maandag 22 april 2013

Goede tijden...drukke tijden !

We gaan weer verder waar we gebleven waren. In mijn vorige blog had ik al verteld over Boston. Maar de tragedie duurde nog voort de afgelopen week. Daarbij ook de explosie in Texas en vervolgens hadden we nog thunderstorm watch. Al met al merk ik ook hier dat nieuws nieuws is het maakt niet uit waar het vandaan komt en daar sluit ik me vervolgens ook voor af. De daders zijn gepakt. Maar de impact is vele malen groter dan alleen de 3 overleden mensen. Er waren/zijn ook nog zoveel gewonden.
 Maar het zal Amerika niet zijn als er ook geen helden zijn, want daar is dit land rijk aan en daar kan ik oprecht ontroerd van raken. het helpen van de gewonden, the first responders, mensen die met gevaar voor eigen leven anderen helpen. In tijden van geweld/gevaar en tragedie staan ze op, de echte heroes. Zo ook in Texas, daar vielen de meeste doden en gewonden onder de first responders. Minstens 14 mensen dood, en meer dan 200 gewonden. Verschrikkelijk nieuws ! Dat waren de headlines de afgelopen week hier op het nieuws.

Vorige week dinsdag had ik ook weer een check-up bij de Ortho in Stafford. Ik vind het net een uitje, ga er ook met plezier naartoe. Het team is ontzettend kundig en aardig. Al heb ik de eerste dagen flink last gehad van het strakke gevoel. Alsof ik weer opnieuw begonnen was. Maar anyway, ik weet waar ik het voor doe. Sinds lange tijd heb ik weer elastiekjes, en gekozen voor de kleur donkerblauw, blauw past bij jou dacht ik.   De eerste reactie van de jongens was dan ook "oh, that's cool Mom" ! Woensdag was een dag die me weer even terugbracht 13 jaar geleden. Toen werd ik moeder van Erben. 13 jaar alweer nu en bijna net zo groot als mij. Erben moest gewoon naar school, dus het vieren, zingen en kado's hebben we in de middag gedaan. Hij was erg blij met zijn kado's, eindelijk een eigen mobiele telefoon en een professionele boog (met pijlen).
Ik vroeg aan hem of hij nog versiering wilde. Hij wilde geen echte slingers of ballonnen maar een beetje decoratie was prima. Hahaha 13 jaar !














 Hij mocht kiezen waar we gingen eten. Maar er was een Masters Hill buurt feest, georganiseerd door housing. Pizza en ijs en muziek. En aangezien al zijn vrienden hier op Masters Hill wonen was de keuze snel gemaakt ! Het was heel gezellig en de hele buurt was gekomen. Alle kinderen speelden buiten het was een geslaagd feest. Woensdag ochtend hadden we ook een parent-student conference bij Jesper op school. Jesper ontving ons en ging van alles vertellen over zijn klas, school, projecten, het school schema etc etc. Zo ontzettend leuk. Mister A is ook erg trots op deze international, die al zo Amerikaans is als zijn klasgenootjes. Ook Mrs Roy, zijn gymlerares kwam naar ons toe. Vol lof over hoe Jesper is, hoe actief en sociaal hij is. Erg zijn best doet, en ook zij zei "oh he's so American (we think that's a compliment).
Maar trots zijn we wel op zijn Rapport wat heel goed was, zijn woordenschat, lezen en ontleden is enorm. Maar ook hier geldt weer, hij heeft het erg naar zijn zin, gaat graag naar school en heeft de best teacher ever !
Donderdag had Ivo zijn Masters afronding. De Oral Defense. Na wat punten op de i gezet te hebben was hij blij dat het nu wel goed en af was. Nu nog de handtekeningen van de professoren en dat was het. Weinig meer eigenlijk. Gelukkig hebben we nog een graduation in begin Juni. Want dit was het dan. Maar voor al het werk wat erin zit verwachte ik iets meer. Maar ik ben natuurlijk hartstikke trots, want dit heeft hij gedaan naast de studie. Ze gaan de studie wel weer iets veranderen, de druk was enorm dit afgelopen jaar.

Ondertussen waren Marloes en Rick woensdagavond al aangekomen in Quantico en zouden donderdagavond hier een hapje eten. (lees BBQ)Rick gaat na Ivo CSC doen. Zij kwamen voor een bezichtigingsreis. Huizen, school en de basis bekijken, bankrekening open. En een beetje voorbereiding op waar ze het komende jaar komen te wonen. Ook al begint de huizen verdeling pas in Mei. Je krijgt een goed idee van hoe het is op de basis. Marianne kwam ook nog even gezellig mee-eten. Tim was op oefening. Maar Marianne was niet helemaal alleen, ze is zwanger dus dan ben je altijd met zijn tweeën hahaha. Gezellig was het wel, wij hadden natuurlijk genoeg te vertellen over het leven hier. En ze zijn enorm enthousiast dus dat komt wel goed. Ze hebben een tweeling (meiden) en die gaan naar 7th grade. Erben heeft al veel contact met ze, dus hij kan ze wel een beetje wegwijs maken hier. Erben heeft het (net als Jesper en Terje) reuze naar zijn zin op school. Vrijdag hadden we weer de felbegeerde honor roll. Erben heeft het derde kwartaal allemaal A's  en A+ gehaald en dan krijg je de principal's honor roll. Ook zijn vrienden hadden een award.
Ze kregen via de PEA een ijsje en gingen verder met class ! De Wiskunde leraar kwam naar me toe en vertelde me (nadat hij me eerst had gefeliciteerd met de outstanding grades van Erben) dat hij volgend jaar Algebra 1 mag doen en dat ze hem niet hoefde te testen. Algebra 1 word pas in 9th grade gegeven. Maar hij heeft de bekende wiskundeknobbel dus hartstikke fijn dat hij die mogelijkheid krijgt. 's Avond was er nog iets op school maar dat hebben we over geslagen. Er word ineens van alles in die laatste maanden gepropt en soms moet je keuzes maken. Zaterdag had ik een Taste Fully Simple party en daar ben ik samen met Marianne heengegaan. Lekkere hapjes en dips etc. Wij hadden genoeg gegeten. En toen ik thuiskwam zaten de mannen aan de pizza maar ik zat vol. Erben was al de hele dag op pad. Hij was naar de Virginia university voor een Chinese speech competition. En toen hij thuiskwam om 21.00 kwamen zijn vrienden net langs met de vraag of hij een sleepover wilde. En daar ging hij weer met zijn kussen onder zijn arm. Terje begint ook wat meer naar buiten te gaan en te spelen met buurtkindjes. Hij word ouder en weet de regels wat hij wel en niet mag. De auto's (als die er al rijden) rijden 15 miles per hour, dus echt langzaam en als ze een kind op de weg zien dan remmen ze een paar honderd meter van tevoren. Maar hij kan het erg goed vinden met de Egyptische Maryam (bijna hetzelfde als mijn naam). Grappig hoe ze samen spelen, kletsen en plannen maken over wat ze gaan doen en wat ze gaan spelen.
De komende tijd staat in het teken van verhuizingen, feestjes en een halve marathon. En een graduation van Ivo, een feestje van de Fransen, een feestje van de Noren. Wij geven 10 Mei ook een informeel feestje ter ere van onze nieuwe koning, maar dat vieren we gewoon bij ons thuis. Marloes en Rick hebben er voor gezorgd dat we genoeg Oranjebitter hebben, pindasaus kunnen maken en typisch Nederlands 'borrelnootjes' kunnen eten. Echt Top ! We willen er een Oranje sfeertje aan geven, maar vooral een leuk feest waar we iedereen nog even zien, want er gaan veel mensen verhuizen deze zomer. Dus ik heb de komende tijd weer genoeg om over te schrijven, nu nog de tijd vinden om te schrijven want dat is vaak het moeilijkst. Genoeg wat we meemaken in elk geval en ook leuk genoeg om met iedereen  te delen. Laat een reactie achter als je wilt, vind ik enorm leuk. Ik ben dit blog bij gaan houden omdat ik niet iedereen persoonlijk kan terugmailen. Hoe graag ik ook met iedereen contact wil houden, ik heb hier ook een leven en een sociaal leven. Waar ik ook de tijd in wil stoppen en buiten dat ook in mijn gezin. Dus ik hoop dat iedereen het leuk vind om te lezen en voor wat persoonlijke dingen kunnen jullie me altijd privé mailen en/of via FB benaderen.
Ik wens jullie een mooie prachtige met zon overgoten week toe !

Liefs uit Quantico xoxox





8 opmerkingen:

  1. Toch wel heel leuk en knap hoe goed jullie jongens het hier op school doen! Gefeliciteerd voor Ivo dat hij de Masters heeft afgerond. Jullie vervelen je duidelijk niet ;).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Petra ! Nog de laatste loodjes voor Ivo nog 1 paper en dan is hij helemaal klaar. Masters was extra erbij, maar als je toch hier zit en aan het studeren bent dan kun je het net zo goed doen. Ik kom tijd tekort, maar dat zul jij herkennen ! Het is heerlijk wonen in de US !

      Verwijderen
  2. Lieve Mary-Ann,

    Weer je gezellige verslag gelezen vol van leuke en belangrijke gebeurtenissen.
    Goed hoor, Ivo, gefeliciteerd met je Masters en Erben met je Award en Jesper met je mooie rapport. Fijn hoor dat alles zo voorspoedig gaat op school.
    Enige foto van Terje met zijn vriendinnetje.En Erben en Jesper staan er ook zo leuk op. Vanmiddag is oma Joke gezellig bij ons geweest en we hebben lekker buiten in het zonnetje gezeten met een kopje koffie.
    De komende tijd hebben jullie weer veel leuks in het vooruitzicht.
    Veel liefs voor allevijf vanuit Naaldwijk xxxxx



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je trouwe berichtjes. Ik sprak mama gisteren en ze komt in Mei. Vind ik erg leuk en gezellig, even weg uit de dagelijkse dingen, voor haar wel even goed !Dikke kus terug voor jullie 2 xxxxx

      Verwijderen
  3. Erben ziet er stoer uit, 13 jaar! Jammer, geen slingers en ballonnen meer, maar die hoed is wel erg leuk. Geweldig hoe jullie jongens het doen op school, ze blenden gewoon in, ze zijn zo goed als Amerikaan. Dat moet je zo'n warm gevoel geven.
    Felicitaties voor Ivo. Een zware studie en dan ook nog je masters erbij doen. Respect.
    Wat een schattige foto van TJ en Maryam. So cute die twee.
    Ik vind je blog superleuk om te lezen. Altijd weer ander en divers. Positief en sportief.
    Een gezellige Kroningsdag gewenst met de oranjebitter en pindasaus. We keep in touch. Nog 15 nachtjes! Kus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aahh, die foto van Terje, of ik Jesper op de stoep van Eden street zie met het vriendinnetje van Sloane (Abigail) history repeats..;-)
    En een erg leuke foto van Erben & his friends, leuk om al die 'nieuwe gezichten' te zien, idd echte USA guys of het niet anders is geweest, maar ze doen het toch maar, toppers!!
    Laatste loodjes voor Ivo (en gezin;-) hopelijk wegen die niet het zwaarst. Straks een welverdiende zomervakantie, na hard werken van iedereen.
    En heb je nog heerlijke dips besteld? water loopt me nu al in de mond ;-)
    Leafs en alvast veel plezier met de orange party!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I am not actually outstanding with English yet I find this real easy to understand.



    Here is my web-site; Best Acne Treatment

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !