zondag 27 januari 2013

Update (long time no blog)

En dan ineens zijn we ruim een week verder. Waar ik in ons vorige blog (tijdens de plaatsing in Camp Lejeune)  bijna dagelijks wat plaatste, nu gaat er zo een week voorbij. Groot verschil is dat de kids nu ouder zijn, en we hebben er eentje meer. Vervelen doe ik me niet ! Mijn dagen zijn gevuld en ik zou wel een extra uur in een dag kunnen gebruiken, but aren't we all ?

Afijn afgelopen blog eindigde bij een mogelijke sneeuwbui..die hebben we gekregen weliswaar een week later. Maar eerst een update over de tussen liggende dagen. Vorige week donderdag ben ik ook nog naar de tandarts geweest. Ik gun iedereen zo'n behandeling, dit gaat toch wel anders dan in NL.. En wel met het verschil dat de benadering gewoon anders is. Naderhand moest ik thuis via internet ook nog een enquête invullen over hoe mijn ervaring met de tandarts was. Maar ik ben blij dat ik voor deze heb gekozen, er zit op de basis ook een tandarts maar omdat de kinderen ook (in elk geval Erben) hier nog gaan beugelen en ik erg te spreken ben over mijn orthodontist ligt deze voor de hand.

Vooral als er "Smile, you are in great hands" staat op de Website !

Mijn tanden zijn weer schoon, en I'm counting the months nu. Exit braces !

Toen was het vrijdag, geen school. Studiedag voor de teachers voor alle Quantico DoDea schools.
Zaterdag had Terje zijn eerst feestje, en wel van Isabelle. Het aparte is dat ik weinig moeders ken omdat de kinderen met de bus naar school gaan. Dus het fenomeen schoolplein-moeders hebben we hier niet. Maar zoals ik al gewend was van onze vorige keer USA, als ouder zijnde blijf je ook gewoon tijdens de party.
Isabelle woont hier een straat verderop, 2 rangen hoger hahaha zo werkt dat hier. Deze moeder was wel een bekende voor me. We hebben samen geholpen met de Halloween party, en ik kom haar regelmatig tegen met hardlopen. Maar het was gezellig, en zo leer je ook andere moeders kennen ! Dat is one of the benefits of our life. We moeten mensen missen, maar ontmoeten ook weer bijzondere mensen. Mensen die mijn leven verrijken, mijn blik breder maken.

Zondag zijn we naar Fredericksburg gereden. Niet zo ver hiervandaan. Met name old town Fredericksburg is erg leuk en heeft enorm veel geschiedenis. Het weer was heerlijk, niet koud en een heerlijk zonnetje. Op zondag gaan ook de winkels open en met name de Antiek winkeltjes zijn erg leuk om te snuffelen. Zelfs de kinderen vonden het leuk. Hier gaan we zeker nog een keer terug.




















We hebben ook nog een Battlefield bezocht, en daar staat dit Brompton House. Daar woont de President van de Mary Washington University, en is dus niet toegankelijk voor toeristen. En Terje is geen Chuck E cheese Novice meer (LOL) Mariniers en aanhang zullen deze uitdrukking snappen. Met andere woorden, Terje is nu ook bij Chuck E cheese geweest. "Maar in die muis zit een mens" zei hij afgelopen week toen hij een reclame zat. Ik dacht nog even om hem op een ander dwaalspoor te zetten, maar nee inderdaad TJ er zit een mens in. Er bestaat geen muis van bijna 2 meter. Nog even ter verduidelijking. deze toko is leuk voor kinderen, maar mij doe je er geen plezier mee.
Zie hier de Chuck E cheese website

Afsluiting van de dag bij Carrabbas ! Altijd goed, de kinderen vechten bijna om de dip en we moeten altijd extra brood vragen hahaha. Heerlijk als kinderen daar ook zo van genieten. Dag met een sterretje !



Maandag was een vrije dag wegens Martin Luther King Jr Day. En tevens de Inauguratie van president Obama. We hebben het live op tv gezien van 9.30-3pm. Mooi om te zien, en ik begin wel steeds meer te begrijpen van het politieke systeem hier in de US. Maar ik wil mijn blog niet gebruiken voor politieke stromingen of voorkeuren. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik bij dit soort dingen regelmatig vol schiet. het raakt me, als ik het volkslied hoor of een speech hoor. Maar ook als ik TJ hoor zeggen "hey mom that's President Barack Obama" . Tja 4 jaar...een moeders hart smelt snel hahaha.

Even snel door de andere dagen heen, dinsdag was het prachtig weer en ben ik meteen een rondje basis gaan rennen. 15k af getikt ! En Woensdag was de registratie van bijna alle evenementen  van de Marine Corps Marathon Organisatie ! Dus om 12pm zaten wij paraat met 2 laptops. De 17.75k was een feit na 10 minuten, en daarna ook de Historic Half in Fredericksburg. De 17.75k staat voor het feit dat 1775 het jaar was het begin van het United States Marine Corps. En als we die 17 kilometer en 750 meter halen dan hebben we gegarandeerd een plek in de hele marathon. De finish van deze run is bij het Marine Corps Museum. En dan in Mei de Halve Marathon in Fredericksburg. Needless to say I'm exited !

En toen kwam er ineens sneeuw, ze hadden het verwacht, maar mijn gedachte was eerst zien dan geloven.
Onze wekker gaat om 6.15 en toen zag ik al dat ik een voicemail had gemist. Dat was van de DoDea (Department of Defense) scholen hier op de basis. Er was geen Pre School en Erben en Jesper zouden 2 uur later beginnen. Maar ik kon al op m'n vingers natellen dat School gecanceld zou worden. En dat gebeurde dus ook. Voor de kids natuurlijk heerlijk. Thermo ondergoed en sneeuwboots gingen aan en ik heb de twee oudsten de  hele dag niet gezien !
Terje vond het heerlijk. Uiteindelijk was het maar 1 dag, want vrijdag was er gewoon school en het heeft niet meer gesneeuwd.
Zaterdag had Terje weer een feestje, maar dit keer van Abel. Ook weer heel gezellig en ook een hoop ouders hier uit de buurt. Zo leuk om de kids samen te zien. De reactie die ze hebben als ze elkaar zien. dat mis ik gewoon want ik zet Terje op de bus en that's it. Er was eten genoeg, ook voor de ouders, en de meeste ouders blijven ook. Niet zozeer voor de kids maar ook om met andere ouders te socializen. Ivo was ondertussen met Jesper naar het gebouw van EWS voor een Pinewood Derby Race

Hij werd 3e van zijn Pack 176 en in het gehele klassement behaalde hij net geen prijs. Maar hier was hij al zo blij mee. Hij had echt zijn best gedaan, en samen met Ivo aan zijn Blue Steel gewerkt. Al met al een geslaagde race !
Vandaag was het zo'n zondag zoals velen. Eerst lekker ontbeten met elkaar en daarna ging Ivo aan de studie. En de boys trokken ook hun plan. Het weer is lekker, tegen het vriespunt aan, al snap ik niet veel van de voorspelling van de komende week ! 21 graden op Woensdag. We'll see, one day at a time !

Terje wilde vanmiddag nog even fietsen hier. De weg loopt naar beneden als je naar onze garage rijd en dat gaat lekker hard, hij vind het helemaal geweldig en ik hou mijn hart vast !


Morgen is het maandag en gaan we alweer richting Februari. Ik begin al uit te kijken naar het Voorjaar !
Bijna niet voor te stellen dat de jongens over ruim 4 maanden Zomervakantie hebben. Deze week heb ik een 15 minuten gesprek met Terje zijn Juf. En Jesper kreeg ook zijn rapport mee. Daar zijn we heel trots op. Qua grades heeft hij A+ en B+ en voor een aantal vakken "exceeds grade level expectations".
Maar het meest trots zijn we op de comments:

Jesper has demonstrated complete mastery of the geography, culture and history of the Northeast Region. He performed well with our moon and space unit and our topics covering multiplication and problem solving. Jesper is a very competent student and thrives in all areas of Language arts. His grasp of the Englisch Language is superior in every way. Jesper is a leader in class and is always excited to learn.

I rest my case, I'm a happy mom xxx






10 opmerkingen:

  1. Leuke update! Raar het weer niet? Gewoon even een piekje zomer en dan terug nar winter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Mary-Ann,

    Gezellig op maandagmorgen weer genoten van je leuke verhaal. Jullie hebben weer een leuke drukke week gehad en leuke foto's erbij.
    Gistermorgen is mama met John op de koffie geweest en het was gezellig, ze heeft verteld over de leuke tijd in Portugal.
    Nu maar weer een nieuwe week, veel plezier en veel liefs voor allevijf vanuit Naaldwijk xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Knuffel terug voor jullie 2 in Naaldwijk, en bedankt voor je berichtjes ! X

      Verwijderen
  3. Leuke week weer!
    Zo'n pinewood derby autootjes staan hier ook nog ergens!
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kende ze niet, maar het is een echte Amerikaanse traditie ! Leuk hoor !

      Verwijderen
  4. Zo zeg, wat een gaaf auto'tje heeft Jesper gemaakt. Knap. Haha, Terje the daredevil. Woohoo, there he goes.
    Leuk wedstrijden hebben jullie geboekt. #jaloers
    Happy Humpsday! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. You are a runner if you get....hahaha I hear you ! Wish you could be here to run them with me ! Maar ik maak het goed met je....wat in het vat zit...meer zeg ik niet !

      Verwijderen
  5. Fredericksburg wil ik ook graag nog afstrepen van mijn lijstje, lijkt me erg mooi. Wat een temp. verschillen, flip-flop en hoodie weer, niet verkeerd!
    Jullie kunnen maar wat trots zijn op de jongens, wat een prachtig commentaar en gewoon netjes op papier, in Nl komen ze hier niet verder dan; ga zo door ;-)
    Qua lopen hebben jullie weer een mooi vooruitzicht, tijd vliegt.
    Leafs x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar gaan we dan voor zorgen dat je dat van je lijstje kan strepen, het is iets meer dan een half uurtje hier vandaan ! Nou inderdaad, het staat zo leuk onder een rapport ! Tijd vliegt zeker, maar gelukkig is het een leuke tijd X

      Verwijderen

Gezellig dat je even komt kijken op mijn blog, nog leuker als je een reactie achterlaat !