please do als Rogér zegt, enjoy every freaking mile! Go kick some butt. We moedigen jullie aan every step of the way. XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes!Hopelijk wordt het een geweldige ervaring.
    groet, BiancaF

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel succes ,we leven hier met jullie mee good luck XXX !!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel succes voor jullie allebei! Onze gedachten zullen vandaag vaak bij jullie zij!! Liefs, Jan, Barbara en de kids x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als ik dit schrijf zijn jullie al gestart!! Nogmaals succes!! We denken aan jullie!! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg benieuwd naar je verslag en hoe jullie gelopen hebben.... En succes met Sandy, hopelijk valt het mee!
    Groetjes, Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !