dinsdag 9 april 2013

Maart heeft een staart en April doet wat hij wil !

En zo zijn we weer 2 weken verder. Ik pak mijn agenda er even bij om te kijken waar ik over ga schrijven, of waar ik over wil schrijven. Soms weet ik het even niet, of vind ik mijn leven net zo gewoontjes als dat het in Nederland was, maar soms maak ik zoveel mee dat ik weer niet weet waar ik moet beginnen. Het is soms moeilijk uitleggen hoe het leven hier gaat. Hoe het hetzelfde kan zijn maar ook zo ontzettend anders. Niet beter of slechter maar anders. Ik kan hier wel intens gelukkig zijn, maar ook weleens balen dat ik niet zo even naar mijn moeder, zus of vriendin kan gaan om koffie te drinken en 'eye to eye' bij te kletsen. But that's life, my life ! NO rainbow without rain. Maar dat betekent ook dat we zon nodig hebben. En dat hebben we nu volop. Maar daarover straks meer. Ivo is vanavond naar de "MESS" night ! Avondje uit voor alle studenten van CSC. Maar daarover kan ik nog niks vertellen, ik moet nl nog alle verhalen horen. Ik heb de mannen weggebracht, Lise mijn Noorse vriendin haalt ze op. Geen gezeur over wie is de BOB ?

Het optreden van Jesper was leuk, de kinderen kijken er dan zo naar uit. Als een soort kijkuurtje in NL.
De rest van de week was vooral in het teken van Easter en Springbreak.
Het grappige hier is dat er nu het weer wat beter word er ook meer afspraken worden gemaakt om koffie te drinken. Ook iets wat ik nu meer merk en dat herken ik van onze vorige plaatsing. Is dat je plotseling het gevoel krijgt dat je weggaat of dat er deze zomer dingen gaan veranderen. Je de mensen beter leert kennen en dat er daardoor wat meer contact gezocht word. Zodoende hadden we in Q-town een coffee date met buren. Niet bij iemand thuis maar bij Harry O's. Nooit geweest maar ook leuk om zo af te spreken en weer even bij te kletsen. Maar het is gewoon leuk om te zien dat het hier anders gaat, niet zo snel bij iemand thuis maar je spreekt ergens af.

Maar wij vinden het ook weleens leuk om thuis wat te organiseren. Dus vrijdagavond kwamen Simon en Angela uit de UK en Lise en Terje uit Noorwegen gezellig eten. Het weer werkte toen al goed mee. Dus we hebben heerlijk gegeten op het deck. Steak, burgers en kip stonden op het menu. Heerlijk met wraps and condiments. De kinderen vermaakten zich prima in de basement met de Xbox. Terje was ondertussen in slaap gevallen op de bank. Dit soort spontane acties staan garant voor een gezellige avond. Beide stellen gaan dit jaar terug naar hun eigen land, en dat is jammer. Maar de story of military people. Bij ons Nederlanders (en andere internationals) is het min of meer een eigen keuze. Maar voor Amerikanen bij het USMC is het een way of life. Zij moeten wel verhuizen. In NL krijgt Ivo een andere functie om de 2 à 3 jaar, maar als we niet willen hoeven we daar niet voor te verhuizen. We hebben hier dus zelf voor gekozen, wat niet wegneemt dat het jammer is dat je afscheid moet nemen van mensen waar je wel een klik mee hebt. En dat is natuurlijk precies hetzelfde voor onze kinderen. Maar ze leren hier zoveel van. Bloom where they plant you. Wie weet waar onze kids ooit terecht komen. Zo kwam Ivo op een feest georganiseerd door de Japanners een Nederlander tegen die hier ooit als uitwisselingsstudent was gekomen. Maar ondertussen woonde hij al ruim 30 jaar hier. Maar praatte nog goed Nederlands, ik heb hem gister ontmoet en dat is bijzonder. Hij was/is 'chaplain' een Pastoor dus ! Dus is hier blijven hangen en getrouwd ! Ook onze kinderen leggen contacten met Noren, Australiërs, Egyptenaren en Duitsers, spreken met Fransen, kinderen uit Jordanië en leren Chinees (Erben).

Anyway, toen was het Springbreak :
Springbreak is voorjaarsvakantie voor de boys en Ivo moest gewoon naar school. Maar  Eerste Paasdag zijn we begonnen met een uitgebreid Paas-ontbijt en vierde Tim zijn verjaardag, dus daar zijn we heen geweest. Altijd gezellig met de Nederlanders op de basis, en met de studenten en internationals van EWS een andere opleiding.
Tweede Paasdag zijn we naar Kings Dominion gegaan. Het park was weer geopend en het is een ontzettend leuk pretpark. We hebben dus weer Seizoenskaarten gekocht. We krijgen dan Militairen korting en dat scheelt enorm ! Prachtig weer, het viel mee met de drukte en echt weer een heerlijk dag ! Hier een filmpje van de Moermannen !


Het was een heerlijke dag ! En omdat we dan kaarten hebben voor het hele Seizoen (t/m Oktober) maak je makkelijker de keuze om weg te gaan, omdat je weet dat je toch weer terug gaat. Met 2 keer hebben we onze kaarten er al weer uit. De Springbreak is verder rustig verlopen. Omdat Ivo wel gewoon naar school ging hebben we niet veel gedaan. Maar voor de jongens was het al lekker om niet zo vroeg naar en uit bed te gaan. En ze konden lekker spelen, vooral buiten maar het echt lekkere weer begon eigenlijk zaterdag. De temperaturen gingen omhoog en Lente was echt aanwezig. Wat kun je daar dan van genieten. Zaterdag zijn we naar Tysons Corner gegaan. Wat een heerlijke  Mall is dat. Een overvloed aan 'gratis' parkeren. En in de Mall is een AMC theater, dus Ivo ging met de boys naar The Croods en ik kon ongestoord even winkelen. Maar voor dat ik het wist was de film al afgelopen en merkte ik dat er een hoop tijd in winkelen gaat zitten en zeker als je ook gaat passen hahaha. Maar goed geslaagd en lekker geluncht (Sushi) zijn we ook weer naar huis gegaan. Maar er zijn van die dingen waar ik zo van geniet, zoals een bel in je kleedhokje !
En inderdaad ik stond daar met een shirtje en wilde een andere maat. Geen probleem, ze gaan het voor je halen ! Het was er niet meer in mijn maat, maar ze konden het voor me bestellen en dan werd het thuisbezorgd, zonder verzendkosten. Ideaal. Dat doen ze trouwens bij de G-star winkel in Zoetermeer ook en zo zullen er wel meerdere winkels zijn. maar goede service blijft hangen, doet iets met je en zorgt ervoor dat je wat te vertellen hebt op een verjaardag. Daar zouden winkels eens allemaal aan moeten denken.
Onze zndag verliep rustig, genietend van de namiddag zon hebben we nog even getoast op iedereen in NL en de USA die we koesteren, missen en op het mooie heerlijk leven wat we hier hebben.
We kijken al uit naar de zomervakantie, dat betekent dat het Schooljaar is afgelopen. Jesper kreeg vandaag zijn 3rd Quarter rapport mee naar huis. We zijn erg trots op onze 'Jesper in the middle' mooie cijfers en een leuke positieve note van zijn leerkracht. Op naar de laatste weken. Erben krijgt deze week ook zijn rapport mee, maar die is meer dan okay. We kunnen hier thuis namelijk inloggen zowel voor Erben als voor Jesper bij MY DATA en zien dan de behaalde resultaten . Ik weet dat op het voortgezet onderwijs in NL ook zo gaat maar lagere school nog niet. Supertrots zijn wij als ouders. 
Gisteren was het dus al echt lekker weer, zo rond de 26 graden, vandaag weer een paar graden warmer. We hadden afgesproken bij Starbucks met een aantal vrouwen en we hebben op het terras gezeten in de zon. Maar toen ik terugreed was het 29 graden. We gaan dus van Winter naar Zomer. Maar we klagen niet, ik ben daarnet nog even post gaan halen en het ruikt naar zomer. Ik kletste nog even wat met Jesper en hij zei "Mama als ik mijn ogen dichtdoe ruik ik Florida of Lejeune" . Ik vond dat treffend, dat een geur zoveel doet. Want toevallig stonden Ivo en ik gisteravond laat nog even op ons deck en zeiden we tegen elkaar, het ruikt gewoon naar Camp Lejeune. Maar dat mijn herinnering ook de herinnering van onze zoon is. Ik koester dat. Hij en ook Erben en Terje hebben hun draai gevonden. Al vanaf het begin is het goed gegaan, maar nu zo na bijna een jaar maken we een beetje balans op en zijn we happy met de resultaten. Letterlijk en figuurlijk. We genieten, maar hebben ook onze dagelijkse beslommeringen maar dat is logisch. Nogmaals geen regenboog zonder regen, maar ook niet zonder zonneschijn. En de zon heeft zich vandaag goed laten zien. Heerlijk ! Wij genieten de komende dagen wel, al geven ze ook wat regen op. Het weekend ziet er goed uit, gelukkig want er staat een Family Campingtrip op het programma met de Boys scout !

Jesper staat achter de knul met het blauwe bloesje, maar Amerikaanser dan dit kan haast niet. In een rode oude pick up truck zongen deze Boy scouts het National Anthem ! Ik vind dit leuk en voel me dan echt trots op Jeppie ! Hij is hier op zijn plek, en mist zijn vriendjes in NL ook maar dat is logisch. Maar gelukkig is er skype. Al merk ik dat onze dagen opgeslokt worden en dat zal voor jullie lezers niet anders zijn !
Maar liever zo dan dat we achter de geraniums wegkwijnen hahaha.
Het leven is te leuk en te mooi om er niet van te genieten !

Tot het volgende blog !







12 opmerkingen:

  1. Oh, die geur wil ik ook wel weer ruiken en op dat belletje drukken en koffie drinken bij Starbucks en, en en...;-)
    Heerlijk genieten allemaal en in een keer door naar de zomer!
    Leafs x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat gaat allemaal ook echt nog een keer gebeuren ! Dan snuif je de geur op en print hem op je heart-disc ! Hopelijk gaat het nu dan ook echt Lente in NL worden. Liefs xoxo

      Verwijderen
  2. Leuk stuk weer lieverd! Ik heb je blog gelezen, zittend in het zonnetje op het deck en met een bakkie koffie... Life is Good!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Life is zeker good ! Wat een rijkdom hè zo zitten in de zon en genieten van het uitzicht ! xoxo

      Verwijderen
  3. Lieve Moermannetjes,

    Zo wat heb je weer je best gedaan, Mary-Ann, jullie maken veel leuke dingen mee zeg. En dat je zo af en toe een beetje heimwee hebt naar de familie is een goed teken, toch? Ik zou ook best zo eens over willen wippen om op jullie deck een kopje Starbucks te drinken, haha. Wij gaan ook zo langzamerhand op naar mooi lenteweer en we zijn erg blij dat we van die koude oostenwind af zijn.
    Jullie hebben al behoorlijk warm weer zeg, stuur maar wat naar ons toe.
    Goed hoor dat de boys zo helemaal gewend zijn aan hun Amerikaanse leventje.
    Fijn weekend met de Family Campingtrip, hugs voor allevijf van oom Jan en mij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor zeker een goed teken. Het vormt me en dat wisten we van te voren. Maar gelukkig is er skype en telefoon en facetime etc. We hoeven niks meer te missen. Hier is het net hartje zomer, de airco staat aan en dat is geen overbodige luxe. HUgs terug voor Oom Jan (ik hou het is de gaten als ik een mooie pet zie) en voor jou xoxo

      Verwijderen
  4. Ja die geur!! Erik en ik hadden het er het weekend over. Die overweldigende tropische geur...Heerlijk. Wat een heerlijk jong die Jesper.
    Stond Tante Jopie vorig jaar niet in Rotterdam aan te moedigen? Ik ga er aan denken als ik er loop. XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk gewoon, ik snuif hem op. En dat is echt genieten. Voor jullie gaat het ook al opschieten ! Leuk hoor ! Nee, dat waren Tante Marijke en Oom Hans die toen langs de weg stonden, wat leuk dat je dat nog weet ! Ik denk aan je a.s zondag. Ik denk er met heel veel plezier aan terug ! Liefs xoxo

      Verwijderen
  5. Zon? Hoe spel je dat :-)
    Een mooie blog en ook fijn dat je eerlijk bent over de"mindere" kanten van ver wonen bij je familie.
    Alvast een fijn weekend!
    groet, BiancaF

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. S.U.N zo spel je dat, wij hebben genoeg hier ik stuur wel wat door.
      Jij weet hoe het voelt, om aan de ene kant zo te genieten, aan de andere kant zou je weleens zo even een bakkie willen doen thuis. Alles gaat prima totdat er wat gebeurd. Maar het heeft ons niet tegengehouden om te gaan. Dit was een droom en een hele grote wens....

      Liefs x

      Verwijderen
  6. Hi Mary-Ann,
    Superleuk (en herkenbaar) verslag weer... Kings Dominion vond ik altijd top, we zijn er vaak heen geweest toen we in Quantico woonden. Mijn zusje en ik hebben destijds ook bij de Girl Scouts gezeten.... Jullie geven de kinderen een hele leuke jeugd op deze manier welke ze later als ze oud zijn (net als ik nu :-)) nog met heel veel plezier op terug zullen kijken!
    Ik kijk uit naar het volgende beslag. Hier wordt het ook eindelijk lekker weer en heb ik zondag de kick-off in Loosdrecht, lekker varen in de sloep met mijn ouders, zusje en neefjes.....
    Goed weekend,
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beslag moet uiteraard verslag zijn......
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !