donderdag 14 maart 2013

Concrete jungle aka New York

Af en toe moet ik echt even terugkijken in mijn agenda wat en waar we zijn geweest. Niet dat we nou constant weg zijn maar de dagen zijn goed gevuld. We kunnen in elk geval alweer wat zon uren schrijven. Nadat we vorige week nog een snow-day hadden. Maar het was zo'n dag die we wel hadden kunnen missen. Flinke laag sneeuw, maar koud en nat. Het was geen droge vorst, jammer genoeg want dat vind ik heerlijk.
 

Dus donderdag moesten de kinderen wel weer gewoon naar school. Het was ook een mooie dag, zonnig en je zag de sneeuw weer verdwijnen. Ik ben mijn interval training gaan doen in het stadion.

Nadat ik klaar was heb ik een filmpje opgenomen voor mijn Sport-meiden in Waddinxveen. Zaterdag zou de Spinning marathon voor Villa Joep weer 'gereden' worden. Dus 5 uur fietsen en/of sporten voor het goede doel. Ik had contact gezocht met 2 instructeurs om een nummer voor de meiden aan te vragen. Ik dacht dan ben ik er toch een beetje bij. Toen kwam 1 van de instructeurs op het idee om een video op te nemen met de groetjes. Daar moest ik wel even over nadenken, een hartstikke leuk idee, maar zet jezelf maar eens op video en zie jezelf maar eens terug hahaha. Maar voeg daad bij het woord, waar ging het om ? Juist, de meiden succes wensen en laten weten dat ik aan ze dacht. Dus filmpje 1, daarna volgde filmpje 2, toen dacht ik de Amerikaanse vlag moet er eigenlijk wel op. Dan maar terug naar huis en de NL vlag wisselen voor de USA vlag. Afijn ik heb aardig wat afgerend die ochtend. But anyway, het is gelukt, filmpje 3 doorgestuurd en niet meer over nadenken. Ontzettend leuk als mensen zo meewerken. Het betekent veel voor me, en op zo'n moment vind ik het jammer dat ik er niet bij kan zijn. Dit was het resultaat :


Ik zet hem erop omdat ik al van meerderen het verzoek heb gekregen dat ze hem willen zien. Vooruit dan maar ! Het kwaad is al geschied hahaha ! Het nummer wat ik aan had gevraagd was van Ellie Goulding "Anything could happen"! Vorig jaar hadden we een ander nummer, maar elke keer als ik dat nummer hoor moet ik aan dat moment denken. Zo heb ik ook een nummer voor de marathon R'dam en ook een powersong voor de MCM marathon van afgelopen jaar. Al met al heeft de sportschool 18.000,- euro opgehaald en dat is mooi. Natuurlijk heb ik ook mijn steentje bijgedragen en heb gewoon voor 5 uur fietsen betaald ! Toen ik wakker werd waren de meiden al een paar uur aan het fietsen en toch was ik een beetje zenuwachtig om mijn iphone aan te doen, om alle berichtjes te ontvangen...maar het eindresultaat was geslaagd ! Top meiden, gewoon 5 uur lang gefietst !!!

Een tijdje terug was 1 van de Conference Group collega's met een leuk idee gekomen. Om eerst bij hem thuis koffie te drinken en donuts te eten en dan door te rijden naar de Washington Zoo. Een hartstikke leuk idee. Jammer is dat altijd, als iemand een initiatief toont, maar dat sommige mensen ook niet de moeite nemen om te reageren. Afijn zaterdagochtend zijn we hun kant op gereden, ze wonen hartstikke mooi en ruim. Dunkin donuts is bekend voor onze kinderen dus dat ijs was snel gesmolten (ze staan altijd eerst een beetje stil en verlegen bij ons). Tom en zijn vrouw Kristen hebben 2 dochters en die vonden het wel gezellig 3 knullen op visite. Zij gaan niet verhuizen deze zomer en dus blijven zij hier wonen. Op deze manier bouw je wat makkelijker een band op. Veel militairen/collega's gaan na deze opleiding weer verhuizen naar een andere staat/land. Maar het was een prima dag om naar de Dierentuin te gaan. De Dierentuin zelf is gratis, je betaald alleen het parkeren. We zijn er al een keer geweest, maar dat was alweer jaren geleden, en toen was het heel koud. Maar zaterdag was het heerlijk weer, en zodoende voor veel mensen een uitgesproken gelegenheid om naar de Zoo te gaan. Klik op deze LINK

We moesten ook weer op tijd terug want Jesper had nog een Bowling-feestje van zijn vriendje Gabe. En wij moesten nog inpakken voor New York City.
Afgelopen weekend was het eindelijk zover ! New York City !
Zondagochtend 6.15 zouden we vertrekken, de klok ging ook nog een uur vooruit, dus gevoelsmatig reden we midden in de nacht naar de parkeerplaats waar de bussen stonden. Iedereen was op tijd en al snel kwam de bus. Snel inladen, plekje zoeken en rijden maar. Jesper en Terje vielen al snel weer in slaap en voor we het wisten waren we bij de Old Country Buffet in Delaware ! Ontbijt buffet. Je kunt onze kids niet blijer maken dan met een buffet ! Heerlijk ontbeten met scrambled eggs etc en een flinke mok koffie en weer terug in de bus. Voor we het wisten waren we in NYC en voordat we naar Het Millenium Hotel gingen, zijn we eerst het Empire State Building op gegaan. Voor mij de 2e keer, maar het blijft indrukwekkend. op de 86e verdieping op over heel NYC uit te kijken !

Erben heeft de foto gemaakt !
Na zo'n tig foto's gemaakt te hebben zijn we weer naar beneden gegaan en hadden we nog tijd voor een kop koffie. Aangezien er 190 Starbucks in NYC zijn, was er snel 1 gevonden. En om 15.00 reed de bus naar het Hotel. We zaten op Broadway, afstand Time Square was 1 minuut hahaha, om de hoek dus. Even bijkomen en daarna lekker de stad in. Genoeg te zien, te doen en te eten. We zijn bij Ruby Foo's gaan eten ! Heerlijk ! Ivo en ik namen Sushi en Erben nam de Shrimp Dumplings en Jesper de Teriyaki noodles met brocolli en kip. Terje gaat nog steeds voor veilig = chicken nuggets ! Eenmaal terug in het hotel, Terje op bed gelegd en Erben en Jesper keken nog wat TV. Wij gingen nog even naar de Ierse Pub aan de overkant om met de Noren en de Engelsen een borrel te drinken !

Daarna lekker ons bed opgezocht, want de volgende dag was weer vroeg dag !
Maandag rondtrip, weer met de bus, maar nu met een gids Eddy. Deze gids wist heel veel te vertellen over de stad. Maar ook welke sterren in welk gebouw woonden, hij wist veel te vertellen over het ontstaan van de cultuur die in NYC heerst, met een dosis humor wist hij er veel over te vertellen. We zijn door het Garment (Fashion) district, China Town, financiële district, flower district, gereden. United Nations building, Grand Central station. etc etc. We zijn langs de Hudson gereden, we hebben veel tekst en uitleg gekregen bij "Ground Zero" wat de New Yorker zo niet meer wil noemen. Er worden nieuwe torens gebouwd en er is een memorial. Ze zullen het zich altijd herinneren maar ze kijken liever de toekomst in. Ze (de New Yorkers) bouwen weer op en zijn sterker dan voorheen ! Heel impressive en interessant om allemaal te horen.
 





 Er werd met getallen gegooid, namen werden genoemd al met al een boeiende rondtrip. Tenslotte gingen we allemaal lunchen bij Planet Hollywood ! De middag was vrij, dus we zijn de stad in gegaan. Naar Toys 'R us (zat om de hoek) maar ook naar FAO Swartz, wat een prachtige winkel is dat. Gewoon lekker rondgekeken en veel foto's gemaakt ! Uiteindelijk in Hell's Kitchen district belandt op 9th Avenue voor een Griekse maaltijd ! Bij Uncle Nick's Greek Cuisine !

De volgende dag gingen de CSC studenten op pad en waren de vrouwen/kids vrij !
Ik ben samen met Lise, mijn Noorse vriendin en haar 2 knullen naar het Museum of Natural History gegaan.
Onze kids kennen het museum vooral van de film "Night at the Museum"en vonden het erg leuk !
Het regende maar we zijn de heenweg gaan lopen. In het Museum zijn Simen, Hallvard, Erben en Jesper zelf rond gaan lopen. Simen was in charge. Ik ben met Lise en Terje door het museum gaan lopen. Aangezien het regende was het druk in het museum. De terugweg was een ander verhaal. De meeste Taxi chauffeurs geven je geen lift want ze willen niet naar Time Square, te druk, kost teveel tijd, en dus geld. Altijd al een keer willen doen, even een lel op zo'n cab geven. Dan sta je daar in de stromende regen met 3 kinderen, en dan gaat zo'n raampje open en je zegt "Time Square"en weg zijn ze . Dus klap op die auto. Stoer zegt Jesper. IK dacht zo doen ze dat ook in de film ! Afijn we lieten ons niet zomaar afschepen, maar we hadden toch 2 taxi's nodig. Uiteindelijk stopte er 1 en pas toen we zaten vroeg hij waarheen. Haha hij kon ons er niet meer uitzetten. Was ook een aardige man, ik had ook niet het idee dat hij het erg vond. Keurig netjes werden we afgezet bij het hotel. Aangezien dit al de derde keer NYC is en ik nu zo ondertussen wel weet hoe de straten lopen werden we ook niet "afgezet" als je begrijpt wat ik bedoel. Hij reed inderdaad de snelste weg naar het Hotel ! Natuurlijk geef je zo'n man dan fooi maar ik was blij dat we thuis waren. Ivo kwam ook na een uurtje weer thuis en hij had ook een enerverende dag gehad. Bij Bloomberg geweest, een bedrijf van de Burgemeester van NYC. Naar de United Nations en nog ergens een rondleiding gehad. We hadden geen zin om uit eten te gaan, de boys hingen lekker voor de TV en wij zijn wat eten gaan halen. NYC is een bruisende stad en er is altijd van alles te zien. Zo zagen we ook de Naked Cowboy hahaha. Geweldig, wat een fenomeen ! Maar ik hoefde niet zo nodig met hem op de foto ! Hij pakte wat hij pakken kon en een klap op je achterste kon je krijgen ! Nou van een afstandje prima ! Ivo en ik hebben bij zo'n kraampje een Pita chicken giros gehaald. En voor de boys een broodje Subway. Daarna weer naar de hotelkamer. Woensdagochtend weer verzamelen en uitchecken. Aangezien dit een reis is voor CSC studenten wordt dat door de Universiteit betaald. Voor ons als partner en kinderen dus niet. We zaten in het Millennium Broadway Hotel. Prima verder, simpel ! Maar de locatie daar betaal je voor. Als ik uit het raam keek zag ik recht de ABC studios. En 's morgens kijk ik vaak naar Good Morning America en dat wordt daar live uitgezonden. Grappig en eigenlijk heel bijzonder !
 

Je ziet op de linkerfoto de paraplu's en op de rechterfoto ziet je daar beneden dezelfde paraplu's  !
We hadden alles al ingepakt en Ivo en ik zijn even gaan ontbijten. Voor Ivo zijn ontbijt was betaald, wij moesten dat dus zelf betalen. Het ontbijt was 30 dollar p.p. Omdat Ivo maandag op de kamer had gegeten hadden we een kaartje over. Het ontbijt was prima verder, maar na wat scrambled eggs, yoghurt en grapefruit juice zit ik vol.  Ik heb daarna voor de jongens even lekker een broodje bij Starbucks gehaald en lekker koffie voor Ivo en mij in de bus. Op naar Battery Park... de statue of Liberty. We konden er alleen omheen varen. Het was niet open vanwege schade van Sandy de laatste storm. Maar de tocht zelf vond ik al prima en mooi. De zon scheen, wat wil je nog meer ! Daarna weer terug in de bus en zo reden we weer verder richting The Old Country Buffet voor een lunch/diner ! Om 18.00 waren we terug in Quantico ! De reis is prima verlopen, alle kids hebben zich keurig gedragen. Het was een geweldige groep met zo'n 28 verschillende nationaliteiten. Een mooie ervaring die zeker een gevolg gaat krijgen. De eerste keer NYC is wat overwhelming, de tweede keer is er herkenning. Dit keer was het een soort thuiskomen en genoot ik van andere dingen. Maar ook om dit soort dingen met het gezin te doen, zeker nu de jongens beseffen wat we doen en waar we zijn. Al met al denk ik met veel plezier terug aan deze 4 dagen.
Vandaag was het Donderdag en ging het gewone leven weer verder. Iedereen naar school !

Hieronder nog een kleine impressie van NYC, de sirenes die je hoort, het geluid van de stad, waar mensen mensen bot tegen je kunnen zijn maar at least they will apologize for it ! Woorden van onze gids !

Zoals onze gids zei, ik kan hier nog een dag over vertellen maar ook een week. Je ziet veel, maakt veel dingen mee. Dit is maar een kleine impressie van onze trip naar de Big Apple ! Tot het volgende blog ! xoxo

10 opmerkingen:

  1. Heerlijk om te lezen. Het was weer eventjes Oktober. Wat een immense stad is het toch. Geweldige ervaring voor de boys, dit zullen ze zich goed herinneren.
    Zo leuk om je filmpje te zien, geweldig dat de meiden 5uur gefietst hebben.
    Have a great weekend. Talk to you later... XOXO

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bekende voordeur he Petra ! Ja ik ben reuze trots op de meiden !Het is een immense stad. En na een paar dagen verlang ik ook wel weer naar de rust hahaha. Per dag komen 2,1 miljoen mensen de stad in om daar te gaan werken !Afgezien van de miljoenen die er wonen ! xoxo

      Verwijderen
  2. Wat leuk om dat met de mede studenten te doen!

    Je filmpje en foto's laden niet op de iPad dus die kijk ik later vandaag op het toppie.
    Ben nu wel nieuwsgierig hoor. 5 uur fietsen.... Wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan de filmpjes ook niet laden op mijn iphone zag ik net !Foto's weer wel.
      Ze willen het afschaffen voor de gezinnen en dan alleen met de studenten. Wegens Sequestration. Bezuinigen waarop? Alle gezinnen hebben zelf de kosten betaald. Hotel, bus, lunches, bezoekjes empire state en de ferry naar Statue of Liberty.Maar goed, ze vinden graag opnieuw het licht uit ! xoxo

      Verwijderen
  3. Zo zus weer even bij gelezen. New York city MOET ik echt een keer beleven als ik deze verhalen lees. heerlijk. Het staat echt op mijn wishlist flink bovenaan. Who knows, next year!!!
    Leuke foto's en leuk filmpje!!! Die meiden hebben weer goed hun best gedaan.5 uur op de fiets echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Mary-Ann,

    Zo jullie hebben erg genoten in NY zo te lezen en weer leuke en mooie foto's en filmpjes. Daar kunnen jullie weer met plezier aan terug denken.
    Gisteravond waren Frans en Roger met vrouwen en Lien bij ons, het was erg gezellig, lekker over van alles en nog wat gekletst.
    Nog een fijne zondag en dan maar weer aan een nieuwe week beginnen.
    Veel liefs voor jou en je mannen van oom Jan en mij, xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Love NY! Jullie hebben genoten lees ik......
    Zag eergister in de krant dat St Maarten ook een vast mariniersstek, ook niet verkeerd om even te vertoeven.....

    Groetjes, Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. NY, there's nothing you can't do...!!

    Over NY kun je je denk ik elke keer weer verbazen, van zo'n stad is er geen 2e.
    Leuke foto's en een tour lijkt me heel slim, veel info en bekijks in korte tijd.
    Laten we hopen dat het nu eens gedaan is met die winter!
    Fijne week x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hè, wat een heerlijk verhaal weer. Bedankt, blijft leuk om je blog te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik lees net dat er een schietpartij met 3 doden is geweest in Quantico......Marinier die 2 collega's en daarna zichzelf heeft doodgeschoten, drama.....
    Groetjes, Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !