zondag 3 maart 2013

Maart...update en tripjes !

De ziekenboeg is ondertussen weer gesloten. Ik ben redelijk opgeknapt, duurde vrij lang maar uiteindelijk sloegen de medicijnen wel aan. Vorige week ben ik dus niet naar de receptie gegaan. Normaal gesproken pak ik wel een extra tylenol en zet me eroverheen. Was niet mogelijk in dit geval en daarbij mocht ik niks van "over the counter" slikken! Ivo heeft Tim en Marianne opgehaald en ze zijn met zijn drieën gegaan. Zaterdag hadden we een potluck party bij Angela thuis. Angela is zo'n beetje ons aanspreekpunt wat betreft 'being an international". Een leuke spontane vrouw, waar we altijd bij aan kunnen kloppen. Iedereen zou wat meenemen. Dus ik heb 's middags een grote pan Nasi speciaal gemaakt. Maar ben weer niet meegegaan, helaas. Ivo nam de kids mee en die hebben zich prima vermaakt. Ze kwamen thuis met mooie beschilderde gezichten, en van die ballonnen in allerlei vormen. Ze wonen prachtig mooi aan het water, vertelde Ivo. Van de zomer zullen we nog een keer afspreken, dus kunnen de jongens lekker het water in.

 

Zondag was ik langzaam aan het opknappen, en toen kwam Terje bij me liggen 's middags. Rode wangen en hoge koorts. Ik wist wel dat er wat heerste op school, dus nu was Terje het volgende slachtoffer. Hij heeft ook moeten spugen, maar dat is gelukkig bij 1 keer gebleven. Hij ging dus maandag niet naar school. We hebben samen in bed doorgebracht. Hij heeft die maandag ook nog de hele dag koorts gehad. Dinsdag nog even thuis gehouden maar toen kwam om 11 uur het belletje van de schoolnurse van Jesper. Ook Jesper had hoofdpijn en hoge koorts. Die moest ik dus gaan halen, ik was nog niet naar buiten geweest en Terje was natuurlijk ook niet fit. Ivo was niet te bereiken die zat in de klas. Woensdag is Jesper thuis gebleven, Terje ging weer naar school. "s Middags ben ik samen met Catherine (franse buuf) en haar dochter Hermine naar Elena gegaan. Elena zit bij Terje in de klas, en wij als moeders zijn ook gebleven. Gezellig dat de kinderen kunnen spelen en wij kunnen kletsen, hoor je weer eens andere dingen en het is gewoon erg leuk om nieuwe mensen te ontmoeten en beter te leren kennen! Zo heeft Jesper een leuk Australisch vriendje Sam. Jammer dat hij deze zomer weer terug gaat Down Under. Ze zitten niet bij elkaar in de klas, maar ze wonen redelijk dichtbij en ze zitten bij elkaar bij de scouts.


Donderdag ben ik voor het eerst in 2 weken weer 's gaan hardlopen. Best wel weer even wennen, de geest wil wel maar mijn lichaam sputterde nog wat tegen. Maar wel weer heerlijk om even buiten te zijn en frisse lucht flink op te snuiven. Vrijdagochtend ben ik koffie gaan drinken bij mijn Egyptische buurvrouw. Er waren vrouwen uit Duitsland, Brazilië, India, Maleisië etc. Ik moest nog even aan mijn vriendinnen in NL denken, ik voel me wel bevoorrecht om dit mee te maken. Beetje cultuur opsnuiven, lol hadden we toch wel. Maar natuurlijk vind ik dat ook wel spannend, nieuwe gezichten, iedereen zit daar met een eigen verleden. Maar het is zo boeiend. Er was weer genoeg eten. Mijn buurvrouw praat goed Engels, ze komt niet vaak naar buiten maar ik versta haar goed. Ze had cake gebakken en iedereen vroeg ook "oh is dat iets speciaals uit Egypte, nee hoor zei ze "Betty Crocker is my friend" soort Koopmans cakemeel hahaha.  Deze dames gaan allemaal mee naar New York dus ik ben benieuwd. Vrijdagavond was het weer eens pizza movie night, we hebben pizza besteld en de film "Ice Age 4" gehuurd via Red Box. Erg gezellig ! De jongens (Erben en Jesper) hadden weer een rapport gekregen en de grades zijn om trots op te zijn. Ze werken hard en dat is te zien. Dit waren de cijfers van de eerste helft van het derde kwartaal. Erben heeft komende week Terra Nova testen, en Jesper heeft ze de week daarna, maar dan zijn we in New York, dus die moet ze inhalen maar dat kan die week daarna.
Maar omdat we trots zijn vinden we het leuk om ze mee te nemen naar een Restaurant naar keuze, die was dit keer naar de Cracker Barrel om te lunchen. De jongens namen een Momma's Pancake Breakfast. Terje kipnuggets en ik had een heerlijke salade met kalkoen. Ivo lekker een omelet met kaas en brood ! Good old Country Cookin' !Daarna zijn we nog even naar de MCX gegaan want Erben had nieuwe sportschoenen nodig en ze hadden een leuke sale ! Dus hoefde we niet helemaal naar de stad, soms heb je daar gewoon geen zin in hahaha.
Gisteravond zijn Ivo en ik nog naar de film gegaan in Woodbridge. Naar de film Safe Haven ! Een aanrader, goeie film, mooie omgeving! Brought back memories naar de North Carolina Shore. Bij het zien van deze film kreeg ik meteen weer zin om van de zomer die kant op te gaan. We willen naar Camp Lejeune gaan en daar een weekje aan het strand een huisje huren. En dan doorrijden naar Florida en daar nog een weekje doorbrengen in Orlando en dan nog door naar Key West zoiets moet het worden. Volgend jaar willen we wat meer naar de Westkust, en dan weer met een camper trekken. Er is nog genoeg te zien en er staat genoeg op ons lijstje.
Vandaag was het voor zowel Ivo en mij weer een duurloop dag. Dus vanmorgen vroeg mijn bed uitgegaan om een rondje van 15km te gaan lopen. Het zonnetje scheen wel, maar het was koud, er stond een harde wind. Het lijkt nog nergens op Lente ! I got my hopes up to high. Ivo is aan het eind van de middag gaan lopen. Ondertussen waren de boys buiten/binnen/ naar vriendjes/binnen met vriendjes etc.. Toen Ivo terugkwam zijn we met Terje nog even naar het water gegaan. Er stond nog steeds een koude wind dus we zijn daar niet lang gebleven, maar het zag er mooi uit zo met de zon.
Volgende week deze tijd zijn we al in New York. We vertrekken zondagochtend heel vroeg met de bus. We hebben een heel schema van wat we allemaal gaan doen. Ik zal veel foto's maken en er weer een blog aan wijden. De tijd gaat snel, weken vliegen om maar ik merk dat iedereen toe is aan Lente, in elk geval warmere temperaturen. Maar dat zal voor de meeste in Nederland niet anders zijn. Niets lekkerder dan langere dagen, korte broeken en shirts en flipflops. Ivo is nog steeds erg druk met school, ik had het gevoel dat na de kerst de druk een beetje zou afnemen, maar niets is minder waar. Het zal zo blijven totdat hij klaar is vrees ik. Maar ja so be it, we wonen waar we willen wonen en moeten er het beste van maken! Af en toe is het gewoon moeilijk samen te vatten hoe anders mijn leven hier is. Mensen zijn flexibel maar toch moet je er zelf wat van maken hier. Je kiest ergens voor, je springt in het diepe en dan maar zien of je kan zwemmen.  Of varen :), zolang iedereen in de boot maar dezelfde kant op roeit. Ergens nieuw gaan wonen is een enorme ervaring waarin je jezelf maar ook al je relaties leert kennen. Van een afstand ziet het er toch anders uit, ik lees nu de kranten (Telegraaf, Algemeen Dagblad) met andere ogen. Vanmorgen had Ivo even radio 538 opgezet (lang leve internet) en dat was gewoon raar om te horen. Ik mis het niet, nog niet ! Ook voor de kinderen is de taal gewoon geen probleem, zeker Erben en Jesper kletsen het alsof het heel normaal is. Maar ook Terje besteld zijn eigen eten in het restaurant en geeft antwoord als ze wat vragen. Hij is ook wel erg verlegen maar buiten dat begrijpt hij veel. Ik merk zelf wel dat ik regelmatig woordenschat tekort kom. Zo gewone gesprekken voeren gaat prima, maar echt als ik wat dieper op zaken in wil gaan mis ik wat. Dus misschien moet ik maar eens terug naar de schoolbanken en weer eens wat kennis opdoen. Wie weet, genoeg ideeën, genoeg plannen ! Hier nog twee foto's van het uitstapje dat we pas hebben gemaakt naar Fredericksburg ! Die had Ivo nog op zijn Iphone staan. De eerst foto ging Erben zitten maar viel meteen achterover. Gelukkig ging alles goed maar we moesten wel lachen ! Tot het volgende blog, waarschijnlijk nà New York!



Have a great week to all of you and thank you for visiting my blog !

18 opmerkingen:

  1. As always, your blog is fun to read. I am glad you are all feeling better and enjoying Quantico!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Cathrine ! Takk ! I love this area, traffic not so much ! Wish you were still here. I'm always having a good time with Norwegians Hahaha.
      xxx

      Verwijderen
  2. Was weer super om te lezen! & hele leuke foto's! Veel plezier.komende week! <3

    Love Mathil

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je lieverd !Update New York komt er aan, nog even een week wachten hahaha xxx

      Verwijderen
  3. Erg leuk om je verhalen weer te lezen en hoe je met alles omgaat. Ik blijf mijn petje voor jou afnemen!! En die lente waar je over schreef.....wij verlangen er ook zo naar!! Maar voor deze week goede vooruitzichten...heerlijk!!! Liefs, Barbara xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Bar ! Soms moet je gewoon buiten je veilige plekje stappen om te ervaren dat het daarbuiten ook heel mooi kan zijn. Maar dat kun je op heel veel dingen toepassen in het leven. Maar inderdaad de zon schijnt hier nu ook, maar die temperatuur moet omhoog, ik wil de warmte voelen !
      xxx liefs

      Verwijderen
  4. Hi, fijn dat je weer bent opgeknapt, leuke (herkenbare) verhalen weer..... Bij deze alvast heel veel plezier in NY!
    Groetjes, Evelyn

    PS mijn vader vroeg nog waarvoor jullie in Quantico zitten? Cursus oid? Het zal vast ergens op je blog staan maar wellicht kun je het even in 2 woorden laten weten? Dank!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Evelyn,

      Ivo is hier voor de CSC (Command and Staff College) en is daarna de Dutch LO bij MCCDC (Marine Corps Combat Development Command)!Doe je je vader de groeten, hij heeft Ivo nog het sabel uitgereikt na de POTOM !

      Warmly,
      Mary-Ann

      Verwijderen
    2. Dank voor je reactie, ik copy paste em even voor mijn vader...
      Groetjes, Evelyn

      Verwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is weer een leuke tijd (behalve het ziek-zijn). Je hebt ook nog veel leuke dingen om naar uit te kijken! Zet de Finger Lakes ook maar een keer op je lijstje!
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zet ik op mijn lijstje ! I'll keep you posted ! We mogen niet klagen, Annemiek, we wonen erg naar ons zin ! En vinden de USA nog steeds the greatest nation on earth hahaha

      Verwijderen
  7. Gelukkig zijn alle virussen etc. de deur uit en kan die straks weer wagenwijd open voor de zon!
    Wat zijn de jongens mooi gesminckt, die spin knap hoor.
    Leuke foto's, die onderste hoort op Ivo zijn bureau ;-)
    Succes met de voorbereiding voor NY en idd lekker veel foto's maken.
    Leafs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Iedereen is hier toe aan Lente, je hoort het op de radio/TV en in de buurt. Wel heerlijk dat de zon schijnt vandaag, maar de temp is nog frisjes. Maar we gaan de goede kant op, voor je het weet snakken we weer naar de airco !
      Ja lekker weer naar NY ! There are worse things to do ! hahaha

      Verwijderen
  8. corrie de jong4 maart 2013 om 07:04

    wat heerlijk om weer te lezen ,ook bij jullie de virussen aanwezig geweest ,nou hier ook behoorlijk ,ja de lente moet komen deuren weer open lekker wandelen en fietsen goed vitamientjes opdoen.
    Wat een leuke foto`s weer van je gezinnetje,ik blijf het nog steeds heel knap vinden hoe jullie het allemaal doen.
    Ik wens jullie een hele fijne week in New York geniet ervan en tot de volgende keer .
    Een big hugggggggggg van uit Waddinxveen !!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Corrie voor je trouwe bezoek aan het blog. We genieten waar we kunnen genieten, en Off days hebben we allemaal op zijn tijd. Maar ik geniet nog elke dag, van de omgeving, de herten die ik soms tegenkom, the red cardinal in de boom, ik mis alleen nog de groundhogs, die vinden het nog te koud denk ik. Big hug terug !!!

      Verwijderen
  9. Hi Moermannetjes,

    Allereerst van harte gefeliciteerd met de verjaardag van mama, schoonmama en oma Joke.
    Dan fijn dat jullie allemaal weer gezond zijn. Heel leuk en gezellig verhaal weer en mooie foto's, heel leuk die van jou met de boys, Mary-Ann. Wij genieten hier van de mooie zonnige dagen, vandaag nog geen zonnetje. Ik ga zo weer naar de Naaldhorst, bloemschikken met de bewoners, erg gezellig en dankbaar werk altijd. En jullie gaan fijn volgende week naar NY, heerlijk vooruitzicht. Ga ervan genieten.
    Hugs van oom Jan en mij voor allevijf

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Tante Jopie,

      Bedankt voor de felicitaties. De dag is voor Mama iets minder goed begonnen maar dat hebben jullie al gehoord hè ? Hier is het sneeuw maar gister liep ik nog mjet opgestroopte mouwen , global warming zeggen ze. Nou moeder natuur is aardig van slag hahaha. Hopelijk was het weer zo gezellig bij de oudjes en een dikke knuffel van ons 5 terug xoxox

      Verwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !